Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
‘Tunnelreflex’, met daarbij een grote pijl en twee vrachtwagens. Een campagne van het Agentschap Wegen en Verkeer wil ons leren afstand te houden van voorliggers, alleen snappen velen de boodschap niet. ‘De affiche alleen, die werkt duidelijk niet’, zegt woordvoerder Veva Daniels. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir lanceert een campagne tegen seksuele intimidatie op straat. De campagne vraag omstaanders van intimidatie om in te grijpen en de dader aan te spreken op zijn gedrag. In 2012 zette de documentaire “Femme de la Rue” de problematiek van seksuele straatintimidatie op scherp. Toch worden nog steeds veel vrouwen […] [naar artikel]
De sociale media werden overspoeld door berichten met de hashtag #MeToo. Allemaal verhalen van vrouwen die te maken hadden met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Bij de mannen bleef het echter opvallend stil op sociale media, zo merkten deze drie Twitteraars op. Daarom doen ze een oproep aan alle mannen: “Want iets niet doen, of iets niet zeggen is niet meer genoeg.” [naar artikel]
‘Tunnelreflex’, met daarbij een grote pijl en twee vrachtwagens. Een campagne van het Agentschap Wegen en Verkeer wil ons leren afstand te houden van voorliggers, alleen snappen velen de boodschap niet. ‘De affiche alleen, die werkt duidelijk niet’, zegt woordvoerder Veva Daniels. [naar artikel]
‘Tunnelreflex’, met daarbij een grote pijl en twee vrachtwagens. Een campagne van het Agentschap Wegen en Verkeer wil ons leren afstand te houden van voorliggers, alleen snappen velen de boodschap niet. ‘De affiche alleen, die werkt duidelijk niet’, zegt woordvoerder Veva Daniels. [naar artikel]
Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa organiseert samen met vzw’s Zijn en zij-kant een sensibiliseringscampagne om seksueel grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar te maken en te voorkomen. Met filmpjes, cartoons en educatief materiaal wil het centrum iedereen doen reflecteren over eigen gedrag en het belang van toestemming duidelijk maken. Uit cijfers van de Sexpert-studie uit 2013 is […] Het bericht Sensoa lanceert campagne tegen seksueel overschrijdend gedrag verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Mag je het met een leerling van 9 hebben over menstruatie? Of met een kind van 12 over porno? Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, heeft vier nieuwe leerlijnen klaar die duidelijk maken welke seksuele voorlichting gepast is voor welke leeftijd. “Het gaat niet meer alleen over de gevaren.” [naar artikel]
Je kon er zondag niet naast kijken in het straatbeeld: 24 mei was de eerste zondag waarop wielertoeristenclubs weer in groep mochten fietsen. Voor velen van hen was het duidelijk iets waar ze al lang naar uitgekeken hadden. De gepaste afstand houden, bleek helaas niet zo evident voor de meerderheid. [naar artikel]
Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Was het echt zo’n smerige campagne? De politieke zeden verharden, het tribalisme groeit. Maar voorlopig is er nog geen dijkbreuk van het fatsoen. [naar artikel]
In Tunesië lijkt de islamitische partij An Nahda op een verkiezingsoverwinning af te stevenen. Voor velen is niet duidelijk of deze partij een gematigde politieke koers gaat varen of na de verkiezingsoverwinning de meer fundamentalistische toer zal opgaan. [naar artikel]
Volgens een nieuw onderzoek leven er in België meer kinderen in armoede dan in onze buurlanden. Het gaat om 15% van alle kinderen. Dat wil zeggen dat er in een klas van 20 leerlingen gemiddeld 3 kinderen zijn die in armoede leven. De leerlingen van de Wemelweide in Watermaal-Bosvoorde willen daar iets aan doen. Ze organiseren een kerstmarkt en de opbrengst gaat naar een organisatie die zich inzet tegen armoede. [naar artikel]
Droge theorielessen over seks hoeven jongeren echt niet meer. Hoe gaat de eerste kus of hoe praat je met je lief over de eerste keer: dat willen ze weten. Dus kapen leerlingen de klas en doen ze het gewoon zelf: seksuele voorlichting geven aan hun klasgenoten. [naar artikel]
Uit nieuw onderzoek blijkt dat bijna negen op de tien vrouwen in Brussel al te maken kregen met seksuele intimidatie. Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets (CD&V) wil daar met een nieuwe app iets aan doen. [naar artikel]
In Brussel is de nieuwe campagne Meld Geweld deze week van start gegaan. Met opvallende scheldwoorden in het straatbeeld tonen de bezielers dat ze geweld geen vrij spel geven. De campagne focust vooral op seksisme, seksuele intimidatie en verbaal geweld. [naar artikel]
Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Vrouw & Maatschappij, de vrouwenbeweging van CD&V, lanceert een campagne waarin mannelijke kopstukken zich uitspreken tegen geweld en seksuele... [naar artikel]
Mag je het met een leerling van 9 hebben over menstruatie? Of met een kind van 12 over porno? Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, heeft vier nieuwe leerlijnen klaar die duidelijk maken welke seksuele voorlichting gepast is voor welke leeftijd. “Het gaat niet meer alleen over de gevaren.” [naar artikel]
Voor Tom Ronse is het duidelijk waar de chipoorlog tegen China over gaat: de VS willen met alle middelen verhinderen dat China de grootste economie ter wereld wordt, die de VS-dominantie niet meer zal aanvaarden. Daar gaat dit over. Die strijd zal voor China niet eenvoudig zijn. Het risico op economische ontwrichting houdt het risico op een allezvernietigende oorlog niet tegen. Alleen volksverzet kan dit nog keren. The post Wat kan China doen tegen de handelsoorlog van de VS? appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Brusselse danseres die viraal ging, lanceert met Plan International België een campagne tegen tegen seksuele intimidatie. Een dansvideo toont hoe je optreedt tegen seksuele intimidatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.