De beslissing van de VRT om hun personeel een bedrijfswagen aan te bieden veroorzaakt verontwaardiging. Toch zijn specialisten genuanceerd. "De bedrijfswagens zullen nog wel enige tijd meegaan. Net omdat het een heel complex vraagstuk is." [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
Een bedrijfswagen is geen reden meer voor een Belgische werknemer om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Maar hoewel de interesse voor de bedrijfswagen afneemt, steeg het aantal de afgelopen tien jaar met maar liefst 56 procent. [naar artikel]
Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst. [naar artikel]
Met een eigen mobiliteitsbudget zouden werknemers vanaf volgend jaar zelf kunnen kiezen welk transportmiddel ze verkiezen voor woon-werkverkeer, bijvoorbeeld een bedrijfswagen of openbaar vervoer. Open VLD wil daarbij een extra optie: meer nettoloon. [naar artikel]
Veerle Michiels, mobiliteitsexperte bij SD Worx, werkte voor VRT NWS een concreet voorbeeld uit van hoe het "cash for car"-systeem en het mobiliteitsbudget er kan uitzien, uitgaande van een standaard bedrijfswagen. [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding. Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen. [naar artikel]
2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo... [naar artikel]
Niet elke autobestuurder voelt de piekende prijzen aan de pomp even hard in haar, zijn of hun portemonnee: mensen die een bedrijfswagen hebben met een onbeperkte tankkaart blijven buiten schot. "Zij winnen nu tot 100 euro per maand", stelt Frank Van Gool, directeur van Renta, de beroepsvereniging van autoleasingmaatschappijen. [naar artikel]
Een poetshulp is zeer gewild op de arbeidsmarkt. Zo gewild zelfs dat het Beringse Staffing Homeservices een bedrijfswagen in de strijd gooit om poetsvrouwen en -mannen aan zich te binden. “De eerste tien huishoudhulpen rijden nu al rond met hun firmawagen, een Fiat 500. Op termijn hopen we naar vijftig auto’s te gaan. Uit noodzaak”, zegt CEO Wim van Cauter. [naar artikel]
Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan [naar artikel]
Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
Nog steeds is de bedrijfswagen nergens populairder dan in België. Toch beweegt er ook in ons land veel op het mobiliteitsfront. Met dank aan het coronavirus. 'Fietsen is cool geworden.' [naar artikel]
Uit cijfers van de hr-dienstengroep Acerta blijkt dat een recordaantal bedienden een bedrijfswagen heeft. Dat cijfer is vorig jaar gestegen met 3 procent. Dat meldt De Tijd. De coronacrisis heeft volgens Acerta bijgedragen aan die toename. De bedrijfswagen blijft één van de populairste extralegale voordelen in ons land. Daar is tijdens de coronacrisis niet veel […] [naar artikel]
03:00 Almaar meer werknemers ruilen hun (recht op een) bedrijfswagen in voor een mobiliteitsbudget dat ze aan groene alternatieven kunnen spenderen. Sinds de invoering is het systeem gefinetuned. Het is n... [naar artikel]
Het aantal bedienden met een bedrijfswagen zat vorig jaar in de lift, vooral bij vrouwen. Na een stagnering in 2018 waren er vorig jaar weer meer bedienden met een bedrijfswagen. Hun aandeel steeg van 19,6 procent tot 20,6 procent van alle bedienden. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstverlener Acerta. […] The post Meer bedienden met bedrijfswagen, maar fietsen naar het werk sterk in opmars appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nog nooit was de bedrijfswagen zo populair, meldde De Tijd vanochtend. Belgische bedrijven schreven vorig jaar een recordaantal van 315.557 nieuwe... [naar artikel]
01:01 Almaar meer Belgen rijden met een bedrijfswagen. Vorig jaar hebben bedrijven in België een recordaantal van 315.557 nieuwe auto’s ingeschreven, bijna 22.000 of 7 procent meer dan in 2018. [naar artikel]
Eens om de zoveel tijd komt er een of andere groep met een aanval op de bedrijfswagen. De volgende is volgens nichewebsite FLEET.be van de hand van... [naar artikel]
Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.