Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59% aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe […] Het bericht Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen Een grote groep werknemers met een bedrijfswagen ziet het niet zitten om over te schakelen op een elektrische auto, zoals de federale regering dat wil. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. De situatie vandaag. De steekproef door Securex bij 1.512 werknemers in een representatief staal van de Belgische bedrijven maakt duidelijk dat de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
De prijzen aan de pomp zijn de voorbije weken de lucht ingeschoten. Voor de honderdduizenden werknemers in ons land die met een bedrijfswagen rondtoeren is dat niet meteen een zorg. Of wel? Kan je werkgever het gebruik van je bedrijfswagen en tankkaart beperken? Wat zijn de voorwaarden? Jobat.be tankt inzichten bij mobiliteitsexpert Veerle Michiels van het juridisch kenniscentrum SD Worx. [naar artikel]
Uit een representatieve bevraging van HR-bedrijf Securex bij ruim 1.500 landgenoten blijkt dat drie op de tien werknemers (31 procent) geen elektrische bedrijfswagen willen. Nog eens vier op de tien (42 procent) zijn wel bereid om de overstap te wagen, zij het onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
De coronapandemie heeft de populariteit van de bedrijfswagen niet afgeremd. Integendeel: in 2021 kregen nog eens 3 procent meer bedienden een wagen ter beschikking van hun werkgever, in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta over de mobiliteitsgegevens van 330.000 werknemers. Maar wat moet je weten over de bedrijfswagen? Hoeveel van je loon moet je bijvoorbeeld afstaan voor dit extralegale voordeel? Jobat.be klopte aan bij Charlotte Thijs, Senior Legal Consultant van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Lees dit artikel: Na bedrijfswagen nu ook fiscaal voordelige elektriciteitsfactuur Energiebedrijf Luminus lanceert een aanbod waarbij werknemers een deel van hun elektriciteitsfactuur fiscaal voordelig kunnen laten betalen door hun werkgever. Ze ontvangen zo een fiscaal voordeel tot 500 euro, meldt Luminus maandag. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste Belgische energieleverancier die dergelijke mogelijkheid aanbiedt. Dankzij Luminus Energy Benefit kunnen deelnemende werkgevers hun personeel […] Lees dit artikel: Na bedrijfswagen nu ook fiscaal voordelige elektriciteitsfactuur [naar artikel]
Het ‘cash for car’-systeem, waarmee Belgen hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een vergoeding tot 700 euro netto per maand, is geen succes. Anderhalf jaar na de invoering hebben amper 14 op de 10.000 werknemers hun bedrijfswagen ingeruild voor een geldsom. Dat meldt hr-dienstenbedrijf Acerta dinsdag, naar aanleiding van de week van de mobiliteit, op basis van loongegevens van de werknemers bij meer dan 40.000 werkgevers. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft ‘Cash for cars’ vernietigd, een wet die het gebruik van bedrijfswagens moet ontraden. Zowel het opzet als sommige aspecten van de uitvoering zijn volgens het Hof “problematisch in het licht van de grondwettelijke beginselen van gelijkheid en niet-discriminatie”. ‘Cash for cars’, ook wel mobiliteitsvergoeding genoemd, laat werknemers toe hun bedrijfswagen in […] Het bericht Grondwettelijk hof vernietigt ‘Cash for cars’ verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding. Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen. [naar artikel]
De Belg houdt van zijn salaris- of bedrijfswagen. Dat bleek deze week nog maar eens uit twee onderzoeken. Volgens HR-dienstverlener Securex gaat 59 procent van de werknemers zelfs op zoek naar een andere baan als de baas geen auto meer aanbiedt. Opvallend is dat vooral jongere werknemers vasthouden aan de auto van de zaak. [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
De coronapandemie heeft de populariteit van de bedrijfswagen niet afgeremd. Integendeel: in 2021 kregen nog eens 3 procent meer bedienden een wagen ter beschikking van hun werkgever, in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta over de mobiliteitsgegevens van 330.000 werknemers. Maar wat moet je weten over de bedrijfswagen? Hoeveel van je loon moet je bijvoorbeeld afstaan voor dit extralegale voordeel? Jobat.be klopte aan bij Charlotte Thijs, Senior Legal Consultant van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Een op de drie werknemers werkt nog bij dezelfde werkgever als tien jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstenbedrijf Acerta. De gemiddelde anciënniteit ligt bovendien hoger dan tien jaar geleden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.