Google-moederbedrijf Alphabet heeft zijn opbrengsten en winst in het tweede kwartaal flink opgevoerd. Het Amerikaanse technologieconcern slaagde erin om veel meer te verdienen aan advertenties dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. Ook leveren de clouddiensten van Alphabet steeds meer op. Wat meespeelt is dat in de vergelijkbare periode vorig jaar de coronacrisis net was uitgebroken en reclame-inkomsten onder druk stonden omdat bedrijven als kostenbesparing hun advertentiebudget verkleinden. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Google heeft vorig jaar 2,3 miljard schadelijke advertenties tegengehouden. Dat zijn 6 miljoen advertenties per dag of meer dan zeventig per... [naar artikel]
Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]
12:26 Procter & Gamble, de producent van onder meer Pampers, Gilette en Braun, krimpt zijn budget voor digitale advertenties in met 100 miljoen dollar. [naar artikel]
Muziekstreamingdienst Spotify krijgt er steeds meer luisteraars bij. Inmiddels telt de Zweedse onderneming 574 miljoen maandelijkse gebruikers tegen 551 miljoen mensen een kwartaal terug. Spotify denkt dat dit aantal in het laatste kwartaal van het jaar zal oplopen tot boven de 600 miljoen. Daarmee lijkt de onderneming hard op weg om in 2030, zoals het doel is, één miljard gebruikers te hebben. The post Spotify krijgt er steeds meer luisteraars bij appeared first on DataNews. [naar artikel]
Sinds de start van de coronapandemie heeft Google 106 miljoen "verdachte advertenties" die te maken hebben met Covid-19 verwijderd. Dat staat in het jaarlijkse "Ads Safety Report" van de zoekmachine. [naar artikel]
Het ontvangen van het EK 2020 zou tussen de 100,3 en 123 miljoen euro opbrengsten voor de Brusselse economie hebben opgeleverd. Dat moet blijken uit berekeningen van een student aan de Solvay Brussels School, zo meldt L’Echo. Afhankelijk van de scenario’s zou Brussel in het beste geval – het organiseren van de openingsmatch, drie andere […] [naar artikel]
Google heeft vorig jaar meer dan 3,2 miljard advertenties wereldwijd verwijderd van zijn netwerk, oftewel meer dan honderd advertenties per... [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelt het sociale... [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat deelde het sociale netwerk dinsdag mee. [naar artikel]
Meer dan 200 miljoen euro, dat verdienen nepnieuwswebsites elk jaar aan advertenties. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de Global Disinformation Index, een Britse non-profitorganisatie die desinformatie bestudeert. [naar artikel]
Spotify zal vanaf 2020 geen politieke advertenties meer laten horen in de VS. Dat maakt de Zweedse streamingdienst vrijdag bekend, nu ook andere internetgiganten maatregelen nemen met het oog op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De maatregel komt er omdat het bedrijf niet voldoende middelen heeft om te controleren of advertenties geen desinformatie bevatten. “Op dit ogenblik […] Het bericht Spotify bant politieke advertenties in 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) boekte in 2017 een positief resultaat van 1,8 miljoen euro. Dat is bijna 1,3 miljoen euro meer dan vooraf gebudgetteerd werd, zo blijkt uit cijfers die Belga vandaag kon inkijken. In 2015 noteerde de KBVB 4,6 miljoen euro verlies, maar dat negatieve resultaat is op twee seizoenen tijd goedgemaakt. Het […] Het bericht Belgische voetbalbond maakte 1,8 miljoen euro winst in 2017 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Lees dit artikel: YouTube test nieuw Premium Lite-abonnement voor wie advertenties beu is Google test op dit moment een nieuwe abonnementsfunctie. Premium Lite zal de goedkopere variant zijn van het bestaande YouTube Premium en biedt gebruikers YouTube aan zonder advertenties. Wie regelmatig op YouTube zit, zal wel al gemerkt hebben dat het aantal advertenties de laatste jaren steeds meer is toegenomen. Veel gebruikers ergeren zich daaraan en daar […] Lees dit artikel: YouTube test nieuw Premium Lite-abonnement voor wie advertenties beu is [naar artikel]
Facebook heeft de voorbije zes maanden in de Verenigde Staten 256 miljoen euro inkomsten uit politieke advertenties gehaald. Dat heeft de sociaalnetwerksite zelf meegedeeld. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]
Zo'n 10 miljoen Amerikanen hebben rond de presidentsverkiezingen via Facebook naar advertenties gekeken die in verband worden gebracht met... [naar artikel]
Zo'n 10 miljoen Amerikanen hebben rond de presidentsverkiezingen via Facebook naar advertenties gekeken die in verband worden gebracht met... [naar artikel]
In april registreerde de populaire videochatapp Zoom meer dan 300 miljoen gebruikers op 1 dag. Dat is de helft meer... The post Zoom boomt: 300 miljoen dagelijkse gebruikers appeared first on Business AM. [naar artikel]
14:06 Zowat 100 miljoen geblokkeerde en verwijderde advertenties hadden met het coronavirus te maken. Ze gingen bijvoorbeeld over onbestaande mirakelbehandelingen of valse vaccins. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.