Pakjesdiensten draaien overuren. In de aanloop naar de feestdagen worden niet alleen gigantisch veel online bestellingen – van kerstcadeaus tot feestoutfits – geleverd. Bol.com spreekt zelfs van drie tot vier keer meer bestellingen, bpost heeft het over een verdubbeling. Maar dat heeft een keerzijde: er worden ook massaal veel pakjes teruggestuurd. “Retours zijn een groot probleem voor de online retailers”, zegt VUB-professor Malaika Brengman. [naar artikel]
Hij is ondertussen de tel kwijt, maar Deinzenaar Xavier Mares (58) krijgt al sinds januari bijna dagelijks pakjes toegestuurd, die hij niet heeft besteld. De pakjes zijn bedoeld voor een zekere Anne Bakker die zogezegd op zijn adres in Sint-Martens-Leerne woont. “Een oplichter probeert eerst mensen geld af te troggelen via de zoekertjessite 2dehands.be en laat de producten vervolgens op mijn adres leveren. Ik kreeg ook al tientallen telefoontjes van mensen die het niet vertrouwden”, zegt Xavier. [naar artikel]
Pakjesbedrijf PostNL verwacht niet dat de verzegeling van één van hun negen depots in ons land vertraging zal opleveren. Het bedrijf werkt ook aan een oplossing voor de duizenden pakjes in het verzegelde depot in Wommelgem. [naar artikel]
Pakjesbedrijf PostNL verwacht niet dat de verzegeling van één van hun negen depots in ons land vertragingen zal opleveren. Het bedrijf werkt ook aan een oplossing voor de duizenden pakjes in het verzegelde depot in Wommelgem. [naar artikel]
Na Black Friday – doorgaans de drukste online verkoopdag in ons land – is gisteren traditioneel de piekperiode gestart bij de pakjesbedrijven. Onze reporter ging langs bij het grootste postsorteercentrum van Bpost in Brussel om te zien hoe ze de berg aankopen en eindejaarspakketten verwerken. [naar artikel]
Ligt er straks een paar Nike Airs onder de kerstboom? Of een ruimteschip van Lego? Dan passeerde dat cadeau misschien wel door de gloednieuwe hub van DPD in Vilvoorde. Afgelopen woensdagnacht werd daar een record gebroken. 151.000 pakjes. In één nacht. Een eindeloze stroom. “We maken er een erezaak van om alles voor het feest begint bij de mensen thuis te krijgen.” [naar artikel]
Koop jij ook al eens iets online dat je vervolgens gratis terugstuurt? Hoe goedkoper het product, hoe groter de kans dat het weggegooid of vernietigd wordt. Zo werd vorig jaar in de EU voor liefst 22 miljard euro aan geretourneerde kledij en elektronica vernietigd. Welke impact heeft dat en hoe kunnen we dat indijken? [naar artikel]
Of ik hem kon vertellen waar er een barbecue is. De vraag kwam dit weekend van mijn kapper, een goedlachse jongeman met een migratieachtergrond, zoals dat heet. Met het goede weer wordt het echt warm in zijn kleine appartementje, legde hij uit. Hij woont er met zijn vrouw en zijn kinderen. ‘Soms wordt kop zot’, […] The post ‘Er is een groot probleem in Vlaanderen en dat probleem heet “openbare ruimte”‘ appeared first on Knack. [naar artikel]
In maart bestelde Christine Vaes verschillende paren schoenen bij Nike.com om te vergelijken. De schoenen die niet goed waren, stuurde ze terug. Door problemen met de teruggestuurde pakjes weigert Nike maandenlang om het geld terug te betalen. “Dit is uw probleem, niet het onze, zei de werknemer. Ik voel me als David tegen Goliath”, zegt Christine. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.