Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Oudsbergense ondernemers leren alles over 'de oudste manier van reclame'

06/03/2020 - 10:54
"Op donderdag 5 maart organiseerde de gemeente Oudsbergen samen met Unizo Oudsbergen de voorlaatste sessie van de Ondernemers Academie Oudsbergen. Die ging over mond-tot-mondreclame."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Ondernemers leren alles over Google (26/04/2019 - Het Belang van Limburg)

Op donderdag 25 april organiseerde UNIZO Houthalen-Helchteren een boeiende sessie wat Google voor ondernemers kan betekenen, gebracht door Emiel Jans van Up-To-Date Webdesign. [naar artikel]


2. Ondernemers Unizo leren alles over hybride verkopen (28/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Een van de kerntaken van Unizo Lanaken is ondernemers informeren en adviezen. Met dit in het achterhoofd organiseerde het lokaal bestuur op woensdag 27 april een boeiende sessie over de hybride verkoper. [naar artikel]


3. Paus Franciscus moedigt jonge ondernemers aan ‘om van de armen te leren’ (22/11/2020 - Express)

Paus Fransiscus heeft tijdens een conferentie een oproep gedaan aan jonge ondernemers om tijdens en na de coronacrisis meer connectie... The post Paus Franciscus moedigt jonge ondernemers aan ‘om van de armen te leren’ appeared first on Business AM. [naar artikel]


4. Reclame op rotonde slaat aan (10/09/2017 - Het Belang van Limburg)

Het proefproject van Bilzen om lokale ondernemers reclame te laten maken op rotondes krijgt navolging in Vlaanderen. In ruil voor de reclame moet de adverteerder wel het onderhoud van de rotonde op zich nemen. “Dat kost ons ongeveer 250 euro per jaar”, zegt Johnny Noben van de lokale Skoda-garage in Bilzen. Hij zegt tevreden te zijn met het initiatief. [naar artikel]


5. Kinderen leren op een coole manier leren programmeren (20/11/2017 - Het Belang van Limburg)

Zaterdag konden bij UHasselt campus Diepenbeek meisjes en jongens van 7 t/m 18 jaar op een ‘coole’ manier leren programmeren, websites maken, apps en spelletjes ontwikkelen bij CoderDojo . [naar artikel]


6. Barbecue voor ondernemers (15/09/2017 - Het Belang van Limburg)

Het bestuur van UNIZO Lummen organiseerde op donderdag 14 september een barbecue voor ondernemers. Op een informele manier netwerken met meer dan 40 ondernemers uit Lummen, was alvast een succes! [naar artikel]


7. Kinderen leren programmeren en websites ontwikkelen met CoderDojo (19/12/2022 - Het Belang van Limburg)

Op de derde zaterdag van de maand doorlopen een 12-tal jongeren tussen 8 en 14 jaar in de plaatselijke bibliotheek een workshop CoderDojo. “Bedoeling is om op een visuele manier het logisch denken aan te leren om zo te leren programmeren en websites, apps, spelletjes en robots te ontwikkelen”, leggen Dirk, Ive en Karolien uit. “Dit alles op een niet-schoolse wijze waarbij de kinderen zelf ideeën aanbrengen die wij met ons drieën helpen coachen en realiseren. Tegelijk proberen we hen op een speelse manier warm te maken voor het wetenschapsonderwijs.” [naar artikel]


8. 101 ondernemers moeten helikopterles terugbetalen (14/03/2018 - Het Nieuwsblad)

Zo’n honderd Vlaamse ondernemers moeten duizenden euro’s aan subsidies terugstorten die ze onterecht aangevraagd én verkregen hadden om helikopterlessen te volgen. Ze wilden op die manier ­files omzeilen. Vorig jaar onthulde Het Nieuwsblad dat tal van ondernemers daarvoor de KMO-portefeuille misbruikten. Nu vordert Vlaams economieminister Philippe Muyters (N-VA) 332.718 euro terug. [naar artikel]


9. Belgisch centrum gaat eiwittekort in Congo oplossen... met speciale bacterie (24/08/2016 - De Standaard)

Een van de kleinste, oudste en meest robuuste levensvormen op aarde moet het eiwittekort in de voeding van de Congolese bevolking gaan verhelpen. Dat is alleszins de bedoeling van een project dat het Studiecentrum voor Kernenergie (SCK-CEN) opgestart is, in samenwerking met Ondernemers voor Ondernemers en Congodorpen. [naar artikel]


10. Basis onder online reclame weggeveegd (03/02/2022 - De Standaard)

De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond, moet anders. Een cruciaal onderdeel van dat mechanisme is in strijd met de Europese privacywetgeving, zegt de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). [naar artikel]


11. Systeem van online reclame op losse schroeven: “Mogelijk ook malafide bedrijven die info verzamelen over internetgebruikers” (02/02/2022 - Gazet van Antwerpen)

De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond ligt onder vuur. Naar aanleiding van een klacht bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) moet de online reclamesector, vertegenwoordigd door het Interactive Ecosystem Europe (IAB), een boete van 250.000 euro betalen en haar manier van werken grondig aanpassen in overeenstemming met de GDPR-wetgeving. [naar artikel]


12. Waarom ondernemers veel meer hun stem moeten laten horen (26/10/2022 - Express)

Ondernemers zijn de drijvende kracht achter onze welvaart. Zij nemen risico’s om de economie heruit te vinden en jobs te creëren. Alleen bestaat er vandaag een brigade van PR-consultants die er alles aan doet om de harde kanten van elk communiqué af te vijlen. Het is verfrissend dat er nog ondernemers zijn die daar lak […] [naar artikel]


13. Vlaamse ondernemers geloven niet meer in Michel I (29/12/2016 - Het Belang van Limburg)

De Belgische economie heeft alles in zich om in 2017 voluit aan te trekken, en toch zijn de Vlaamse ondernemers er niet gerust in. Dat blijkt uit een enquête van Voka. “Zeven op de tien ondernemers zien Michel I geen nieuw elan vinden”, klinkt het donderdag in De Morgen en Het Laatste Nieuws. [naar artikel]


14. Ondernemers Unizo leren omgaan met ontslag (27/10/2022 - Het Belang van Limburg)

De tweede sessie van de Ondernemersacademy van Unizo Genk in samenwerking met Consenso Advocaten en KBC was ontzettend leerrijk. Janne Poets van Consenso bracht een toelichting over hoe ondernemers kunnen omgaan met ontslag. [naar artikel]


15. Ondernemers enigen die toekomst rooskleurig inzien (06/04/2019 - De Morgen)

Het vertrouwen van de Belgische ondernemers kreeg in november een flinke opstoot. Dat is opmerkelijk, want de voorbije maand ging economisch alles mis wat mis kon gaan. Economen waarschuwen voor een pijnlijk ontwaken. [naar artikel]


16. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


17. Influencers vinden het nog altijd moeilijk om te zeggen dat ze reclame maken (15/02/2024 - De Standaard)

Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]


18. Genkse jongeren leren ondernemen in bootcamp en door beats te mixen (04/11/2022 - Het Belang van Limburg)

In het centrum van Genk konden tientallen jongeren deelnemen aan SheDIDIT, een bootcamp voor ondernemers of in een zwerfkeet leren hoe je beats mixt tot een geslaagde track. [naar artikel]


19. Studenten ontwikkelen kaartspel dat je onderdompelt in andere culturen en landen (28/06/2019 - Het Belang van Limburg)

Vier student-ondernemers van UCLL brachten als eindwerk FestAir op de markt: een kaartspel dat ze beschrijven als "virtuele wereldreis", of ook wel een manier om andere culturen en landen spelenderwijs te leren kennen. [naar artikel]


20. Reclame op maat is als een slechtzittende jurk (01/04/2019 - VRT NWS)

Reclame op maat op het internet komt vaak erg onhandig over. "Is het fijn dat die reclame geënt is op de sporen die we online achterlaten?", vraagt freelance journaliste Arkasha Keysers zich af in deze opinie. Volgens haar is het tijd voor betere en meer doorzichtige regels, die liefst handiger zijn dan de manier waarop België reclame door influencers  reguleert. Arkasha Keysers is lid van Open VRT, de kweekvijver voor digitaal mediatalent bij VRT dat kansen creëert door met hen samen te werken. Regelmatig verschijnt een column door een jongere op de medium-pagina van Open VRT. Wekelijks publiceert VRT NWS één van die schrijftalenten. [naar artikel]


21. Gatz: "Geen verbod op doorspoelen reclame, wel kijken hoe we programma's kunnen maken zonder kijker te laten betalen"  (21/03/2018 - VRT NWS)

Volgens Sven Gatz, Vlaams minister van Media, moet er dringend een oplossing gevonden worden  voor de financiering van televisieprogramma's. Doordat meer en meer mensen uitgesteld kijken en zo de reclame doorspoelen,  dalen de reclame-inkomsten. Deze ochtend schreef de krant "De Morgen" nog dat de minister daarom een verbod wou op het doorspoelen van reclame. Maar aan VRT NWS ontkent de minister dat en wil hij  vooral kijken op welke manier er voldoende middelen kunnen gaan naar de sector.  [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!