De op stapel staande hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen wordt met een jaar uitgesteld, tot 1 januari 2022. Dat heeft minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aangekondigd. [naar artikel]
Vlaanderen zal de basisbereikbaarheid niet invoeren in 2022, maar ‘ten vroegste in 2023'. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) in het Vlaams Parlement gezegd. Oorspronkelijk was het de bedoeling om de ambitieuze hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen in 2021 in te voeren. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) stelt de implementatie van het decreet basisbereikbaarheid met een jaar uit. Dat decreet... [naar artikel]
Nu ook de lancering van de Mobiliteitscentrale is uitgesteld, is de hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen op 1 januari onmogelijk geworden. Dat concludeert reizigersorganisatie TreinTramBus in een gezamenlijke mededeling met Test-Aankoop, Netwerk Duurzame Mobiliteit en Landelijke Gilden. [naar artikel]
Oppositiepartij Vooruit vreest dat er ‘vervoerswoestijnen’ zullen ontstaan door de hervorming van het openbaar vervoer. De partij vraagt een ‘vervoersarmoedetoets’ voor de hervorming van start gaat. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) en de top van De Lijn krijgen forse kritiek op de uitrol van het nieuwe vervoersplan voor het openbaar vervoer in Vlaanderen. Peeters en directeur-generaal Ann Schoubs van De Lijn gaven in het Vlaams Parlement een stand van zaken over de hervorming bij De Lijn die zou moeten leiden tot een beter en efficiënter openbaar vervoer. [naar artikel]
Door de hervorming van het openbaar vervoer zullen eind volgend jaar een kwart van alle bushaltes in Limburg verdwijnen. “Het alternatief dreigt voor veel mensen onbetaalbaar te worden”, vreest PVDA. [naar artikel]
De hervorming van het openbaar vervoer in Limburg stuit op verzet uit het Maasland. “De slechtst ontsloten regio van de provincie moet het doen met één bus per uur naar Genk. Onbegrijpelijk.” [naar artikel]
De hervorming van het openbaar vervoer in Limburg worstelt met toenemend lokaal verzet. Ook gemeenten die zich eerder onthielden, verwerpen nu via hun gemeenteraden de plannen. Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Door de hervorming van het openbaar vervoer verdwijnen in Limburg 1.200 bushaltes, een kwart van de bestaande stopplaatsen. Intussen is het onduidelijk wanneer de hervorming precies van start gaat. [naar artikel]
De grote hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen komt maar niet van de grond. Juridische procedures blijven voor vertraging zorgen. Zelfs 2022 wordt nu wellicht onhaalbaar. [naar artikel]
15:21 Vlaanderen gaat hetzelfde systeem als Amsterdam, Londen en Berlijn inzetten om de hervorming van het openbaar vervoer in goede banen te leiden. Ten vroegste in 2023 moet de software van het Amerikaans... [naar artikel]
Vlaams minister Lydia Peeters werkt aan een grote hervorming van het openbaar vervoer. Die moet de Limburger, al is het met de bus, de trein, de taxi of met deelfietsen, tot in elke uithoek van Limburg brengen. Het decreet 'Basisbereikbaarheid' is al in 2019 goedgekeurd. Maar de startdatum werd tweemaal uitgesteld. Nu mikt Lydia Peeters op juli 2023. De Lijn krijgt de taak om het systeem van 30.000 haltes en 1976 Hoppinpunten vanaf januari '23 geleidelijk aan uit te rollen. In Limburg zijn er al Hoppinpunten in Maasmechelen en Hechtel-Eksel. Maar het moeten er veel meer worden. Volgende week zit de minister hierover samen. [naar artikel]
Tot de grote hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen een feit is, zou Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters de ticketprijzen bij De Lijn moeten halveren. Het openbaar vervoer in Vlaanderen kan een “charmeoffensief” gebruiken, zegt Groen-parlementslid Stijn Bex. Met de hoge prijzen aan de pomp is het openbaar vervoer ook “het beste alternatief”, meent Bex. [naar artikel]
Op 1 januari 2022 zou normaal gezien de “basisbereikbaarheid” moeten ingaan, de grootste hervorming van het openbaar vervoer in decennia. Maar minister Lydia Peeters stelt het hele project nu voor onbepaalde tijd uit. Een procedure bij de Raad van State gooit roet in het eten. [naar artikel]
4,9 op 10. Dat is de gemiddelde score die alle Limburgers geven op hun aanbod aan openbaar vervoer. Een nipte onvoldoende dus. Een dikke buis krijgt het openbaar vervoer in het Maasland: 3,9 op 10. In heel Vlaanderen scoort het openbaar vervoer 5,9 op 10, ook al niet zo schitterend. [naar artikel]
De nakende hervorming van het openbaar vervoer zorgt achter de schermen voor wrevel. Op 1 juli start de eerste fase, zonder de steun van Hasselt. De grootste stad van Limburg voelt zich benadeeld. [naar artikel]
Brussel - Op 1 juli start de langverwachte hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen. In Limburg wordt in een eerste fase een kwart van alle buslijnen hertekend. Er komt een hogere frequentie op grote lijnen en een nieuwe ‘Kothopper’ voor studenten. De sneldiensten voor pendelaars naar Brussel en Antwerpen worden dan weer geschrapt. [naar artikel]
Op 1 juli start de langverwachte hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen. In Limburg wordt in een eerste fase een kwart van alle buslijnen hertekend. Er komt een hogere frequentie op grote lijnen en een nieuwe ‘Kothopper’ voor studenten. De sneldiensten voor pendelaars naar Brussel en Antwerpen worden dan weer geschrapt. [naar artikel]
Eind volgend jaar zal het Limburgse openbaar vervoer helemaal hertekend worden, met de klemtoon op de trein en op snelle busverbindingen tussen de steden. Het openbaar vervoer moet zo een waardig alternatief zijn voor de auto. [naar artikel]
Met de grote hervorming van het openbaar vervoer legt Vlaanderen de verantwoordelijkheid voor bussen en trams bij de lokale besturen. Maar zij zitten krap bij kas. Ligt de oplossing in Frankrijk? [naar artikel]
Het Flexplusvervoer, een onderdeel van het vervoer op maat voor mensen met een mobiliteitsbeperking die geen gebruik kunnen maken van De Lijn, wordt uitgesteld naar 2027. De huidige regeling met de Diensten Aangepast Vervoer (DAV’s) en Mobiliteitscentrales Aangepast Vervoer (MAV’s) wordt voor de komende twee jaar behouden. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag in het Vlaams Parlement gezegd. [naar artikel]
In januari volgend jaar start de tweede fase van de basisbereikbaarheid, de hertekening van het openbaar vervoer in Vlaanderen. Op dat moment zullen 1.012 verkeerslichten worden afgestemd op de bussen en de trams. Dat zei Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters donderdag bij de voortgangsrapportage over het Oosterweelproject in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.