Werd vroeger uw vlucht geannuleerd, dan kreeg u uw geld terug. Met corona voorzag de wetgever de mogelijkheid om een voucher uit te reiken. Of een terugbetaling. Of een terugbetaling als de voucher verlopen is. Of u kunt ook weer boeken, met die voucher. U krijgt dan een restvoucher. Zo schiep de wetgever een doolhof aan terugbetalingsmogelijkheden. [naar artikel]
Wie een vliegticket heeft geboekt bij reisorganisatie TUI, voor een vlucht die door de coronacrisis is geannuleerd, kan naast een voucher nu ook de terugbetaling van dat ticket aanvragen. Tot nu toe bood TUI gedupeerde passagiers standaard een voucher aan, die een jaar geldig blijft. Voor TUI-klanten die een pakketreizen hebben geboekt, met vlucht en verblijf, verandert er voorlopig niets. Zij kunnen geen terugbetaling aanvragen, enkel een voucher. [naar artikel]
Als uw pakketreis geannuleerd wordt, dan heeft u recht op een terugbetaling. Door de coronacrisis kregen de touroperators het recht om ook een voucher uit te geven, geldig voor één jaar. Als u die na een jaar niet heeft gebruikt, krijgt u nog een terugbetaling. Maar wat als u, zoals Carlo Thomassen, kanker heeft en het geld nu nodig heeft? [naar artikel]
Wie zijn pakketreis annuleert of geannuleerd ziet omwille van het coronavirus, hoeft van zijn reisorganisatie geen voucher te aanvaarden, zoals... [naar artikel]
Door corona konden, mochten of wilden we niet op reis. Veel mensen kregen een voucher voor een toekomstige vakantie. Maar de vervaldatum komt dichterbij en die droomreis is nog niet voor meteen. Maar wat moet je dan doen? Nu al een reis boeken, de voucher nog even laten liggen of je geld terugvragen? "De inspecteur" zoekt uit hoe het zit. Want de situatie verschilt, naargelang het soort voucher dat je hebt. [naar artikel]
Klanten van TUI die als gevolg van de coronacrisis hun vlucht geannuleerd zien of zagen, krijgen voortaan de keuze tussen een voucher of een... [naar artikel]
Klanten van touroperator TUI die als gevolg van de coronacrisis hun vlucht geannuleerd zien of zagen, krijgen voortaan de keuze tussen een voucher of een terugbetaling. Dat meldt de reisorganisatie maandag. De keuzemogelijkheid geldt wel alleen voor klanten die enkel een vliegtuigticket kochten. Wie een pakketreis boekte, blijft een voucher ontvangen. [naar artikel]
Reizigers die hun reis geannuleerd zagen door de coronamaatregelen, zullen na twaalf maanden een terugbetaling kunnen aanvragen. Dat heeft minister... [naar artikel]
Al meer dan 100.000 Belgen hebben van hun reisorganisator een voucher aanvaard ter compensatie van hun geannuleerde pakketreis. Al die vouchers zijn goed voor een kleine 175 miljoen euro. Ondertussen blijft minister Nathalie Muylle (CD&V) over de terugbetaling van de reizen haar middelvinger opsteken naar Europa. [naar artikel]
Wie zijn reis geannuleerd ziet door het coronavirus, kan rekenen op een reischeque die 12 maanden geldig is of eventueel... The post Terugbetaling voor uitgestelde pakketreizen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nu de bosbranden op Rhodos uit de hand lopen, schrapt de ene touroperator na de andere reizen naar het Griekse eiland. TUI en Corendon alvast tot en met dinsdag, Sunweb al zeker tot en met maandag. Maar wat zijn jouw rechten als reiziger? [naar artikel]
Peter boekte in 2020 een reis naar Jamaica bij reisagentschap Enjoyce Travel. Toen kwam corona en ging Enjoyce Travel failliet. Peter wacht, samen met tientallen anderen, nog steeds op een terugbetaling. “Moet ik nu naar de rechter stappen?” [naar artikel]
Niet-essentiële reizen worden tijdelijk verboden. Maar wat betekent dat precies? Wanneer mag u wel nog de grenzen oversteken? Wat gebeurt er met de reis die u al geboekt had? Krijgt uw uw geld terug of wordt het een voucher? 18 vragen, even veel antwoorden. [naar artikel]
Door de coronacrisis zien heel wat mensen hun vakantieplannen in het water vallen. Wie zijn reis geannuleerd zag voor 19 juni, heeft recht op een... [naar artikel]
Federaal minister van Economie Nathalie Muylle (CD&V) is niet van plan om consumenten vanaf zaterdag nog te verplichten om eerst een tegoedbon te aanvaarden, in plaats van het geld meteen terug te eisen. [naar artikel]
Snakt u ook naar vakantie, maar zag u uw reis het afgelopen jaar keer om keer geannuleerd worden? [naar artikel]
Minister van Consumentenzaken Nathalie Muylle (CD&V) past het vouchersysteem voor pakketreizen aan, dat vertelt ze in "De Inspecteur" op Radio 2. Reizigers die geen gebruik maken van hun voucher, kunnen na 12 maanden een terugbetaling krijgen. De aanpassing komt er na overleg met de reissector. [naar artikel]
Binnen goed zes weken start de wellicht meest bizarre zomervakantie ooit. Of en hoe we dan zullen kunnen reizen, blijft nog steeds een groot vraagteken. Wat als je geboekte reis al werd geannuleerd, of het daarop dreigt uit te draaien? Moet je die voucher aanvaarden? Maar ook: moet je nog betalen voor een reis die wellicht nooit doorgaat? Simon November van consumentenvereniging TestAankoop beantwoordt de meest gestelde vragen. [naar artikel]
17:41 Consumenten die door corona hun pakketreis kwijtspelen moeten de keuze krijgen tussen een reischeque of terugbetaling door de touroperator. Dat zegt Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier R... [naar artikel]
Yves Heyvaert boekte eind april een spotgoedkope reis met zijn vriendin via de website van touroperator TUI. Een klein uurtje later kreeg hij echter een mailtje terug dat zijn reis geannuleerd was. “Het is jammer dat je als consument geen been hebt om op te staan.” [naar artikel]
We hebben een duur fitnessabonnement, maar kunnen dat plots niet meer gebruiken. We zien onze reis geannuleerd, maar de reisorganisator wil alleen een voucher geven. We wilden een groot trouwfeest geven deze zomer, maar de coronacrisis zette die plannen op hun kop. Wat nu? Wij legden 15 vragen voor aan de experts van Test Aankoop. [naar artikel]
Marc Michiels (68) en Nicole Preud’homme (66) kregen eind augustus bericht dat hun rondreis door Zuid-Afrika, die normaal nu zou plaatsvinden, geannuleerd werd vanwege de coronacrisis. Ze kregen de keuze tussen een voucher of een terugbetaling. Maar toen ging het mis… Hun reisbureau Spillemaeckers in Boom werd failliet verklaard. “De curator liet ons verstaan dat we niet te veel hoop moesten hebben om onze centen terug te zien”, vertelt het echtpaar. [naar artikel]
Nele De Vos, een karateka uit Hoeselt, kwam door corona in een Marokkaanse houdgreep terecht. Haar vlucht terug werd geannuleerd. Anderhalf jaar later heeft ze nog steeds geen nieuws over een terugbetaling. [naar artikel]
Grenzen gaan dicht, vluchten worden geannuleerd, en hoteluitbaters kunnen hun gasten niet meer ontvangen. De reissector ligt op apegapen door de coronacrisis. En dat heeft grote gevolgen als je binnenkort op reis vertrekt. "De Inspecteur" geeft samen met het Europees Centrum voor de Consument een antwoord op de meest gestelde vragen. [naar artikel]
Voor pakketreizen die de voorbije maanden niet konden doorgaan, mochten reisorganisatoren een voucher geven om die reis te compenseren. Die regeling is sinds 20 juni afgelopen. Er zijn meer dan 255.000 van die waardebonnen uitgedeeld. Voor reizen die nu geannuleerd worden, is de situatie anders, zo waarschuwt consumentenminister Nathalie Muylle bij De Inspecteur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.