In de nieuwe onlinedocureeks Labels gaat VRT NWS-reporter Yassine Atari (23) op zoek naar jongeren die een "label"opgekleefd krijgen. Yassine praat met hen over de vooroordelen, clichés en etiketten. In de derde aflevering gaat hij op bezoek bij jongeren die bewust kiezen voor een doorgedreven ecologische levensstijl. [naar artikel]
In de nieuwe onlinedocureeks Labels gaat VRT NWS-reporter Yassine Atari (23) op zoek naar jongeren die een "label"opgekleefd krijgen. Yassine praat met hen over de vooroordelen, clichés en etiketten. In de vijfde aflevering trekt hij enkele dagen op met enkele jonge, dakloze mensen. [naar artikel]
Vanaf morgen is het derde seizoen van "Sex education" te zien op Netflix. De reeks gaat over de seksuele ontwikkeling van leerlingen op een middelbare school in Groot-Brittannië en is ook bij jongeren hier erg populair. "De serie gaat over seks, maar ook over relaties, vriendschapppen, dynamieken tussen personen", zegt seksuologe Lotte Vanwezemael. "Daar worstelen jongeren hard mee en ik denk dat de serie die thema's heel goed onder de aandacht brengt en realistische antwoorden geeft op hun vragen." [naar artikel]
In de nieuwe videoreeks “LABELS” slaan VRT NWS en Studio Brussel de handen in elkaar. VRT NWS-reporter Yassine Atari gaat op zoek naar de mensen achter de labels van vandaag. In de eerste aflevering trekt hij naar de sociale woonwijk Nieuw Gent. In "De afspraak" gaf hij meer toelichting bij de reeks. [naar artikel]
Voor de 57e keer heeft Belfius prijzen uitgereikt uit aan journalisten en persfotografen die het afgelopen jaar opmerkelijk werk hebben geleverd. Verschillende inzendingen van VRT NWS zijn in de prijzen gevallen: YouTube-reportage "Labels: Jong en op straat" wint de zogenoemde "Coup de coeur", "Pano"-reportage "Zijn humanitaire visa te koop?" wint in de rubriek "TV/video" en een samenwerking tussen VRT NWS, De Standaard en Knack over mensenhandel in nagelsalons wint bij "Print/Web". [naar artikel]
Vandaag lanceert VRT NWS "Labels", een nieuwe onlinedocureeks waarin reporter Yassine Atari (23) op zoek gaat naar jongeren die een "label" opgekleefd krijgen. In de eerste aflevering belicht hij het fenomeen "body positivity" waarbij jongeren zich tonen zoals ze zijn, zonder make-up of photoshop. [naar artikel]
09:32 'Labels' is een docureeks over en voor jongeren. Die is te zien op YouTube. [naar artikel]
Pas deze zomer verschijnt "Labels", een YouTube-reeks van VRT NWS en Studio Brussel. Daarin gaan journalist Yassine Atari en regisseur Karen Vazquez op zoek naar mensen die een etiket opgeplakt krijgen. Wie schuilt er achter de vooroordelen? De eerste aflevering droppen we vandaag al. In 'Nieuw Gent' gaan ze praten met de jongeren die opgroeien in wat vaak een uitzichtloze wijk wordt genoemd. Zonder hippe koffiebars, trendy kapsalons of ecologische winkels. Nieuw Gent is ruw, lelijk en hard. "Hier opgroeien maakt je bewust van wat waardevol is." [naar artikel]
"Woensdagavond 17u30, ik bel mijn zoon. Geen antwoord, wel een sms. "Kan niet Bellen. Ben bij de politie." "Waarom?" "Rellen muntpunt" en "Ik kan moeilijk sms." Vanaf dan krijg ik geen antwoorden meer." [naar artikel]
"De VRT-reeks "FIRE" brengt een gevaarlijke en niet-realistische boodschap voor jongeren". In een reactie op Twitter is de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, niet mals voor de nieuwe reeks op streamingplatform VRT MAX. "Wat in het programma te zien is, staat haaks op de boodschappen die wij proberen over te brengen aan jongeren." "De reeks is géén how-to, we tonen wat leeft en waar jongeren over spreken", zegt woordvoerder van VRT, Yasmine Van der Borght. [naar artikel]
YouTube heeft video's van de Braziliaanse president Jair Bolsonaro verwijderd vanwege "misleidende informatie" over het coronavirus. In een verklaring schrijft YouTube dat het na een "zorgvuldige beoordeling" heeft besloten de video's van de rechts-populistische president te verwijderen. [naar artikel]
Het lijkt alsof de gebeurtenissen van mei '68 in het collectief geheugen zijn gegrift, maar geldt dat ook voor de jongeren van nu? Wij trokken de straat op, gewapend met een camera en een microfoon, op zoek naar een jongere die ons het verhaal van mei '68 kan vertellen. De antwoorden "geen idee", "de moord op John F. Kennedy" en "de wereldtentoonstelling in Brussel" waren alvast niet correct. [naar artikel]
Het populaire YouTube-filmpje "Charlie bit my finger" is verkocht voor 622.000 euro. Hoe kan je een filmpje van 56 seconden verkopen, wie doet dat én waarom koopt iemand dat? Luc Thomas, ondernemer en expert in digitaal geld, legt het uit in het "Laat journaal". [naar artikel]
Ketnet Junior werkt momenteel aan extra afleveringen van de vernieuwde "Tik Tak"-reeks. Daarvoor zoekt het nieuwe kindjes die hun opwachting willen maken in de reeks. Ouders en grootouders kunnen hun (klein)kinderen inschrijven via mijntiktak.be. [naar artikel]
Vijfentwintig jaar na de tweede – en meteen laatste – reeks, keert de populaire serie vanavond terug op de Amerikaanse televisie. Waarover gaat de reeks? En waarom is deze terugkeer zo bijzonder? We lijsten het even op. [naar artikel]
"Kunnik nemi na joen komn" van Katrien Verfaillie is in enkele dagen al bijna 200.000 keer bekeken op YouTube. De West-Vlaamse cover van een bekend lied van Jean Ferrat ("La montagne") en Wim Sonneveld ("Het dorp") raakt een gevoelige snaar. Op Radio 1 vertelt Verfaillie over hoe haar versie precies tot stand kwam. [naar artikel]
"Mag een moslim zwemmen tijdens de ramadan?" "En mogen moslims een hand geven aan iemand van het andere geslacht?" Dat zijn twee van de vragen die strafpleiter Walter Damen, imam Brahim Laytouss en enkele anderen in hun nieuwe boek "De islam in 51 vragen en antwoorden" bundelen. "Het boek vult een leemte die er al jaren heerst", vertelt Laytouss in "De Ochtend" op Radio 1. "Jongeren kregen geen heldere antwoorden die samengaan met hun Vlaamse en Europese context." [naar artikel]
Na Apple, Spotify en Facebook heeft ook YouTube de conservatieve Amerikaanse radiopresenator Alex Jones gebannen. Jones, die 2.4 miljoen abonnees had op zijn YouTube-kanaal, is in de VS razend populair in conservatieve kringen. De man zou haatdragende berichten en "Fake News" de wereld hebben ingestuurd. [naar artikel]
Technologiegigant Google lanceert vandaag in ons land YouTube Music, een eigen muziekstreamingdienst. "We proberen het beste van YouTube en Google naar de muziekliefhebber te brengen, want meer en meer mensen streamen hun muziek", zegt Candice Morrissey, "Head of Music Content Partnerships" bij YouTube, in een interview aan VRT NWS. YouTube Music werd in juni al in 17 landen gelanceerd en de eerste reacties zijn volgens Morrissey positief. [naar artikel]
De populaire jongerenreeks "wtFOCK" is na drie seizoenen terug. Het vierde deel heet deze keer wel "wtFOCKdown". De personages bevinden zich in volle coronacrisis en blijven dus ook in hun kot. ""wtFOCK" is sinds het begin real-life en real-time. Een verhaallijn die inspeelt op de actualiteit is een must", vertellen de makers. Zij beseffen dat jongeren een moeilijk te bereiken groep zijn op tv en verwerken de coronamaatregelen in "wtFOCKdown" om de boodschap over te brengen, zonder betuttelend over te komen. [naar artikel]
Wat is vloggen en waarom is het zo populair bij de jeugd? Vlogger Espe Riekaert, bekend op YouTube als Espe Speelt, legt het uit. [naar artikel]
De nieuwe levensechte filter "Bold Glamour" op TikTok gebruikt kunstmatige intelligentie om je een "perfect" uiterlijk te geven. De schoonheidsfilter is razend populair, en daarom niet zonder gevaren. "Jongeren gaan vergelijken met hun ongefilterde uiterlijk, en kunnen daar ongelukkig van worden", zegt sociale media-expert Laura Vandenbosch (KU Leuven). [naar artikel]
10 minuten: meer heeft het niet gescheeld of Demi Lovato had een overdosis drugs op 24 juli 2018 niet overleefd. Dat vertelt de Amerikaanse zangeres, in de documentaire "Dancing with the devil". In een vierdelige reeks speciaal gemaakt voor YouTube, die gisterenavond om 20 uur Belgische tijd in première is gegaan, vertellen Lovato en haar omgeving het aangrijpende verhaal over wat de laatste dag van haar leven had kunnen zijn. [naar artikel]
Radio2 stuurt deze zomer opnieuw zijn mysteriejagers op pad. Net als de vorige jaren zullen zij speuren naar opmerkelijke verhalen in de vijf Vlaamse provincies. Verhalen die tot de verbeelding spreken en vragen oproepen. Met de hulp van luisteraars en experten probeert Radio2 antwoorden te vinden in een nieuwe reeks "Mysteries van Vlaanderen". [naar artikel]
Het openbaar en online zetten van privégegevens en impliciet of expliciet oproepen om die persoon lastig te vallen, wordt ook wel "doxen" of "doxing" genoemd. Dat is ook wat Joke Schauvliege vorige week overkwam, ze werd bestookt met tekstberichten. Doxing is een favoriete troltechniek van zowel extreem-links als extreem-rechts. Het is pure intimidatie die heel wat emotionele gevolgen kan hebben. Drie vragen en antwoorden over de techniek en de gevolgen ervan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.