Alexander D’Hooghe, de intendant van Oosterweel, stelt een plan voor dat het verkeersinfarct in Vlaanderen moet tegengaan. Deelbusjes die via een... [naar artikel]
Alexander D’Hooghe, de intendant van Oosterweel, stelt een plan voor dat het verkeersinfarct in Vlaanderen moet tegengaan. Deelbusjes die via een eigen rijvak tussen voorstedelijke hubs rijden zijn een deel van de oplossing. Johan De Mol, mobiliteitsexpert aan de Universiteit Gent is niet overtuigd. [naar artikel]
Oosterweel gaat het fileprobleem niet oplossen, maar het project moet wel zo snel als mogelijk gerealiseerd worden. Dat vindt een meerderheid van de Antwerpenaars, blijkt uit een bevraging van het onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Lantis, de bouwheer van Oosterweel. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over Oosterweel. Het ‘radicaal haventracé’ samen met de ‘Oosterweel light’ moet de fileproblemen in en rond Antwerpen oplossen. De werken zullen in het najaar al starten. Bekijk hieronder hoe Oosterweel er zal uitzien. [naar artikel]
Het compromis dat op tafel ligt voor de Oosterweelverbinding zou de files in en rond Antwerpen oplossen. Dat zegt intendant Alexander D'Hooghe. [naar artikel]
07:11 Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is vernietigend. [naar artikel]
Een nieuwe mobiliteitsstudie van professor urbanisatie Alexander D’Hooghe (MIT) stelt oplossingen voor het fileleed in ons land voor. Zo kunnen gedeelde taxibusjes of meer park & rides soelaas bieden. [naar artikel]
De Oosterweel-versie die momenteel wordt uitgewerkt, zal nog steeds voor veel fileleed en milieuoverlast zorgen. Dat besluit Groen uit de cijfers... [naar artikel]
Al twintig jaar rollen overheid en actiegroepen in Antwerpen ruziënd over straat. Architect Alexander D'Hooghe bracht ze samen om de overkapping van de Antwerpse Ring uit te werken: 'Een volksraadpleging over Oosterweel? Ik ben geen voorstander van referenda.' [naar artikel]
Nauwelijks was het thuiswerken niet meer verplicht, of er stonden als vanouds kilometerslange files op de wegen: mobiliteitsexpert Kris Peeters – de ‘andere Kris Peeters’ – hekelt ‘onze autoverslaving’, die bovendien honderden levens per jaar eist. Nu heeft hij Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) geadviseerd hoe het anders kan. [naar artikel]
Alexander D’Hooghe, de man die voor de beslissend doorbraak zorgde in het Oosterweel-dossier, mag een nieuwe knoop ontwarren. Hij is door de gemeente Machelen gevraagd een oplossing te vinden voor het grote lege industrieterrein waar Uplace had moeten verreizen, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
De Oosterweel-versie die momenteel wordt uitgewerkt, zal nog steeds voor veel fileleed en milieuoverlast zorgen. Dat besluit Groen uit de cijfers van het milieueffectenrapport [naar artikel]
Daar is het nieuwe schooljaar, daar zijn de files. Uit een onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Belgische kmo’s gelooft dat thuiswerk, wat steeds meer wordt toegelaten, het mobiliteitsprobleem kan helpen oplossen. Daarnaast verwachten de kleine en middelgrote bedrijven inspanningen van de overheid: een beter openbaar vervoer en meer en veiligere fietsinfrastructuur. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Een ongeval op de Antwerpse Ring ter hoogte van Antwerpen Oost zorgt in de richting van Gent al vroeg in de ochtend voor lange files. De takelwerken zijn voorbij, waardoor de files zouden moeten oplossen. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’ [naar artikel]
In Antwerpen moet het verkeer tot anderhalf uur aanschuiven in de richting van de Kennedytunnel. De oorzaak van de files zijn werkzaamheden in verband met de Oosterweelverbinding. Die zullen nog tot maandagochtend duren. [naar artikel]
Een nieuwe investeringsgolf moet het fileprobleem in ons land oplossen. En niet door meer geld te pompen in wegen, wel door met de fiets de auto van zijn troon te stoten. Dat is het recept waarmee CD&V naar de kiezer trekt. “De afgelopen legislatuur namen de files met 20 procent toe”, klinkt het. “De fiets is een antwoord op die files.” [naar artikel]
Een ongeval op de Antwerpse Ring ter hoogte van Antwerpen Oost zorgt in de richting van Gent al vroeg in de ochtend voor lange files. De takelwerken zijn voorbij, waardoor de files zouden moeten oplossen. [naar artikel]
“Er doemt voor Antwerpen een donker scenario op: heel veel beton, files die niet opgelost geraken en verkeer dat zich de komende 15 à 20 jaar vastrijdt op de Antwerpse Ring.” Wouter Van Dooren, professor Bestuurskunde aan de Universiteit Antwerpen, is diep ontgoocheld in Oosterweel en het Toekomstverbond tussen de actiegroepen, de Vlaamse regering en de stad Antwerpen. Volgens Van Dooren is Oosterweel een achterhaald en slecht project. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. “Dit probleem is niet oplosbaar”, zo staat dinsdag te lezen in De Standaard. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport (MER-plan) voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. Het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML) velt een wel heel negatief advies over het concept. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.