Beurswaakhond FSMA waarschuwt opnieuw voor frauduleuze websites die beleggers proberen te verleiden om snel rijk te worden. De fraudeurs maken gebruik van nepadvertenties op sociale media. [naar artikel]
Beurswaakhond FSMA heeft maandag een nieuwe waarschuwing gelanceerd voor frauduleuze tradingplatformen. Zij proberen potentiële slachtoffers nieuwsgierig te maken met nepadvertenties op sociale media, of hen te contacteren via datingapps of sociale media. [naar artikel]
De Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) waarschuwt opnieuw voor frauduleuze onlinetradingplatformen die actief zijn in België. Ze werken met nepadvertenties op sociale media met soms bekende personen, of proberen contact te maken met potentiële slachtoffers via datingapps of nepaccounts op sociale media, klinkt het. [naar artikel]
De Belgen vergokken almaar meer, zo blijkt uit het nieuwe jaarverslag van de Kansspelcommissie. De gokbedrijven houden een kleine 850 miljoen per jaar over aan onze goklust. Tel daar de 320 miljoen euro bij van de Nationale Loterij, en in totaal raakten de gokkers 1,17 miljard euro kwijt in 2015. Met de bijbehorende problemen: al 304.949 Belgen zijn om een of andere reden uitgesloten. [naar artikel]
Belgen hebben steeds minder vertrouwen in het internet en in sociale media als informatiebronnen. Dat blijkt uit een nieuwe Eurobarometer. Vorige zomer had 40% van de Belgen die in het kader van de enquête ondervraagd werden nog vertrouwen in het internet en 24% in sociale media, maar nu is dat gezakt naar respectievelijk 31% en 10%. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van dit jaar raakten maar liefst 1.361 mensen geld kwijt omdat ze via internetbanking bestolen werden. Dat is 60 procent meer dan een jaar eerder. En zo goed als alle gevallen zijn toe te schrijven aan phishing, een techniek om uw codes en privégegevens te stelen. [naar artikel]
Een VRT NWS-reportage onthulde vorige week hoe oplichters via Facebook nepadvertenties met Bekende Vlamingen zoals Philippe Geubels verspreiden om mensen hun geld af te troggelen. Nu blijken oplichters ook platformen van Google te gebruiken om nepadvertenties te verspreiden. [naar artikel]
An Lemmens (42) slaakt online nog maar eens een noodkreet omdat internetcriminelen mensen geld aftroggelen met haar foto, en ze is lang niet alleen. Nepadvertenties met bekende Vlamingen zijn een plaag op het internet. Christoff (46) neemt zelfs een wel heel drastische maatregel om zijn sociale media 24/7 te bewaken: “Het is heel erg dat het zover moest komen, maar ik zag geen andere uitweg”, zegt hij in ‘Dag Allemaal’. Welke BV’s ten prooi vallen aan deze malafide trend en hoe zij zich ertegen wapenen, lees je hier. [naar artikel]
De Belgen vergokken almaar meer, blijkt uit het nieuwe jaarverslag van de Kansspelcommissie. De gokbedrijven houden per jaar een kleine 850 miljoen over aan onze goklust. Tel daar de 320 miljoen euro bij van de Nationale Loterij, en in totaal raakten de gokkers 1,17 miljard euro kwijt in een jaar tijd. Met de bijbehorende problemen: al 304.949 Belgen zijn uitgesloten. [naar artikel]
Liefst 1.659 Belgen hebben bij het meldpunt van de FOD Economie een klacht ingediend voor fraude met vervalste facturen. Gemiddeld raakten de slachtoffers door die fraude 12.000 euro kwijt. [naar artikel]
Liefst 1.659 Belgen hebben bij het meldpunt van de FOD Economie een klacht ingediend voor fraude met vervalste facturen. Gemiddeld raakten de slachtoffers door die fraude 12.000 euro kwijt. [naar artikel]
Na de reportage van VRT NWS over de fraude met nepadvertenties met Bekende Vlamingen, kregen we verschillende reacties binnen. Sommige getuigenissen zijn we volop aan het onderzoeken, maar het verhaal van Anja en haar zoon Bryce tart alle verbeelding. Ze zijn voor 25.000 euro opgelicht en hebben een klacht ingediend bij de politie. [naar artikel]
An Lemmens (42) slaakt online nog maar eens een noodkreet omdat internetcriminelen mensen geld aftroggelen met haar foto, en ze is lang niet alleen. Nepadvertenties met bekende Vlamingen zijn een plaag op het internet. Christoff (46) neemt zelfs een wel heel drastische maatregel om zijn sociale media 24/7 te bewaken: “Het is heel erg dat het zover moest komen, maar ik zag geen andere uitweg”, zegt hij in ‘Dag Allemaal’. Welke BV’s ten prooi vallen aan deze malafide trend en hoe zij zich ertegen wapenen, lees je hier. [naar artikel]
De Belgen kiezen steeds meer voor sociale media als Facebook, Twitter en apps zoals WhatsApp en Instagram om nieuwjaarswensen over te maken. Het aantal verstuurde sms”en blijft afkalven. Dat blijkt uit cijfers van de vier telecomoperatoren. [naar artikel]
Oplichters proberen nog steeds klanten te ronselen via fake news en nepadvertenties op sociale media, waarin bekende personen getuigen hoe je snel... [naar artikel]
Beurswaakhond FSMA waarschuwt opnieuw voor frauduleuze websites die beleggers proberen te verleiden om snel rijk te worden. De fraudeurs maken gebruik van nepadvertenties op sociale media. [naar artikel]
De Belgen, die dit jaar door de coronapandemie kerst noodgedwongen in beperkte kring moeten vieren, stuurden hun kerstwensen vooral via sociale media zoals Facebook of WhatsApp. Sms verliest al enkele jaren aan populariteit. Ook bellen is nu minder in trek, zo blijkt uit een overzicht van de verschillende telecomoperatoren. [naar artikel]
Beurswaakhond FSMA waarschuwt opnieuw voor frauduleuze websites die beleggers proberen te verleiden om snel rijk te worden. De fraudeurs maken gebruik van nepadvertenties op sociale media. [naar artikel]
Ze komen lang niet in de buurt van wat hun moederpartijen aan reclame kopen op sociale media, maar ook de zeven jongerenbewegingen doen hun duit in het zakje op sociale media. Volgens een onderzoek van studentenblad ‘Veto’ gaven ze sinds april 2019 meer dan 140.000 euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram. En in tegenstelling tot de bij moederpartijen is het niet Vlaams Belang Jongeren (VBJ) of Jong N-VA dat riant op 1 prijkt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.