Meer dan de helft van de bussen en trams in Vlaanderen heeft bij elke rit in de spits een vertraging van meer dan 5 minuten. Die slechte score is ook de belangrijkste oorzaak van de grote ontevredenheid bij klanten van De Lijn. De vervoersmaatschappij zelf klaagt over de problemen op de weg waarmee bussen en trams geconfronteerd worden en pleit voor ingrepen die een betere doorstroming mogelijk maken. [naar artikel]
De filedruk op de snelwegen is volgens het Verkeerscentrum momenteel nog maar de helft zo groot als in september 2019. Bussen, trams, metro’s en treinen zijn gemiddeld slechts voor de helft gevuld. De oorzaak is natuurlijk corona. Een beetje inzicht en duiding bij de meest recente cijfers. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit pleit voor een combiticket waarmee reizigers onbeperkt gebruik kunnen maken van bussen, trams en treinen van zowel de NMBS als De Lijn, de MIVB en TEC. Een voorstel van resolutie van Vooruit-Kamerlid Joris Vandenbroucke in die zin is dinsdag goedgekeurd. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn heeft bij elke rit in de spits een vertraging van ruim 5 minuten. Dat meldt VRT NWS. De vervoersmaatschappij pleit voor ingrepen die een betere doorstroming mogelijk maken. [naar artikel]
In de provincie Antwerpen stelt De Lijn de meeste inbreuken vast tegen de mondmaskerplicht op bussen en trams. De mondmaskerplicht geldt al meer dan anderhalf jaar op alle bussen en trams, maar wordt duidelijk niet altijd nageleefd. [naar artikel]
19:19 De NMBS wil op een aantal lijnen treinen vervangen door bussen en trams in eigen beheer. Die zijn goedkoper dan onderbezette treinen in de weekends en de daluren. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn heeft bij elke rit in de spits een vertraging van ruim 5 minuten. Dat meldt VRT NWS. De vervoersmaatschappij pleit voor ingrepen die een betere doorstroming mogelijk maken. [naar artikel]
De plenaire Kamer pleit voor een combiticket waarmee reizigers onbeperkt gebruik kunnen maken van bussen, trams en treinen van zowel de NMBS als De Lijn, de MIVB en TEC. Een voorstel van resolutie van Vooruit-Kamerlid Joris Vandenbroucke in die zin is donderdag goedgekeurd. Enkel N-VA en Vlaams Belang onthielden zich bij de stemming. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn heeft bij elke rit in de spits een vertraging van ruim 5 minuten. Dat meldt VRT NWS. De vervoersmaatschappij pleit voor ingrepen die een betere doorstroming mogelijk maken. Volgens Roger Kesteloot, de topman van De Lijn, zijn de vertragingen de hoofdoorzaak van de […] Het bericht De Lijn kreunt onder de files verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op drukke trams en bussen wordt de toegelaten CO2-concentratie van 900 ppm (aantal deeltjes per miljoen) geregeld overschreden. Dat blijkt uit een steekproef die VRT NWS dinsdag uitbrengt. [naar artikel]
11:28 Vanaf het voorjaar wordt het mogelijk contactloos te betalen. De maatregel moet trams en bussen vlotter doen rijden. [naar artikel]
Verkeerslichten worden in de toekomst afgesteld op naderende bussen en trams om de doorstroming te verbeteren. [naar artikel]
Bij openbaarvervoermaatschappij De Lijn is er maandag in heel Vlaanderen hinder door vakbondsacties.Ongeveer de helft van de bussen en trams rijdt niet. Dat is vernomen van . In Antwerpen is het aanbod nog beperkter. Daar rijdt amper een kwart van de trams en bussen. [naar artikel]
Verkeerslichten worden in de toekomst afgesteld op naderende bussen en trams om de doorstroming te verbeteren. De Vlaamse regering maakte vrijdag... [naar artikel]
De sociale onrust bij De Lijn dreigt ook na de staking voort te duren. Volgens de vakbond ACOD heeft de vijfdaagse staking de directie er niet toe aangezet toenadering te zoeken. Vandaag zal de hinder nog de hele dag duren. In de provincie Antwerpen rijden door een staking van de dispatching de hele dag zo goed als geen bussen en trams. In Gent zullen na 20 uur geen bussen en trams meer rijden. [naar artikel]
Verkeerslichten worden in de toekomst afgesteld op naderende bussen en trams om de doorstroming te verbeteren. De Vlaamse regering maakte vrijdag... [naar artikel]
Naar aanleiding van Valentijn hebben 89 afdelingen van Groen vanochtend pendelaars aan treinstations verwelkomd en bedankt omdat ze het openbaar vervoer gebruiken. De partij lanceert tijdens die jaarlijkse “Valentrein”-actie ditmaal ook een actieplan om dat openbaar vervoer goedkoper, schoner en stipter te maken. Groen pleit onder meer voor het afschaffen van btw op tickets, alleen […] Het bericht Groen vraagt goedkoper, schoner en stipter openbaar vervoer met “Valentrein”-actie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) noemt de staking bij de Antwerpse dispatching van De Lijn ‘pestgedrag’ van ACOD tegenover de reiziger en De Lijn. Het lijkt de minister aangewezen om in januari de procedure voor een gegarandeerde dienstverlening bij de openbaarvervoermaatschappij op te starten, zegt ze. Door de staking rijden vandaag in Antwerpen de hele dag zo goed als geen bussen en trams. In Gent zullen na 20 uur geen bussen en trams meer rijden. [naar artikel]
Het tijdperk van de bussen die door dorpjes, gehuchten en wijken kronkelen op weg naar de stad is straks voorbij. Ons openbaar vervoer van de toekomst is er een in laagjes. En een waar zowel treinen, bussen, trams als taxi's en deelauto's een rol te spelen hebben. [naar artikel]
Er is deze ochtend een aanzienlijk aanbod bussen en trams, ondanks de vakbondsacties. Dat deelt woordvoerster Ine Pieters mee. [naar artikel]
Op de laatste van vijf dagen staking door de socialistische vakbond bij De Lijn, is de hinder aanzienlijk. In een nieuwe update zegt de vervoersmaatschappij dat er na 20 uur opnieuw geen bussen en trams meer zullen rijden in Gent. [naar artikel]
De Lijn zal reizigers niet langer vragen 1,5 meter afstand te houden op bussen en trams. De vervoersmaatschappij beseft dat met de heropening van scholen en winkels de capaciteit anders te klein wordt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.