‘Wij zijn geen slachtoffer, maar de waarheid heeft haar rechten.’ Met die woorden begon de verdediging van Infrabel een uiteenzetting over de fouten die de NMBS volgens haar maakte in de aanloop naar de treinramp in Buizingen, die 19 mensen het leven kostte. [naar artikel]
Op het proces van de treinramp in Buizingen werden forse boetes geëist tegenover de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel. Tot 700.000 euro. “Effectieve boetes. Want uit de vorige straf met uitstel, bij de treinramp van Pécrot, hebben jullie dus niks geleerd”, klonk het snoeihard bij het Openbaar Ministerie. Bij de treinramp in Buizingen in 2010 kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
‘De treinramp in Buizingen heeft duidelijk gemaakt dat de NMBS die verplichting niet nagekomen is’, zei het openbaar ministerie op het proces rond die treinramp. NMBS en Infrabel riskeren boetes van 700.000 en 650.000 euro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen heeft de Brusselse politierechtbank zopas de NMBS veroordeeld tot een effectieve boete van 550.000... [naar artikel]
BrusselOp het proces van de treinramp in Buizingen, die in 2010 negentien levens eiste, zijn boetes tot 700.000 euro geëist tegen NMBS en Infrabel. “Want uit de vorige straf, bij de treinramp van Pécrot, hebben jullie niks geleerd.” [naar artikel]
De Brusselse politierechtbank velt vandaag haar vonnis over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien... [naar artikel]
Vandaag, na bijna tien jaar, valt het vonnis in het proces over de treinramp in Buizingen. De slachtoffers hopen dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen. Opmerkelijk: ze kijken daarbij vooral naar de NMBS en Infrabel, en in mindere mate naar de treinbestuurder die op 15 februari 2010 een rood sein zou hebben genegeerd. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een... [naar artikel]
Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
De Brusselse raadkamer zal vrijdag beslissen of de drie verdachten in het dossier over de treinramp in Buizingen doorverwezen worden naar de politierechtbank. Het gaat om een treinbestuurder, Infrabel en de NMBS. Dat melden de advocaten in het dossier. Een proces voor de politierechtbank in Halle zou nog in juni van start kunnen gaan, maar […] Het bericht Proces over treinramp Buizingen begint mogelijk in juni verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Meer dan acht jaar na de zware treinramp in Buizingen, zullen de NMBS, Infrabel en de treinbestuurder zich moeten verantwoorden voor de politierechter. Dat heeft de Brusselse raadkamer beslist. [naar artikel]
Volgens de politierechtbank reed de treinbestuurder door een rood signaal, maar liggen de zwaarste fouten voor de treinramp in Buizingen in 2010 bij de NMBS en Infrabel. Dat meldt persagentschap Belga. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen zijn maandagnamiddag de burgerlijke partijen aan het woord geweest. Zij hebben hun pijlen vooral... [naar artikel]
In tegenstelling tot spoornetbeheerder Infrabel, gaat spoorwegmaatschappij NMBS niet in beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen. De NMBS zegt wel dat ze een aantal elementen uit het vonnis van de politierechtbank “met klem betwist”, maar tekent geen beroep aan “uit respect voor de slachtoffers, hun families en hun naasten”. Eerder op de […] Het bericht NMBS gaat niet in beroep tegen vonnis treinramp Buizingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In het proces over de treinramp in Buizingen heeft het Brusselse parket dinsdag een effectieve geldboete van 540.000 euro gevorderd tegen Infrabel. Volgens het parket is de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen op drie manieren in de fout gegaan en hebben die drie fouten mee geleid tot de treinramp die het leven kostte aan 19 mensen. In eerste aanleg had de politierechtbank Infrabel veroordeeld tot een geldboete van 550.000 euro waarvan de helft met uitstel. [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
In Brussel gaat het proces in beroep over de treinramp van Buizingen van start. In december vorig jaar veroordeelde de politierechtbank de NMBS en Infrabel tot een half miljoen euro boete. Maar Infrabel ging in beroep, omdat het vonnis hun werking onmogelijk zou maken. Het parket van Brussel volgde mee in beroep, zij willen net een zwaardere straf voor de spoorwegbeheerder. De rechtbank heeft drie dagen uitgetrokken om de zaak te behandelen. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft de NMBS woensdag de vrijspraak gevraagd. Het parket-generaal had het bedrijf verweten dat de locomotief van de P-trein die betrokken was bij het ongeval, enkel uitgerust was met het oudste veiligheidssysteem en niet meer mocht rijden, en te weinig aandacht had besteed aan de veiligheid van het spoorverkeer. In zijn pleidooi weerlegde de advocaat van het spoorbedrijf die beschuldigingen. [naar artikel]
De drie verdachten in het dossier over de treinramp in Buizingen, een treinchauffeur, Infrabel en de NMBS, zullen zich voor de politierechtbank moeten verantwoorden. Dat heeft de Brusselse raadkamer vrijdag beslist. Een proces voor de politierechtbank in Halle zou nog in juni kunnen van start gaan maar de verdediging van de treinbestuurder zal daar meteen […] Het bericht Treinbestuurder, NMBS en Infrabel doorverwezen naar politierechtbank verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. [naar artikel]
De Brusselse politierechtbank velt vandaag haar vonnis over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien... [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen heeft Infrabel zich ook burgerlijke partij gesteld tegen de NMBS en tegen de bestuurder van de P-trein... [naar artikel]
Zowel spoornetbeheerder Infrabel als spoorwegmaatschappij NMBS gaan het vonnis over de treinramp in Buizingen grondig analyseren alvorens een standpunt in te nemen en te beslissen over een eventueel beroep. Dat hebben hun woordvoerders dinsdag gezegd na de uitspraak van de Brusselse politierechter. Die oordeelde dat beide bedrijven de grootste verantwoordelijkheid voor de treinramp droegen en legde hen beide een boete van 550.000 euro op. Voor Infrabel werd die geldboete wel voor de helft met uitstel uitgesproken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.