Binnenlandse Zaken voert vanaf 11 februari volgend jaar een keuzemenu in voor noodoproepen. Wie dan het noodnummer 112 of 101 belt voor dringende hulp, krijgt een keuzemenu en zal moeten kiezen of hij de brandweer, een ziekenwagen of de politie nodig heeft. Volgens de Christelijke vakbond (ACV) is zo'n keuzemenu alleen maar een manier om het personeelstekort aan te pakken en dat kan niet. [naar artikel]
Om valse bellers af te remmen, wil minister Jan Jambon (N-VA) het gebruik van een keuzemenu uittesten bij het noodnummer 112. 'Zullen mensen in grote paniek dat wel kunnen?', werpen spoedartsen op. [naar artikel]
'Een keuzemenu voor wie het noodnummer 112 belt, zal vooral voor problemen zorgen met gewone gsm's of smatphones', klinkt het bij de noodcentrales. 'Het intikken van keuzes vereist handelingen die je in een noodsituatie moeilijk kunt doen.' [naar artikel]
Riemst De overheid wil voortaan nog maar één noodnummer promoten in plaats van de huidige 101, 112 en 1722. Mét keuzemenu: 1 voor brandweer of ambulance, 2 voor dringende politiehulp. [naar artikel]
Vanaf vandaag krijgt u een keuzemenu te horen wanneer u belt naar de noodnummers 101 of 112. Dat was kennelijk nodig omdat mensen niet altijd het juiste noodnummer bellen en zo tijd verliezen bij het doorschakelen. [naar artikel]
‘Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen’, zo waarschuwt Proximus. [naar artikel]
“Niet alle telefoontoestellen zullen het keuzemenu kunnen bedienen, waarop bellers vanaf 11 februari 2020 belanden als ze het noodnummer 112 bellen”, zo waarschuwt Proximus. [naar artikel]
Moet je langer wachten op hulp als er een keuzemenu komt bij het noodnummer 112? Nee, je wint zelfs 10 seconden. Dat concludeert het kabinet-Jambon uit een labostudie van de Universiteit van Bergen. De komende maanden wordt het systeem in echte noodsituaties uitgetest. [naar artikel]
Wie naar de noodnummers 101 of 112 belt, krijgt voortaan een keuzemenu te horen in plaats van een persoon aan de andere kant van de lijn. Dat is volgens minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) nodig omdat veel mensen het verkeerde nummer bellen. “Dat leidde tot tijdsverlies.” [naar artikel]
Wie straks het noodnummer 112 belt, moet via een keuzemenu eerst kiezen of hij in het Nederlands, Frans of Duits geholpen wil worden. Bedoeling? ‘Iedereen stante pede in zijn of haar moedertaal helpen.’ [naar artikel]
Vanaf 11 februari volgend jaar voert België een keuzemenu in voor het noodnummer 112. Mensen in nood moeten vanaf dan maar één nummer onthouden om de brandweer, ambulance en politie te bereiken. Dat meldt de federale overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken vrijdag. [naar artikel]
Wie straks het noodnummer 112 belt, moet via een keuzemenu eerst kiezen of hij in het Nederlands, Frans of Duits geholpen wil worden. Bedoeling? “Iedereen stante pede in zijn of haar moedertaal helpen, zodat er door taalproblemen geen kostbare tijd verloren gaat.” [naar artikel]
Wie straks het noodnummer 112 belt, moet via een keuzemenu eerst kiezen of hij in het Nederlands, Frans of Duits geholpen wil worden. Bedoeling? “Iedereen stante pede in zijn of haar moedertaal helpen, zodat er door taalproblemen geen kostbare tijd verloren gaat.” [naar artikel]
Omdat veel mensen niet weten welk noodnummer te bellen, is er straks maar één nummer meer. Mét keuzemenu. [naar artikel]
“Noodcentrale, blijf aan de lijn. Voor ziekenwagen of brandweer, druk 1. Voor politie, druk 2.” Wie binnenkort naar het Europese noodnummer 112... [naar artikel]
“Noodcentrale, blijf aan de lijn. Voor ziekenwagen of brandweer, druk 1. Voor politie, druk 2.” Wie binnenkort naar het Europese noodnummer 112... [naar artikel]
Met de maand oktober voor de deur, zetten wij op een rijtje wat straks verandert. Dit is nieuw vanaf 1 oktober: [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.