Steeds meer werkgevers bieden hun werknemers een fietsvergoeding aan. Gemiddeld 12 procent van de werknemers krijgt nu zo’n vergoeding, wat een... [naar artikel]
Eén op de drie werknemers in ons land fietst naar het werk, en bijna één op de vijf legt daarbij dagelijks meer dan 30 kilometer af. Niet alleen goed voor de conditie en het milieu, maar ook voor de portemonnee. Onder meer de fietsvergoeding die steeds meer werkgevers hun werknemers aanbieden, kan je een mooi bedrag opleveren tot honderden euro’s per jaar. Veerle Michiels, mobiliteitsexpert van SD Worx, legt uit hoe het precies zit. [naar artikel]
Maandag 1 mei is een hoogdag voor iedereen die met de fiets naar het werk rijdt. Vanaf dan zijn alle werkgevers verplicht om 0,27 euro per kilometer te betalen aan alle fietsende werknemers. Dat kan je, belastingvrij jaarlijks 2.343,6 euro opbrengen. Zeg maar: je elektrische fiets bijna terugverdienen. [naar artikel]
Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
De fiscus stuurt dit jaar vier miljoen Voorstellen van Vereenvoudigde Aangifte (VVA) uit. Dat zijn er 150.000 meer dan vorig jaar. Toch kan je die VVA volgens fiscaal specialisten maar beter goed nakijken: “Er staan vaak nog fouten in, goed controleren kan je honderden euro’s opleveren.” [naar artikel]
De fiscus stuurt dit jaar vier miljoen Voorstellen van Vereenvoudigde Aangifte (VVA) uit. Dat zijn er 150.000 meer dan vorig jaar. Toch kan je die VVA volgens fiscaal specialisten maar beter goed nakijken: “Er staan vaak nog fouten in, goed controleren kan je honderden euro’s opleveren.” [naar artikel]
Steeds meer Belgen rijden met de fiets naar het werk en de afstanden die ze afleggen worden ook langer. Dat blijkt uit (beperkte) steekproeven van Acerta en SD Worx. Door de aanleg van fietssnelwegen, de elektrische fiets en fietsvergoedingen wordt dat steeds aantrekkelijker. Toch blijft het moeilijk om het succes betrouwbaar te meten. [naar artikel]
De fiets is aan een echte tussensprint bezig in het woon-werkverkeer. In 2017 reed voor het eerst bijna een of vijf Limburgers met de fiets naar het werk, een kwart meer dan het jaar tevoren. En het plafond is volgens mobiliteitsexperten nog lang niet bereikt. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk de auto gebruikte. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
Naar ons werk pendelen, dat doen we met de auto? Vergeet het. De fiets wint jaar na jaar terrein in het woon-werkverkeer. Maar wat verklaart het succes? Waarom besluiten mensen om uit hun warme auto, trein of bus op de fiets te kruipen? [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt, kan binnenkort rekenen op een subsidie tot 400 euro om een fiets te kopen. Een eerder aangekondigde regeling daarvoor is nu verfijnd. In 2017 startten er heel wat mobiliteitswerken en de stad wil zo veel mogelijk auto’s van de baan. Oppositiepartij Groen pleit voor een structureler systeem. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
We nemen almaar vaker de fiets naar het werk. Daar zit de fietsvergoeding ongetwijfeld voor iets tussen. Vanaf 1 mei heeft elke medewerker die met de fiets naar het werk komt recht op een fietsvergoeding. Dat was tot nog toe niet voor iedereen het geval. Maar waar heb je als werknemer nu precies recht op en hoe haal je het meeste uit die fietsvergoeding? [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Sinds hij vorig jaar dronken tegen een duiker botste, neemt een 57-jarige man uit Hooglede de fiets naar het werk. “Ik besef dat ik verkeerd was”,... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.