Groen-schepen Filip Watteeuw komt plots in aanmerking voor de Gentse burgemeesterssjerp. Verrassend, maar zeker niet zomaar uit het niets. Watteeuw... [naar artikel]
De Gentse zuidrand is tegenwoordig een no-gozone. Door werken aan de E40 zit alle verkeer er muurvast. Een voorbode van wat nog komen zal, stelt mobiliteitschepen Filip Watteeuw (Groen). “Er is iets fundamenteel aan het fout lopen.” [naar artikel]
Er is jarenlang over geschreven en over gepraat, maar vanaf vandaag gaat het nieuwe mobiliteitsplan in Gent van kracht. Door de ingrijpende veranderingen in de stad wordt de verkeerstoestand nauwlettend in de gaten gehouden in een commandocentrum. De Standaard ging een kijkje nemen in dit zenuwcentrum van het Gentse mobiliteitsplan. [naar artikel]
In de resultaten van het burgeronderzoek naar luchtvervuiling ziet de Gentse schepen van mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen), opnieuw het bewijs dat het Gentse circulatieplan werkt. ‘Maar we moeten nog verder gaan.’ [naar artikel]
20 jaar na het mobiliteitsplan van Gents schepen Sas Van Rouveroij treedt maandag een nieuw mobiliteitsplan van schepen Filip Watteeuw in werking in de Arteveldestad. Hoewel de heren tot een andere partij behoren, ziet Stijn De Groote veel gelijkenissen. [naar artikel]
Het mobiliteitsplan van schepen Filip Watteeuw (Groen) verdeelt de Gentenaars. Dat blijkt nu ook uit onze peiling. De ene helft is voor (45%), de [naar artikel]
De zenuwachtigheid over het circulatieplan leidt tot ongeziene scheldpartijen op sociale media aan het adres van mobiliteitsschepen Filip Watteeuw. Dat schrijft De Gentenaar. [naar artikel]
Rust in alle drukte over het Gentse verkeer (en zijn mobiliteitsplan) vindt Filip Watteeuw (53) lopend door 'zijn' stad. Bij het kerkhof van Gentbrugge groet de schepen van Mobiliteit (Groen) altijd zijn overleden jeugdvriend. 'Als de kritiek als een golf over me heen slaat, ga ik erheen.' [naar artikel]
Filip Watteeuw (Groen) vreest dat de werken aan de Oosterweelverbinding in Antwerpen, Gent zal opzadelen met meer vrachtvervoer dan de Gentse wegen aankunnen. Daarom vraagt hij concrete maatregelen aan de Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), waaronder een Gentse maatschappij die alles coördineert wat mobiliteit betreft. [naar artikel]
Volgens Intelligent Mobiel kost het Gentse circulatieplan, dat sinds april van 2017 van kracht is, de lokale economie jaarlijks 498 miljoen euro. Dat besluit de organisatie op basis van een enquête bij 1.600 automobilisten en cijfermateriaal over tijdverlies en brandstofverbruik. Schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) spreekt de cijfers tegen. “Dit is reken je rijk”, […] Het bericht Gentse organisatie schat economische schade mobiliteitsplan op half miljard euro verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wanneer op 3 april het veelbesproken Gentse mobiliteitsplan wordt ingevoerd, zullen naast politie en stadswachten ook 15 stewards van voetbalclub [naar artikel]
N-VA wil dat het Gentse stadsbestuur maatregelen neemt om ondernemers te ondersteunen bij de negatieve gevolgen van het circulatieplan. Uit een Unizo-enquête blijkt dat ongeveer de helft van de Gentse ondernemers de omzet van zijn handelszaak zag dalen. “De enquête bevestigt waarvoor we waarschuwden”, klinkt het bij N-VA. “Het nieuwe mobiliteitsplan heeft een negatieve impact […] [naar artikel]
Twee mensen die de Gentse mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op Facebook met de dood hebben bedreigd, mogen het komen uitleggen op het politiekantoor. De Gentse politie neemt de zaak ernstig. [naar artikel]
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar maandag is het zover. Dan treedt in Gent het veelbesproken nieuwe circulatieplan in voege. De Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw is ervan overtuigd dat het plan de mobiliteit in de stad op een hoger niveau zal tillen. [naar artikel]
Meerderheidspartijen sp.a, Groen en Open Vld verwerpen de actie van een aantal Gentse handelaars om schepen Filip Watteeuw (Groen) te weren uit hun zaak. Ze vroegen ook CD&V en N-VA om een mededeling mee te ondertekenen, maar die bedankten. [naar artikel]
Rekening houdende met het terreurdreigingsniveau 3 en om de overlast voor de buurtbewoners te beperken is het mobiliteitsplan voor Tomorrowland in Boom en Rumst dit jaar aangepast. Onder meer de Schommelei wordt volledig afgesloten, voor de taxi's en De Lijn zijn nieuwe oplossingen bedacht. [naar artikel]
De Gentse Groen-schepen Filip Watteeuw verwacht een sterk signaal van Kamervoorzitter Siegfried Bracke na de heisa van de voorbije dagen. ‘Bracke heeft een onvergeeflijke fout gemaakt’, klinkt het in De Zondag. [naar artikel]
De Gentse Groen-schepen Filip Watteeuw verwacht een sterk signaal van Kamervoorzitter Siegfried Bracke na de heisa van de voorbije dagen. “Bracke heeft een onvergeeflijke fout gemaakt”, klinkt het in De Zondag. [naar artikel]
Gents schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) werkt aan oplossingen om de fietsveiligheid op en rond tramsporen te verbeteren. Watteeuw denkt aan drie ingrepen. “Het wegdek rond de tramsporen moet in orde zijn. Daar moeten we samen met De Lijn voor zorgen. We moeten ook zorgen voor een betere signalisatie. En we moeten de fietslessen om mensen te leren omgaan met de tramsporen nog verbeteren”, zo zei Watteeuw woensdag in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]
De Britse stad Birmingham inspireert zich op Gent voor zijn nieuwe mobiliteitsplan. ‘Maar copy-pasten werkt niet’, reageert de Gentse schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De Gentse schepen Filip Watteeuw (Groen) vindt dat moet gewerkt worden naar meer duidelijkheid in de wegcode. 'De wegcode is nu vaak nog voor interpretatie vatbaar.' [naar artikel]
“Gent zal in een taxioorlog verzeild raken”, vreest mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) in een reactie op het voornemen van mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) om de taxisector te liberaliseren. De taxisector zelf is het met Watteeuw eens. “Hier zal worden gevochten om een ritje”, vreest Koen Van Cauwenberge van V-Tax. [naar artikel]
Iedere zondag polsen we naar het favoriete leesvoer van een bekend gezicht. Vandaag: de Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw, die net voor het circulatieplan in zijn stad ingaat, voor ons nog even in zijn boekenkast dook. [naar artikel]
De Gentse socialisten hebben in de nacht van zondag op maandag de burgemeesterssjerp van Gent ‘aangeboden’ aan kartelpartner Groen. Dat is te horen bij het kartel. “Een groene burgemeester behoort tot de mogelijkheden”, reageerde Filip Watteeuw bij VTM Nieuws. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.