Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op het sociale netwerk Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde... [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
Met de beslissing om wereldwijd geen politieke advertenties meer te aanvaarden, heeft de CEO van Twitter, Jack Dorsey, de voorstanders van zo'n ban extra munitie gegeven om de druk op andere sociale media als Facebook te verhogen om hetzelfde te doen. Dorsey zet Twitter zo lijnrecht tegenover Facebook in een perceptieoorlog in tijden van desinformatie en nepnieuws. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde reclame waarbij mensen worden opgeroepen tot het meehelpen aan een campagne of het stemmen voor een bepaalde politicus. Topman Jack Dorsey had vorige maand al aangegeven dat hij politieke advertenties in de ban wilde doen. Maar op welke […] Het bericht Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een “geheel nieuwe uitdaging” voor de maatschappij. Daarmee doelde hij onder meer op de beïnvloeding van verkiezingen en democratische processen. Dat gebeurt onder meer met behulp door […] Het bericht Twitter doet politieke advertenties in de ban verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. [naar artikel]
Twitter bant vanaf 22 november alle politieke campagneberichten. Dat zei CEO Jack Dorsey in een reeks tweets. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een ‘geheel nieuwe uitdaging’ voor de maatschappij. [naar artikel]
22:18 Twitter stopt vanaf 22 november met politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey bekendgemaakt in een reeks tweets. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Spotify zal vanaf begin 2020 geen politieke advertenties meer afspelen. De ban op politieke reclame geldt ook voor originele en exclusieve podcasts. Daarmee wil de streamingdienst zichzelf de tijd geven om een systeem uit te werken dat moet garanderen dat de advertenties in lijn zijn met hun gebruiksvoorwaarden. [naar artikel]
Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google bekendgemaakt wat het gaat doen om uitwassen van politieke advertenties tijdens verkiezingen tegen te... [naar artikel]
De muziekstreamingdienst Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Spotify zegt dat het onvoldoende middelen heeft na te gaan of die politieke advertenties foute informatie of fake news bevatten. Ook andere internetbedrijven nemen maatregelen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. [naar artikel]
Twitter gaat binnen een paar weken weer een selectie politieke advertenties toestaan. Daarmee komt na drie jaar een einde aan een wereldwijd verbod op reclame vanuit politieke partijen, politici en kandidaten op het sociale medium. Nieuwe eigenaar Elon Musk ziet het als een volgende stap in zijn doel om “het openbare gesprek over belangrijke onderwerpen mogelijk te maken”. [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
Spotify Technology SA heeft vrijdag bekendgemaakt dat het ‘voorlopig’ gaat stoppen met politieke reclameboodschappen af te spelen. Het bedrijf achter de muziekstreamingsdienst gaat dit doen vanaf begin volgend jaar. Het is het grootste streamingplatform ter wereld, met 110 miljoen betalende gebruikers, en nog eens 140 miljoen luisteraars die de gratis versie hanteren. Om die laatste […] The post Na Twitter stopt Spotify nu ook met politieke advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.