De malaise met de versleten roltrappen in het station van Hasselt blijft maar duren. Bijna elke dag valt een van de roltrappen in panne. De NMBS liet aan TVL weten da de roltrappen vanochtend bewust stilgelegd werden voor een onderhoud. Dat zou de pannes moet oplossen. Ondertussen blijkt dat er geen budget is voor een nieuw Hasselts station. Er is enkel ruimte voor wat oplappingswerken tegen 2023. [naar artikel]
Maandagochtend hebben pendelaars hun beste beentje moeten voorzetten in het station van Hasselt want ... de roltrappen deden het niet. En dus moest iedereen te voet de trap op richting perrons 2/3, 4/5 en 6/7. Net de perrons waar nieuwe roltrappen geplaatst werden. [naar artikel]
Het station van Hasselt lijkt stilaan vervloekt, want nadat eerder de oude roltrappen constant buiten dienst sukkelden, lijken nu ook de nieuwe roltrappen dezelfde euvels te kennen. Eerder deze week waren zelfs drie roltrappen buiten strijd, nu zijn er nog twee onbruikbaar. [naar artikel]
Geloof het of niet, maar opnieuw bleek dinsdagochtend één van de roltrappen aan het station in Hasselt niet te werken. Dit keer ging het om diegene die leidt naar het perron van sporen 4 en 5. Rijst de vraag of er wel nieuwe roltrappen of oude, aftandse vehikels geplaatst werden ter vernieuwing van het Hasseltse station. [naar artikel]
“De 3 afgevallen wandplaten langs één van de nieuwe roltrappen in het station van Hasselt, moeten tegen eind volgende week weer in orde zijn.” Dat zegt Dimitri Temmerman, woordvoerder van de NMBS. [naar artikel]
Het klinkt bijna als een sprookje met een ‘happy end’ maar sinds vrijdag werken alle roltrappen en liften in het station van Hasselt. Alleen op perron 2 en 3 moeten de aanpassingen nog gebeuren, daar is nog geen nieuw materiaal geïnstalleerd. [naar artikel]
Er is opnieuw een defect aan een van de roltrappen in het station van Hasselt. Dit keer is het die op perron 2. Nochtans werden donderdag nog alle roltrappen stilgelegd voor een onderhoud. Dat heeft dus niet echt geholpen. [naar artikel]
De Franse lijnbus tussen Duinkerke en het station van De Panne rijdt niet langer ons land binnen. Dat heeft de burgemeester van Duinkerke beslist. Heel wat Franse seizoensarbeiders nemen die bus om te werken in De Panne. De burgemeester van Duinkerke vindt dan ook dat de gemeente De Panne of de bedrijven de bus moeten helpen betalen. [naar artikel]
Nabij het station van Leuven is een trein ontspoord die richting De Panne reed. Dat meldt de NMBS. Daarbij zouden gewonden gevallen zijn. [naar artikel]
In het natuurreservaat De Westhoek in De Panne is een deel van de duinen hersteld, een stuk dat ook wel de 'Sahara van De Panne' wordt genoemd. Machines hebben het helmgras en de beplanting volledig weggehaald. [naar artikel]
Bij het station van Leuven is een trein ontspoord die richting De Panne reed. Daarbij zijn één dode en 27 gewonden gevallen. Dat bevestigt de [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
De reizigers die dagelijks in het station van Hasselt komen, zijn de verloedering meer dan beu. “Afvallende tegels, versleten vloermatten en kapotte roltrappen, het is een schande”, klinkt het. Sinds vorige week is ook de hoofdroltrap defect. Senioren en rolstoelgebruikers weten niet meer hoe ze uit de tunnel onder de sporen moeten geraken. [naar artikel]
Een 23-jarige man die illegaal in ons land verblijft, is vrijdag rond 2 uur ’s ochtend betrapt toen hij met een betonblok een ruit aan de toegangszijde van het station van Landen ingooide. Hij vernielde daarna ook de toegangsdeur van een krantenwinkel in het station en stal er snoep en rookwaren voor 54 euro. De indringer probeerde ook nog het raam van de frisdrankautomaat in te gooien. De twintiger gaf de feiten toe. Het parket van Leuven, dat het nieuws maandag bekendmaakte, paste snelrecht toe en dagvaardde hem onmiddellijk. Hij zal in maart voor de correctionele rechtbank van Leuven moeten verschijnen. [naar artikel]
De roltrappen in het treinstation van Mechelen - die intussen al meer dan een jaar defect zijn - worden pas eind november hersteld. "Dit is [naar artikel]
De NMBS start vandaag met de herstelling van de defecte roltrappen in het station van Hasselt. “Onze ploegen gaan van start met de roltrap tussen perron 4 en 5”, vertelt woordvoerder Dimitri Temmerman. “Van zodra dat euvel verholpen is, gaan ze verder met de hoofdroltrap die naar de uitgang leidt. Tegelijk bekijken we ook de staat van de vloermatten bij die roltrappen. Ten laatste tegen het einde van de week moet alles daar weer naar behoren werken, maar we hopen eigenlijk eerder klaar te zijn.” [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
Fase twee van de werken aan het station in Hasselt beginnen eind februari. Dat heeft ontslagnemend minister Bellot geantwoord na een vraag van federaal parlementslid Wouter Raskin. Onder andere de roltrappen worden vernieuwd, er komen liften en ook de perrons worden verhoogd. De werken zullen duren tot eind 2024, maar de reiziger zal al snel verbetering merken, zegt Raskin. [naar artikel]
De diepste metrolijn van China ligt in Chongqing. Pendelaars moeten er zes roltrappen nemen om het metrostation dat 95 meter diep ligt te bereiken. Voor de liefhebbers: het diepste metronetwerk in de wereld ligt in Noord-Korea. Het station van Pyongyang ligt maar liefst 105 meter diep. [naar artikel]
Tegen 2024 heeft Hasselt een vernieuwd station. De werken, die in maart gestart zijn, zitten op schema en hebben nauwelijks vertraging opgelopen door de coronacrisis. Eindelijk komen er nieuwe roltrappen, de perrons worden verhoogd en de aankondigingsborden worden vervangen. Vakbond ACOD Spoor blijft vragen om ook aan de voorgevel van het station iets te doen. Ook over het treinaanbod is er goed nieuws. Tegen 2021 zal ook in de daluren een trein van Hasselt naar Antwerpen rijden in minder dan 50 minuten. [naar artikel]
De werken aan de liften van de voetgangerstunnel starten wellicht in april. Zolang die werken duren, zullen de roltrappen 24 uur op 24 en zeven dagen op zeven werken. Vanaf eind 2020 worden de roltrappen aangepakt. Die werken zullen minstens vier jaar duren. [naar artikel]
Na Milaan-Sanremo zet de karavaan van klassiekerspecialisten, als voorbereiding op de E3 Saxo Classic (22 maart) en Gent-Wevelgem (24 maart), koers richting De Panne voor de Classic Brugge-De Panne met zowel voor de mannen (20 maart) als de vrouwen (21 maart) een World Tour wedstrijd. [naar artikel]
Zo’n 300.000 wielerfans zijn vandaag naar Leuven afgezakt om de aankomst en doortocht van de renners te volgen. Daarvan kwamen er 42.000 met de trein en zij moeten ook weer allemaal terug naar huis met het openbaar vervoer. Het is dan ook enorm druk in de stationsbuurt van Leuven en het station moest zelfs even afgesloten worden. [naar artikel]
U bent er mogelijk zelf ook al mee geconfronteerd: een kapotte roltrap of lift in een station net wanneer u uw trein wil halen. Elk jaar zijn er in de Belgische treinstations zo'n 2.000 problemen, op een totaal van 310 roltrappen en 250 liften. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.