De Belgische werknemers stappen nog altijd massaal in de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 [naar artikel]
Eens Limburger, altijd Limburger. Ook als je omwille van werk, de liefde,... verhuist. Weekendmagazine Goesting is op zoek naar zo’n Limburgers die de beste adresjes in hun nieuwe thuisstad willen delen. [naar artikel]
LAAKDALDe rit van Limburgse werknemers van en naar het werk duurt nog vrijwel even lang als acht jaar geleden. Dat blijkt uit een mobiliteitsstudie van HR-dienstverlener SD Worx in samenwerking met Voka-Limburg. “Gemiddeld rijden Limburgers elke dag 54 minuten van en naar het werk”, aldus Katrien Geelen van SD Worx. “Ze doen dat vooral met de auto.” [naar artikel]
Files of niet: als de Belg naar het werk gaat, doet hij dat nog altijd het liefst in zijn eigen auto. 85% van de werknemers is van plan om zijn [naar artikel]
Files of niet: als de Belg naar het werk gaat, doet hij dat nog altijd het liefst in zijn eigen auto. 85% van de werknemers is van plan om zijn [naar artikel]
De Belgische werknemers stappen nog altijd massaal in de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
MAAIKE FLOOR. Sinds ik 3 jaar oud ben, doe ik praktisch al mijn verplaatsingen met de fiets: naar de kleuterschool, naar de discotheek, naar het werk, naar het café. Maar deze week ruil ik dus van vervoermiddel met collega Wim, die altijd met de auto komt. Afzien werd het, tot de laatste dag. [naar artikel]
De files van de laatste weken lijken iets anders te vertellen maar we rijden nog altijd zo'n 10 procent minder met de auto dan vóór corona. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. De hoge brandstofprijzen, problemen op de automarkt, vaker fietsen naar het werk en ook volgehouden telewerk kunnen een verklaring zijn. [naar artikel]
Van alle Vlamingen zijn Limburgers het meest honkvast en trouw aan hun eigen provincie, zo blijkt uit cijfers van de FOD Economie. [naar artikel]
De Belgische werknemers kiezen nog altijd massaal voor de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
De auto blijft het meest gebruikte vervoermiddel om van en naar het werk te gaan, al is het gebruik van de auto het voorbije jaar wel verminderd in Oost-Vlaanderen. De auto wordt meer en meer gecombineerd met de fiets. De combinatie van auto en openbaar vervoer is minder in trek. Dat blijkt uit de Mobiliteitsbarometer van HR-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
08:42 De auto blijft voor de Belg het belangrijkste vervoermiddel om naar het werk te pendelen. Vooral in Wallonië zijn alternatieven bijna onbestaande. [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van... [naar artikel]
Corona heeft de fiets een boost gegeven als vervoermiddel naar het werk. 35,1 procent van de Limburgse werknemers koos vorig jaar regelmatig voor de tweewieler. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitscijfers die Acerta verzamelde op basis van de loongegevens van 40.0000 werknemers. [naar artikel]
Zelfs wie vlak bij zijn werk woont, pendelt nog vaak elke dag met de ­auto. Dat blijkt uit een bevraging van Sport Vlaanderen bij meer dan 18.000... [naar artikel]
Bruce Dawson wil mensen laten nadenken over hun dagelijkse woon-werkverkeer, en dan vooral over alternatieven voor de auto. Hij gaat daarom in... [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van... [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van... [naar artikel]
De gemiddelde Vlaming woont 22,9 kilometer van zijn werkplek, dat blijkt uit het Mobiliteitsrapport van Jobat. De auto blijft het populairste vervoermiddel om die afstand te overbruggen, hoewel je die kilometers ook perfect met een elektrische fiets kan bedwingen. Hoeveel centen spaar je uit als je met een e-bike naar het werk gaat? En welke gezondheidsvoordelen biedt het nog? HLN Shop gaat er dieper op in. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Naar ons werk pendelen, dat doen we met de auto? Vergeet het. De fiets wint jaar na jaar terrein in het woon-werkverkeer. Maar wat verklaart het succes? Waarom besluiten mensen om uit hun warme auto, trein of bus op de fiets te kruipen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.