Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
In 2018 beloofde Facebook om politieke advertenties voortaan uit te rusten met een label, dat ook aangeeft wie ervoor betaalt. Uit een nieuw onderzoek van de KU Leuven blijkt nu dat het controlesysteem allesbehalve op punt staat. In België glipt zelfs 9 procent van de politieke advertenties door de mazen van het net. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Sinds deze week kan je op Facebook achterhalen hoeveel betaalde advertenties een pagina uitstuurt. Wij deden de test met de Vlaamse politieke partijen. Daaruit blijkt dat CD&V op dit moment de meeste gepersonaliseerde boodschappen stuurt, en dat de oppositie het veel rustiger aan doet. Toch zal de digitale campagnevoering alleen maar belangrijker worden. [naar artikel]
Facebook overweegt in de dagen voorafgaand aan de Amerikaanse presidentsverkiezingen politieke advertenties van het socialmediaplatform te weren.... [naar artikel]
Facebook staat na het sluiten van de stembureaus in de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 3 november tijdelijk geen politieke advertenties meer... [naar artikel]
Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google bekendgemaakt wat het gaat doen om uitwassen van politieke advertenties tijdens verkiezingen tegen te... [naar artikel]
Facebook gaat alle politieke advertenties die in de week voor 3 november worden ingediend, weigeren op zijn platform. Dat kondigt... The post Facebook verbiedt nieuwe politieke advertenties week voor presidentsverkiezingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelde het sociale netwerk dinsdag mee. [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. [naar artikel]
21:08 Groeperingen die politieke advertenties op Facebook plaatsen zullen meer informatie over zichzelf moeten prijsgeven aan de sociaalnetwerksite. Eigenaars van populaire pagina's mogen die niet meer anon... [naar artikel]
Facebook heeft het vaak moeilijk om politieke advertenties te herkennen. Dat blijkt uit onderzoek van de KU Leuven en de New York University onder leiding van Victor Le Pochat uit Wijshagen (Oudsbergen). [naar artikel]
De voorzitters van de grootste Europese politieke partijen hebben donderdag een open brief aan het adres van Facebook-baas Mark Zuckerberg gepubliceerd. Daarin klagen ze over een nieuwe regel van de sociale netwerksite die betaalde politieke advertenties beperkt tot het land waar de adverteerder gevestigd is. Dat heeft volgens de partijen tot gevolg dat ze enkel in België campagne kunnen voeren op Facebook. [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf meegedeeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.