De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is... [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is het dubbele van het bedrag dat in 2010 (1,47 miljoen euro) werd uitgekeerd. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA) op een schriftelijke vraag van Björn Rzoska (Groen). [naar artikel]
Het aantal fietsvergoedingen in ons land groeit stevig. Dat blijkt uit cijfers van de FOD Financiën en de dienstenbedrijf Acerta. Deze vergoeding is vooral in Vlaanderen heel populair. Werknemers in Brussel en Wallonië tekenen voor amper 5 procent van de fietsvergoedingen. [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is het dubbele van het bedrag dat in 2010 (1,47 miljoen euro) werd uitgekeerd. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA) op een schriftelijke vraag van Björn Rzoska (Groen). Het […] Het bericht Vlaamse fietsvergoedingen voor woon-werkverkeer verdubbeld in periode 2010-2018 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal fietsongevallen tijdens woon-werkverplaatsingen is het afgelopen jaar fors gestegen. In ruim een derde van het totale aantal ongelukken in woon-werkverkeer was een fietser betrokken, terwijl dat in 2015 nog een vijfde was. Werkgevers bieden steeds meer leaseplannen voor elektrische fietsen aan, maar zien nu de keerzijde van de medaille. “Bedrijven moeten werknemers meer sensibiliseren rond fietsveiligheid”, raadt verzekeringsmakelaar Vanbreda Risk & Benefits aan. [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de woon-werkverplaatsingen, terwijl dat in [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56% van de woon-werkverplaatsingen, terwijl dat in 2010 nog [naar artikel]
Het aantal ouderen die in woon-zorgcentra worden vastgeklonken op een stoel of op bed neemt verder af. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg. ‘Maar het kan nog beter.’ [naar artikel]
De markt van de fietsverzekeringen kent een boost, nu duurzame woon-werkverplaatsingen aan belang winnen. Vorig jaar groeide het aantal contracten met 40 procent, zo blijkt woensdag uit een enquête van beroepsfederatie Assuralia. [naar artikel]
Almaar meer mensen zoeken alternatieven voor de auto om naar het werk te gaan. In 2010 gebeurden zeven op de tien woon-werkverplaatsingen nog met de auto, vorig jaar was dat nog maar iets meer dan de helft. Vooral de fiets wint terrein: het aandeel fietsritten in het woon-werkverkeer is meer dan verdubbeld in zeven jaar tijd. Dat blijkt uit een studie van de FOD Mobiliteit in samenwerking met het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, dat voortaan VIAS Institute heet. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
In vijf jaar is het aantal fietsongevallen bij woon-werkverplaatsingen in ons land verdubbeld. Vorig jaar was er een stijging met een kwart. Vooral de onderschatte gevaren van de steeds populairdere elektrische fiets hebben daar mee te maken. [naar artikel]
Als het aantal telewerkers verdubbelt, daalt 4% van de woon-werkverplaatsingen. Daarenboven zouden er elk jaar 25 doden en zwaargewonden minder op onze wegen zijn. Dit zijn de resultaten van nieuwe studie van Vias institute (het vroegere BIVV). [naar artikel]
Het totale bedrag aan fietsvergoedingen bereikt opnieuw een recordpeil. In 2016 kregen iets meer dan 432.068 werknemers een vergoeding van gemiddeld 233 euro om met de fiets naar het werk te komen, goed voor een totaal bedrag van 100,5 miljoen euro en bijna 10 miljoen meer dan het jaar ervoor. Het bedrag dat werknemers krijgen […] Het bericht Fietsvergoedingen ronden de kaap van 100 miljoen euro verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal ouderen die in woon-zorgcentra worden vastgeklonken op een stoel of op bed neemt verder af. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams... [naar artikel]
De wijze waarop Vlamingen hun woon-werkverplaatsingen afleggen, is de voorbije jaren nauwelijks veranderd. Alleen de fiets biedt weerwerk. [naar artikel]
Wie carpoolt voor zijn woon-werkverplaatsingen, heeft recht op een fiscaal voordeel. Dat geldt zowel voor de bestuurder als voor de passagier. [naar artikel]
De btw op fietsen wordt dan toch niet verlaagd naar 6 procent. Dat staat vandaag in het Staatsblad. Nochtans was een wetsvoorstel van de PS daartoe - bijna dag op dag - drie jaar geleden goedgekeurd door het parlement. De geplande btw-verlaging wordt geschrapt wegens “de budgettaire context”. De regering wil het gereserveerde budget van 80 miljoen euro nu gebruiken om het fietsen te promoten, onder andere door de fietsvergoedingen voor woon-werkverkeer te indexeren en mogelijk zelfs te verplichten. [naar artikel]
Als het aantal telewerkers verdubbelt, daalt 4% van de woon-werkverplaatsingen. Daarenboven zouden er elk jaar 25 doden en zwaargewonden minder op onze wegen zijn. Dit zijn de resultaten van nieuwe studie van Vias institute (het vroegere . [naar artikel]
Het bedrag dat als fietsvergoeding wordt uitgekeerd voor het woon-werkverkeer, is sinds 2009 meer dan verdubbeld. Dat blijkt uit gegevens van de [naar artikel]
Het aantal nieuwe coronabesmettingen stijgt al meer dan een week. Het zijn er nu gemiddeld meer dan 900 per dag, een stijging van 83%. Ook het aantal ziekenhuisopnames stijgt naar 17 per dag. Dat is nog altijd een laag aantal, maar wel een stijging met 16% in vergelijking met vorige week. Het totale aantal coronapatiënten in het ziekenhuis (234) en op intensieve (89) daalt wel nog altijd. Volg al het nieuws over de coronacrisis in onze blog. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.