Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Reizigers die hun fiets op de trein willen meenemen, zullen dat vanaf volgend jaar niet meer op elk moment van de dag kunnen doen. Wellicht vanaf februari wordt het verboden om tijdens de spits nog met een gewone fiets op de trein te stappen. [naar artikel]
Een gewone fiets zal niet meer toegelaten zijn op de trein tijdens de spits. Dat zegt de NMBS. Het in- en uitladen van gewone fietsen veroorzaakt opstoppingen en vermindert de stiptheid van het treinverkeer. Door de fiets uit de trein te houden tijdens de spits is er ook meer plaats voor de reiziger. De nieuwe maatregel komt er in februari. Plooifietsen zullen wel nog kunnen. [naar artikel]
De fiets is het snelste transportmiddel vanuit de rand naar het centrum van een stad tijdens de ochtendspits. Dat blijkt uit de resultaten van de zogenaamde ‘spitstest’ die acht teams van de Fietsersbond dinsdagochtend deden in Brussel, Gent en Antwerpen. De voorsprong van de fiets op het openbaar vervoer varieerde van 5 minuten tot een half uur. De auto kwam meestal tien minuten tot een kwartier later dan de fiets aan. [naar artikel]
Volgend jaar zal het niet meer toegelaten zijn om met een gewone fiets op de trein te stappen tijdens de spits. De maatregel past in een breder fietsplan van de NMBS. Reizigersorganisaties hebben echter bedenkingen bij de plannen. De trein moet ook voor reizigers met de fiets aantrekkelijk blijven, meent TreinTramBus. [naar artikel]
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij... [naar artikel]
In een ondergrondse parkeergarage in de Jules Bordetstraat in het Groen Kwartier is zondagochtend een auto uitgebrand. Het voertuig brandde volledig uit. [naar artikel]
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij de 5 km rond het stadscentrum zijn Gentenaars zelfs het snelst met de fiets. [naar artikel]
THES hield zaterdag verdiend de drie punten thuis tegen Dessel. Oris opende de score na een kwartier met een harde kopbal, Battista vlamde een kwartier voor tijd de heerlijke 2-0 in de kruising. Na afloop kondigden coach Bart Vanhoudt en spits Kevin Oris aan dat ze de club na dit seizoen verlaten. [naar artikel]
12:00 Trein, tram en bus zijn voor weinig pendeltrajecten een sneller alternatief voor de auto. Hier kan u zien hoeveel sneller of trager u op uw bestemming raakt. [naar artikel]
De auto’s van de toekomst zullen ons sneller wagenziek maken. Elektrische auto's zijn op dat gebied al erg, de zelfrijdende auto wordt nog onplezieriger. Je kunt wagenziekte echter voorkomen met een paar simpele trucs. [naar artikel]
De lokale afdeling van de Fietsersbond in Asse heeft een volstrekt onwetenschappelijke wedstrijd georganiseerd: de fiets, de auto en het openbaar vervoer namen het vier keer tegen elkaar op. Met een afgetekende overwinning van de fiets als gevolg. Als de motor niet meedoet. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen wint weer aan populariteit. Wie deze lente zijn fiets meeneemt op uitstap, kan kiezen uit verschillende systemen om zijn fiets met de auto te vervoeren. Maar hoe zit het met de veiligheid? En zijn je fietsen ook verzekerd wanneer je een ongeval hebt? Independer.be zocht het voor je uit. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
Bijna een op de vijf mensen die wel eens naar het werk fietsen, doet dat elektrisch. Veruit de meesten van hen gingen vroeger met de auto werken. De elektrische fiets haal dus mensen uit hun auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.