Dertig gebruikers van elektrische deelsteps in Brussel zullen gevaarlijke plaatsen in kaart brengen. Daarvoor krijgen ze een knop mee om in te... [naar artikel]
De gemeente Pelt wil de verkeersveiligheid binnen de dorpskernen verbeteren, vooral voor de voetgangers en fietsers. Aan de Peltenaren wordt via een enquête gevraagd om de heikele punten in kaart te brengen. [naar artikel]
VeloVeilig, het initiatief van HLN om Vlaanderen fietsveiliger te maken, is vandaag als een raket uit de startblokken geschoten. Intussen hebben jullie al meer dan 10.000 gevaarlijke fietspunten op de kaart gezet. Ook u kunt de kaart verder aanvullen, en zo maken we Vlaanderen samen VeloVeilig. [naar artikel]
Al meer dan duizend lezers hebben via onze interactieve kaart gevaarlijke fietssituaties op de Limburgse wegen ingestuurd. Zaterdag brengen we een selectie in krant. [naar artikel]
De 19 resterende ‘zwarte punten’, de meest gevaarlijke verkeerspunten in Brussel, moeten voor 2024 weggewerkt zijn. Dat stelt Brusselse minister... [naar artikel]
Van de 300 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 122 aangepakt. Voor 96 van de resterende 178 punten is er een oplossing in zicht. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters bekendgemaakt. De Open Vld-minister maakt in de periode 2022-2023 maar liefst 41 miljoen euro vrij voor het wegwerken van gevaarlijke punten. [naar artikel]
Van de 258 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 108 aangepakt. Voor 76 van de resterende 150 punten is er een oplossing in zicht. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) woensdag. [naar artikel]
Van de 258 gevaarlijke punten op de nieuwe dynamische lijst met gevaarlijke punten in het verkeer zijn er intussen 108 aangepakt. Voor 76 van de resterende 150 punten is er een oplossing in zicht. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters woensdag bekendgemaakt. [naar artikel]
Karl Vrancken, de opdrachthouder voor de PFOS-vervuiling rond Zwijndrecht, heeft een groep van experts aangesteld die de vervuiling in kaart moeten brengen. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters donderdag. [naar artikel]
De radiologische meetcel van het Nationaal Crisiscentrum heeft vandaag drones uitgetest die in de toekomst zullen worden ingezet bij radioactieve incidenten. Ze moeten de radioactieve straling die vrijkomt beter in kaart brengen. [naar artikel]
Locaties waar veel ongevallen gebeuren komen op de lijst van gevaarlijke punten te staan. Het Agentschap Wegen & Verkeer brengt elk jaar een nieuwe versie uit van deze lijst. Hieronder vind je de top vijf zwartste verkeerspunten in Vlaanderen. Wat is een zwart punt in Vlaanderen? Vaak is dit een gevaarlijk deel van een weg. […] Het bericht Dit zijn de zwartste verkeerspunten in Vlaanderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
VeloVeilig, het initiatief van HLN om Vlaanderen fietsveiliger te maken, is vandaag als een raket uit de startblokken geschoten. Intussen hebben jullie al meer dan 18.000 gevaarlijke fietspunten op de kaart gezet. Ook u kunt de kaart verder aanvullen, en zo maken we Vlaanderen samen VeloVeilig. [naar artikel]
Koen Kennis, Antwerps schepen van Mobiliteit (N-VA), kreeg vrijdagavond een lijst met alle gevaarlijke verkeerssituaties voor fietsers in de stad overhandigd. Het waren de zwarte punten die door de lezers van uw krant ingestuurd werden, zo’n 2.500 meldingen in totaal. [naar artikel]
De KU Leuven en de stad Leuven zetten een proefproject op om het coronavirus in rioleringen te monitoren. Zo’n systeem zou de aanwezigheid van het virus in de stad gedetailleerd in kaart moeten brengen, waardoor er snel kan ingegrepen worden bij lokale uitbraken. [naar artikel]
Hoewel de das na enkele decennia van afwezigheid weer te zien is in Vlaams-Brabant, waarschuwt Natuurpunt dat hij te vaak overreden wordt. De organisatie roept daarom de hulp van het publiek in om gevaarlijke punten te melden, zodat de overheid op die plekken dassentunnels kan aanleggen. De kernpopulaties in Waals-Brabant en Limburg konden de laatste […] Het bericht Prille dassenpopulatie in Vlaams-Brabant bedreigd door drukke wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Enkele wetenschappers van het Britse National Centre for Nuclear Robotics (NCNR) hebben een manier gevonden om de gevaarlijke gebieden na een... [naar artikel]
Kinderen veiliger naar school laten fietsen. Dat is de bedoeling van een proefproject in Brugge en Mechelen. De routes van de leerlingen naar school en terug naar huis worden geregistreerd met een app op hun mobiele telefoon of via een speciaal achterlicht dat gps-signalen uitstuurt. Het is de bedoeling om gevaarlijke punten op hun routes in kaart te brengen en ook een alternatieve route te berekenen die veiliger is. [naar artikel]
Uit onderzoek van VRT NWS blijkt dat zeker een op de vijf bruggen in Vlaanderen en Brussel gerenoveerd moeten worden. Een groot deel van die bruggen verkeert ook in slechte staat. Bekijk op deze kaart alle bruggen die VRT NWS heeft geanalyseerd. [naar artikel]
Voor 184 van de 258 gevaarlijke punten die Vlaanderen dit jaar heeft vastgelegd, is een oplossing in zicht. “Daar zijn al maatregelen getroffen, werken in uitvoering of op korte termijn gepland”, zegt Vlaams minister van Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). In Limburg zijn dit jaar al 16 van de 34 zwarte punten effectief aangepast. [naar artikel]
iCense, een nieuwe spin-off van de Vrije Universiteit Brussel, gaat een blinde vlek opvangen op vlak van het begrijpen en herkennen van emotionele reacties. Door het gebruik van neuro-onderzoeksdiensten kunnen bedrijven en overheidsdiensten bij iCense terecht om de gevoelens en het gedrag van burgers en consumenten echt in kaart te brengen. [naar artikel]
VeloVeilig Vlaanderen 2023 heeft zijn eindmeet bereikt: maar liefst 18.846 onveilige fietspunten werden deze week op de kaart van Vlaanderen geprikt. Op kop, ook al is dat een bedenkelijke eer: het gevaarlijke kruispunt van de Elisabethlaan met de Mechelsebrug in Antwerpen. En ook de prijs voor meest fietsveilige gemeente van Vlaanderen werd uitgereikt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.