Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename van het aantal bestelwagens, die geen kilometerheffing moeten betalen. Dat meldt BTB, de socialistische vakbond voor de transportsector. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
Volgens werkgeversorganisaties Voka en VBO moet er dringend gesleuteld worden aan de omstreden kilometerheffing. [naar artikel]
De geplande uitbreiding van de kilometerheffing voor vrachtwagens naar een aantal gewestwegen, stemt niet overeen met afspraken die de Vlaamse regering eerder maakte met de transportsector. Dat zegt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) donderdag. [naar artikel]
Ben Weyts (N-VA) hoopt dat de volgende Vlaamse regering werk zal maken van een algemene kilometerheffing. Na de oproep van de transportsector voor een algemene kilometerheffing in De Tijd, herhaalt Vlaams minister van Mobiliteit Weyts dat hij daar een principieel voorstander van is. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka in een reactie op de... [naar artikel]
Een ongeval in Sint-Stevens-Woluwe zorgde vanochtend opnieuw voor een dramatische ochtendspits in en om Brussel. Transportbedrijven en sectorfederatie Febetra pleiten voor een versnelde invoering van de kilometerheffing voor personenwagens. “De kilometerheffing is nu alleen van toepassing op vrachtwagens, maar pas als je ook personenwagens gaat belasten zal het effect hebben op de mobiliteit”, zegt Isabelle De Maegt van Febetra. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. “Willen we onze mobiliteit echt structureel verbeteren, dan moeten we werk maken van een slimme kilometerheffing voor al het wegvervoer”, zegt […] Het bericht Voka: “Enkel slimme kilometerheffing voor alle voertuigen kan files echt oplossen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De transportsector pleit voor een veralgemeende kilometerheffing, die ook geldt voor personenwagens en bestelwagens. Minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander. [naar artikel]
Vlaams parlementslid Peter Van Rompuy (CD&V) wil de gegevens die worden verzameld voor de kilometerheffing voor vrachtwagens, gebruiken om de strijd tegen fraude in de transportsector op te drijven. Een Vlaamse toezichtscommissie onderzoekt onder welke voorwaarden de inspectiediensten gebruik kunnen maken van de gegevens. Hun bevindingen wil Van Rompuy in een decreet gieten. Sinds de […] [naar artikel]
UPTR, een van de federaties uit de transportsector, wil bij het gerecht klacht indienen tegen Satellic, de operator van de kilometerheffing voor [naar artikel]
De oproep voor een voor een algemene kilometerheffing van de transportsector én Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) kan niet op veel bijval rekenen bij oppositiepartij sp.a. De Limburgse parlementsleden Rob Beenders en Els Robeyns willen dat er eerst investeringen komen in meer openbaar vervoer in onze provincie. “Anders betekent dit een belastingverhoging voor de Limburgers.” [naar artikel]
Het Vlaamse departement Mobiliteit en Openbare Werken wil het tolnetwerk voor vrachtwagens een tweede keer uitbreiden. Dat was te horen in de bevoegde commissie van het Vlaams Parlement. Op 1 januari 2018 werden al zes wegen toegevoegd aan het netwerk. De tolheffing voor vrachtwagens werd ingevoerd op 1 april 2016. Uit de metingen blijkt dat […] Het bericht Vlaanderen wil tolnetwerk vrachtwagens opnieuw uitbreiden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Transportbedrijven omzeilen de kilometerheffing door hun vrachten met lichtere bestelwagens te vervoeren, omdat ze dan geen kilometerheffing hoeven te betalen. Dat bleek dinsdagochtend bij controles van de Vlaamse belastingdienst op een weegbrug op de E4O-snelwegparking in Wetteren. “In totaal werden 20 pv’s opgesteld. Daarvan gingen er dertien specifiek over overladen voertuigen en die leverden voor 29.000 euro aan boetes op”, aldus David Van Herreweghe, administrateur-generaal van de Vlaamse belastingdienst [naar artikel]
Bij een controle op internationaal vrachtvervoer in Diepenbeek werd dinsdagmorgen bij bijna een kwart van de gecontroleerde voertuigen een of andere inbreuk vastgesteld. Dat meldt staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Philippe De Backer (Open Vld), die de controle bijwoonde. Hij wil het aantal controles in de transportsector opkrikken. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts heeft gisteren nog maar eens herhaald dat hij principieel voorstander is van een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle personenwagens. En dus zeggen wij op onze beurt nog maar eens: “Neen!” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is "principieel voorstander" van een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle [naar artikel]
Philippe De Backer, de Antwerpse kopman van de liberalen, pleit voor een kilometerheffing in Antwerpen.?Tussen 8 en 9 uur ’s ochtends mogen vrachtwagens niet meer binnen. Tenzij ze flink betalen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.