Lees dit artikel: Lamborghini mikt op volledig elektrische auto tegen 2030 De Italiaanse autobouwer Lamborghini, constructeur van luxe sportwagens, heeft vandaag aangekondigd dat het in de tweede helft van het decennium een volledig elektrische auto op de markt zal brengen. Stephan Winkelmann, CEO van Lamborghini, heeft zijn ‘roadmap voor het koolstofvrij maken van toekomstige Lamborghini-modellen en van de fabriek in Sant’Agata Bolognese’ voorgesteld. In de komende […] Lees dit artikel: Lamborghini mikt op volledig elektrische auto tegen 2030 [naar artikel]
De Vlaamse regering speelt met cijfers in haar strijd tegen verkeersdoden. Dat blijkt uit een rapport van het Rekenhof. Terwijl er voor 2030 eerst naar 133 verkeersslachtoffers werd gestreefd, is die doelstelling nu opgetrokken naar 158 doden. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
17:46 Met de sociale partners is de Waalse regering overeengekomen de werkzaamheidsgraad op te krikken naar 75 procent tegen 2030. Ze mikt op een herindustrialisatie, goed voor 25 procent van het bruto regi... [naar artikel]
Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 Het Brussels Gewest kondigt een stapsgewijs verbod op diesel- en benzinewagens aan. Vanaf 2030 mogen dieselwagens de hoofdstedelijke regio niet meer binnen en vanaf 2035 worden ook benzinewagens verbannen. “We stappen af van verbrandingsmotoren in Brussel: dieseluitstap in 2030 en benzine-uitstap in 2035!”, zo twittert Brussels minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). Het gaat om […] Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in... [naar artikel]
De federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse ministers van Mobiliteit hebben een interfederaal plan voor Verkeersveiligheid voorgesteld. Het is de eerste keer dat er zo’n plan is, over de verschillende bestuursniveaus heen. Het gemeenschappelijke doel: nul verkeersdoden tegen 2050. En Brussel wil zelfs nog beter doen. [naar artikel]
De nieuwe Brusselse regering wil vanaf 1 januari 2021 een maximumsnelheid van 30 km/u opleggen over het hele grondgebied van het gewest. Kan die maatregel het aantal verkeersdoden terugdringen? [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Tegen 2050 wil Antwerpen de halve stad aansluiten op een warmtenet. Het schepencollege keurde een roadmap goed om de restwarmte uit de haven vanaf 2030 optimaal te gebruiken. De initiële investering bedraagt 500 miljoen euro. [naar artikel]
In 2019 zijn er in Vlaams-Brabant 14 verkeersdoden meer gevallen dan het jaar voordien. Dat blijkt uit een onderzoek van verkeersinstituut Vias. In Brussel blijven de cijfers stabiel. [naar artikel]
Bpost pakt uit met een primeur in de pakjessector: het bedrijf investeert in dubbeldektrucks (DDT), die 60 procent meer pakjes aan boord kunnen vervoeren. Op die manier moeten er ook minder ritten afgelegd worden, wat goed is voor de mobiliteit én voor het milieu. Tegen 2030 mikt bpost, ondanks het jaar na jaar stijgende pakjesvolume, op 30 procent minder ritten. Het project werd dinsdag voorgesteld in het sorteercentrum in Brussel. [naar artikel]
Ook in een jaar waarin we massaal het thuiswerken ontdekten, vielen er toch nog meer dan 200 verkeersdoden in Vlaanderen en Brussel. En opvallend: in 4 op de 10 gevallen gebeurde dat bij een ongeval waarbij niemand anders betrokken was. VRT NWS duikt voor u in de statistieken. [naar artikel]
Een extra vermindering met 25 miljoen ton CO2: daarop mikt Vivaldi om de Belgische uitstoot tegen 2030 met 55 procent terug te dringen. De klimaatministerraad werkte daarvoor een plan uit dat als blauwprint moet dienen voor een vergroening in alle hoeken van de samenleving. [naar artikel]
Experts leggen de tien voorstellen van oppositiepartij Groen onder de loep. De oppositiepartij mikt op een uitstap uit fossiele energie tegen 2030. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 is in Vlaanderen bijna een kwart meer verkeersdoden gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. In Brussel en Wallonië daalt het aantal verkeersdoden wel. ‘We moeten eindelijk werk maken van een veiligheidscultuur’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters. [naar artikel]
Vlaanderen telde vorig jaar ruim een vijfde meer verkeersdoden. Het doet een daling in Wallonië en Brussel volledig teniet. Verkeersinstituut Vias ziet een verontrustende stijging bij bestelwagens, vaak ingezet in de e-commerce. Vakbond BTB vraagt om maatregelen voor deze kwetsbare beroepsgroep. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.