Een slimme kilometerheffing over Vlaanderen is de beste optie om de files te verkleinen en de verkeerskosten te laten dragen door wie echt met de auto rijdt. Dat is de conclusie van een langverwachte studie die door de vorige Vlaamse regering besteld werd. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. [naar artikel]
01:02 De publicatie van een langverwachte studie over een slimme kilometerheffing wordt uitgesteld tot september. Eerst moet de nieuwe Vlaamse regering beslissen of ze een variant van de omstreden autotaks ... [naar artikel]
01:00 De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onde... [naar artikel]
De studie naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens is opgestart. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters bekendgemaakt. De studie komt er in navolging van het Vlaams Energie- en Klimaatplan (VEKP). De studie moet onder meer onderzoeken of de bestaande kilometerheffing moet uitgebreid worden naar bestelwagens. [naar artikel]
Het scenario waarbij enkel op filegevoelige plaatsen een kilometerheffing gehanteerd wordt, wordt niet onderzocht in een cruciale studie die de Vlaamse regering bestelde. [naar artikel]
De kilometerheffing op alle Vlaamse wegen. Dat is het enige scenario dat nog onderzocht wordt in de cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering. Dat meldt De Tijd. De Vlaamse regering wil de kilometerheffing vanaf 2024 of 2025 invoeren. “Maar het gaat geen impact hebben als er niet geïnvesteerd wordt in alternatieven”, zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB. “Dan is het gewoon een extra belasting.” [naar artikel]
brusselDe publicatie van een langverwachte studie over een slimme kilometerheffing wordt uitgesteld tot september. Dat meldt De Tijd. [naar artikel]
Met de inkomsten uit een kilometerheffing zou Vlaanderen een lastenverlaging tot 4,5 miljard kunnen doorvoeren. Dat blijkt uit een nieuwe studie. “Maatschappelijk gezien zijn er alleen positieve effecten.” [naar artikel]
“Een slimme kilometerheffing kan een belangrijk deel zijn van de mobiliteitsoplossing”, stelt een onderzoek in opdracht van de Vlaamse overheid. Maar de regering wil er nog altijd niet van weten. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een langverwacht onderzoek van het consortium Motivity dat vandaag is vrijgegeven. Even terug naar de vorige Vlaamse regering. Die beloofde […] Het bericht Studie bewijst mogelijkheden van slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) roept Brussel op om samen met Vlaanderen een tijdspad uit te tekenen voor een slimme kilometerheffing. “Het is straks de beste oplossing, maar 2022 is te vroeg.” [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files... [naar artikel]
De Vlaamse regering is vals gestart: besparen op onder meer suïcidepreventie, Waalse klimaatplannen die een stuk ambitieuzer zijn dan de Vlaamse, en een studie die er op wijst dat de afgevoerde kilometerheffing net het beste middel is om files te verminderen. Allemaal min of meer fake news in de ogen van de Limburgse ministers Zuhal Demir (N-VA), Wouter Beke (CD&V) en Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onderzoekt enkel nog dat scenario. Dat meldt De Tijd woensdag. Aanvankelijk zou de studie twee scenario’s bekijken: een Vlaamse heffing in het hele gewest, en […] Het bericht Vlaamse kilometerheffing is op komst verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De studie die de Vlaamse regering laat uitvoeren naar de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens, moet in het voorjaar van 2019... [naar artikel]
Het Waals Gewest verzet zich fel tegen een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH). Hij hoopt meer uitleg te krijgen van de Vlaamse collega’s, want twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land is “moeilijk te vatten”, zegt hij. [naar artikel]
07:50 Met de inkomsten uit een kilometerheffing zou Vlaanderen een lastenverlaging tot 4,5 miljard kunnen doorvoeren, blijkt uit een nieuwe studie van Transport & Mobility en de KU Leuven, in opdracht van h... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.