De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder btw) inkomsten gehaald uit de kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
De Waalse overheid heeft vorig jaar zowat 241,5 miljoen euro (zonder BTW) inkomsten gehaald uit de Waalse kilometerheffing voor vrachtwagens. Buitenlandse vrachtwagens zijn goed voor 58 procent van de inkomsten. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten [naar artikel]
Viapass heeft de inkomsten van de kilometerheffing in 2017 gepubliceerd. Viapass is het bedrijf dat voor de overheid de kilometerheffing int. Die inkomsten zijn gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2016 tot 676 miljoen euro. Bijna tweederde daarvan (424,4 miljoen) wordt in Vlaanderen geïnd, 241,5 miljoen in Wallonië en 10,1 miljoen in Brussel. [naar artikel]
Ook in 2021 zijn de inkomsten uit de kilometerheffing voor vrachtwagens verder gestegen, met 12 procent tot 814,1 miljoen euro. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. Een van de opvallendste vaststellingen is dat het systeem wat betreft "groene kilometers" bijna aan zijn plafond zit. Johan Schoups, administrateur-generaal van Viapass, roept de politieke overheden daarom op werk te maken van nieuwe tariefmethodologieën. [naar artikel]
De tarieven van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, worden in Wallonië op 1 januari 2020 geïndexeerd. In Vlaanderen en Brussel gebeurde dat op 1 juli. Vanaf 1 januari wordt er in Wallonië ook 22 kilometer weg toegevoegd aan het net van de kilometerheffing. Het gaat […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Tarieven kilometerheffing voor trucks worden in Wallonië geïndexeerd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
De afgelopen 12 maanden, van april vorig jaar tot maart dit jaar, heeft de kilometerheffing voor zware vrachtwagens voor Vlaanderen 492 miljoen euro opgeleverd, ruim 40 miljoen meer dan het jaar daarvoor. Zelfs met minder zware vrachtwagens op de weg wegens corona bleven de inkomsten meer dan op peil. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in het eerste jaar na de uitbraak van corona bijna een half miljard euro aan Vlaamse inkomsten opgeleverd. Dat is een recordbedrag. Het geld wordt onder meer gebruikt om de A12 en de Antwerpse tunnels veiliger te maken. [naar artikel]
De kilometerheffing die België heeft ingevoerd voor vrachtwagens van meer dan drieënhalve ton, heeft op één jaar tijd 648 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat heeft de overheidsinstantie Viapass, verantwoordelijk voor de inning van de kilometerheffing, bekend gemaakt. In Vlaanderen werd een bedrag van 408 miljoen euro opgehaald, tegenover 229 miljoen euro in Wallonië en 9 […] The post Inkomsten kilometerheffing voor vrachtwagens overschat appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht, maar de files zijn er niet kleiner door geworden. Er zijn zelfs vrachtwagens bijgekomen. Dat blijkt uit een studie van het Vlaams Verkeerscentrum in onze zusterkranten. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in het eerste jaar na de uitbraak van corona bijna een half miljard euro aan Vlaamse inkomsten opgeleverd. Dat is een recordbedrag. Het geld wordt onder andere gebruikt om de A12, het viaduct in Gentbrugge en andere projecten te financieren. [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Op 1 april vorig jaar werd de kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 3,5 ton werd ingevoerd, voornamelijk op onze snelwegen. Hoeveel geld bracht dat tot nu toe in het laatje? [naar artikel]
Zes maanden na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens zijn er nog altijd verbeteringen mogelijk aan het systeem. Dat zegt [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.