Telenet trekt de kabel uit de muur. Letterlijk: door de toename van het digitale verkeer stopt de telecomoperator in de loop van 2020 met analoge televisie en radio. De 360.000 klanten die in Vlaanderen nog op ouderwetse wijze tv-kijken moeten noodgedwongen overstappen naar het digitale aanbod. “We moeten mee met de tijd”, klikt het bij Telenet. Het bedrijf belooft haar betrokken klanten intensief te begeleiden bij de overstap. [naar artikel]
Telenet is “diep ontgoocheld” over het tariefvoorstel dat de telecom- en mediaregulatoren in België begin vorige maand op tafel gelegd hebben voor de toegang tot de Telenet-kabel. Het voorstel van een huurtarief voor andere operatoren om het netwerk te gebruiken, zal Telenet betwisten tijdens de consultatieperiode. [naar artikel]
Telenet trekt de kabel uit de muur. Letterlijk: door de toename van het digitale verkeer stopt de telecomoperator in de loop van 2020 met analoge televisie en radio. “We moeten mee met de tijd”, klikt het bij Telenet. Het bedrijf belooft haar betrokken klanten intensief te begeleiden bij de overstap. [naar artikel]
Kabelbedrijf Telenet is niet van plan om een extra zender op de kabel toe te laten nu Exqi uit het analoge aanbod verdwijnt. De vrijgekomen plaats op de kabel zal gebruikt worden om andere initiatieven te ontwikkelen, zoals 3D-tv. [naar artikel]
Het tijdperk van de analoge televisie is na bijna 70 jaar volledig voorbij. Dinsdag zet Telenet in de laatste gemeenten het analoge signaal stop, zo meldt VRT. Voor klanten van Proximus, dat al geen analoge tv meer aanbood, verandert er niets. [naar artikel]
Nieuwe pogingen van de telecomregulator om de telecommarkt open te breken en om het duopolie van Proximus en Telenet af te zwakken, stuiten op verzet van de grote operatoren. Telenet waarschuwt dat operatoren minder zullen investeren en dat de kwaliteit van de netwerken achteruit zal gaan. Wat speelt hier precies? Vier vragen, vier antwoorden. [naar artikel]
14:44 Colruyt is de topper van de dag omdat prijsbreker Jumbo geen laagsteprijsgarantie zal afgeven. Telenet knipt in zijn eigen kabel en is de flopper van de dag. [naar artikel]
In de Prins Albertlaan in Oostende wachten bewoners al 15 maanden op Telenet om een kabel aan hun gevel vast te maken. [naar artikel]
Het Belgisch instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) legt Telenet een boete op van maar liefst 1 miljoen euro, omdat de telecomoperator de vereenvoudigde overstapprocedure voor abonnees niet standaard aanbiedt. Die overstapdienst, “easy switch” genoemd, moet het voor abonnees gemakkelijker maken om van operator te veranderen. Operatoren moeten "easy switch" spontaan aanbieden, maar in 60 % van de verkoopppunten van Telenet was dat niet het geval. [naar artikel]
Volgens het controleorgaan voor de telecomsector heeft Telenet bewust het overstappen van klanten naar een andere operator bemoeilijkt en dat tegen de wet in. [naar artikel]
In de Prins Albertlaan in Oostende wachten bewoners al 15 maanden op Telenet om een kabel aan hun gevel vast te maken. [naar artikel]
Telenet lanceert een aanbod om te surfen en televisie te kijken zonder dat er een kabel aan te pas komt, maar dat werkt via mobiel internet. Het... [naar artikel]
Telenet zal vanaf dinsdag 11 februari het analoge radiosignaal via de kabel afschakelen in Vlaanderen en Brussel. Dat gebeurt in fases, nog tot 22... [naar artikel]
Medialaan, het moederbedrijf boven onder andere VTM, Q2 en Vitaya, lanceert Stievie Premium. Een betalende app die het televisieaanbod van de grote Vlaamse zenders tot bij de internetgeneratie moet brengen. Maar zit die daar wel op te wachten? [naar artikel]
Een prijsverhoging doorvoeren in een concurrentieel landschap, is en blijft een risico. Telenet kan ervan meespreken. De telecomgroep heeft afgelopen kwartaal veel klanten zien overstappen naar de concurrentie - vooral naar Orange Belgium. [naar artikel]
Telenet verhoogt zijn tarieven. “Dat moet, omdat we veel moeten investeren”, zegt het bedrijf. Test-Aankoop reageert kritisch: “Telenet weet dat klanten die een pakket als Whop of Whoppa hebben maar heel moeilijk overstappen, en slaat telkens die prijzen het meest op.” Minister De Croo belooft beterschap: “Binnenkort wordt het veel makkelijker om van operator te veranderen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.