Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]
Wie vanaf vandaag met een dieselwagen met euronorm 2 of een benzinewagen met euronorm 0 of 1 het Brussels gewest binnenrijdt, riskeert een boete van 350 euro. [naar artikel]
De Brusselse lage-emissiezone geldt vanaf 1 januari ook voor de meest vervuilende benzinewagens. Geen enkel voertuig zonder euronorm of van euronorm 1 mag dan nog in het Brussels gewest rond rijden. Voor dieselvoertuigen was dat al sinds begin 2018 het geval. Bovendien zullen dieselvoertuigen van euronorm 2 vanaf 1 januari 2019 ook niet meer welkom zijn in Brussel. Bestuurders moeten echter niet meteen een boete verwachten: er geldt een overgangsperiode van drie maanden. [naar artikel]
Dieselvoertuigen met een Euronorm 3 mogen vanaf 1 januari 2020 niet langer de lage-emissiezone (LEZ) van het Brussels Gewest inrijden. Als ze dat wel doen, riskeren ze een boete van 350 euro. [naar artikel]
Vanaf 15 januari gelden er nieuwe regels voor handbagage bij de Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair. Enkel passagiers die extra betalen, zullen nog twee stuks handbagage in het vliegtuig kunnen meenemen. De kosten voor het inchecken van de bagage worden dan wel verlaagd. [naar artikel]
Het volledige Brussels Hoofdstedelijk Gewest is voortaan een lage-emissiezone. Elk jaar wordt de norm strenger. Wie toch met een vervuilende auto binnenrijdt, riskeert een boete van 350 euro. [naar artikel]
Influencers moeten hun inkomsten aangeven bij de belastingen. Maar vanaf wanneer en hoe, lijken ze niet goed te weten. Met alle gevolgen van dien: de Bijzondere Belastinginspectie eist nu van drie influencers 402.739,61 euro aan belastingen en verhogingen, en bekijkt of ze influencers strenger moet controleren. Vanaf wanneer moet je belasting betalen wanneer je (bij-)verdient via sociale media? Wat zijn de boetes? En zijn er manieren om minder te betalen? Onze fiscaal expert Michel Maus zet de regels op een rij. [naar artikel]
Influencers moeten hun inkomsten aangeven bij de belastingen. Maar vanaf wanneer en hoe, lijken ze niet goed te weten. Met alle gevolgen van dien: de Bijzondere Belastinginspectie eist nu van drie influencers 402.739,61 euro aan belastingen en verhogingen, en bekijkt of ze influencers strenger moet controleren. Vanaf wanneer moet je belasting betalen wanneer je (bij-)verdient via sociale media? Wat zijn de boetes? En zijn er manieren om minder te betalen? Onze fiscaal expert Michel Maus zet de regels op een rij. [naar artikel]
In Gent gaat op 1 januari de lage-emissiezone (LEZ) van start. Elders in het land, in Antwerpen en Brussel, worden al bestaande zones verder verstrengd. Nog vanaf 1 januari moeten gemotoriseerde tweewielers die nieuw op de markt komen voldoen aan de Euro 5-norm. Vervuilende auto’s zullen vanaf 1 januari Gent niet meer binnen mogen rijden: […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Lage-emissiezone van start in Gent, strenger in Antwerpen en Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 worden de regels voor de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen strenger. Een overzichtje van wat er verandert: [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel en moest dit jaar 35.350 euro ophoesten voor 101 boetes. Dat blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex opvroeg bij Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) en waarover Het Laatste Nieuws zaterdag bericht. Sinds begin 2019 mogen dieselvoertuigen met euronorm 2 de […] Het bericht De Lijn betaalt 35.350 euro boete voor rijden in Brusselse LEZ-zone verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Maar liefst 17% van alle wagens in Vlaanderen zijn dieselwagens die niet meer voldoen aan de strengere normen in de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent. Dat blijkt uit cijfers van het autosectorfederatie Febiac. De normen in die emissiezones worden van 1 januari 2020 strenger. Dieselwagens tot en met euronorm 4 mogen vanaf dan de stad niet meer binnen tenzij u diep in de buidel tast. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]
De tarieven van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, worden in Wallonië op 1 januari 2020 geïndexeerd. In Vlaanderen en Brussel gebeurde dat op 1 juli. Vanaf 1 januari wordt er in Wallonië ook 22 kilometer weg toegevoegd aan het net van de kilometerheffing. Het gaat […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Tarieven kilometerheffing voor trucks worden in Wallonië geïndexeerd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het zag er even naar uit dat deze maatregel uit het Zomerakkoord niet voor 1 januari door het parlement zou geraken, maar de meerderheid raakte het uiteindelijk toch eens. Het belastingtarief voor bedrijven in ons land gaat vanaf 1 januari naar omlaag. Die maatregel van minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) moet de concurrentiekracht […] [naar artikel]
Wallonië gaat vervuilende personenwagens op diesel stapsgewijs verbieden. Vanaf 2023 zullen de oudste dieselwagens er niet meer mogen rijden en na 2030 mogen enkel die wagens die aan de strengste uitstootnormen voldoen op de Waalse wegen rijden. De Waalse regering wil zo de luchtkwaliteit verbeteren. Volgens het goedgekeurde ontwerpdecreet mogen de oudste dieselwagens, die aan […] [naar artikel]
Nutriscores voor voeding en dranken worden vanaf 1 januari strenger berekend. Het is de bedoeling om de consument nóg bewuster te maken van gezonde voeding. "Enkel water zal bij de dranken nog nutriscore A krijgen", zegt Annelies Wynant van de FOD Volksgezondheid. [naar artikel]
Een groot deel van de klanten van Proximus moet vanaf 1 januari meer betalen voor hun telecomdiensten. Onder meer de bundels Tuttimus en Familus worden duurder. [naar artikel]
De regels voor het jeugdwerk worden verstrengd. Activiteiten moeten zo veel mogelijk buiten plaatsvinden. Binnenactiviteiten vanaf 12 jaar worden vanaf dan georganiseerd in bubbels van max 20 mét mondmaskers. Leidingsweekends en leefweken kunnen niet doorgaan, zo heeft Vlaamse minister Dalle beslist. [naar artikel]
Vanaf januari zal thuiswerk strenger gecontroleerd worden, met 'flitscontroles' in bedrijven. Dat zegt minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (sp.a) in een interview met deze krant. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.