Steeds meer Belgen vervelen zich nu ze al wekenlang zoveel mogelijk moeten binnen blijven door de coronamaatregelen. Ook het aantal Belgen dat zegt... [naar artikel]
Steeds meer Belgen vervelen zich nu ze al wekenlang zoveel mogelijk moeten binnen blijven door de coronamaatregelen. Ook het aantal Belgen dat zegt... [naar artikel]
Na bijna twee jaar weegt de coronacrisis steeds zwaarder op ons gemoed: liefst 34 procent van de Belgische volwassenen is vandaag ontevreden met zijn leven. Bijna een kwart van de bevolking kampt met depressieve gevoelens en angststoornissen. Dat blijkt uit de gezondheidsenquête van Sciensano. [naar artikel]
De coronacrisis weegt op ons gemoed. Zo sterk zelfs dat het steeds meer mensen naar de psychologische hulp drijft. Het aantal eerstelijns psychologische sessies is verdubbeld sinds het begin van de crisis, blijkt uit cijfers van het RIZIV. Maar vanaf wanneer kan je het best professionele hulp zoeken? En wat kost het? [naar artikel]
Corona blijft knagen aan ons gemoed, nu al een half jaar. Hoewel sommige werknemers uiterst tevreden zijn dat ze meer dan vroeger kunnen thuiswerken, geven 4 op de 10 ook aan meer stress te ervaren. Herkent u zich in dit verhaal? Stuur dan een mailtje naar [email protected] met vermelding van uw telefoonnummer. Bedankt. [naar artikel]
De Belg sluit steeds meer leningen af voor een tweede verblijf en het ontleend bedrag wordt steeds groter. Vorig jaar leenden we gemiddeld 199.500 euro, tegenover 155.000 in 2016, zo blijkt uit cijfers van BNP Paris Fortis. “De Belg steekt zijn geld nog steeds liever in bouwstenen.” [naar artikel]
Doordat de PTB-PVDA er vanuit de oppositie in slaagt om de druk op regeringspartij PS hoog te houden, weegt de partij van Raoul Hedebouw steeds nadrukkelijker op de politieke besluitvorming van het land. 'De PTB is stilaan een force de frappe.' [naar artikel]
Ondanks de tientallen negatieve berichten over het bedrijfsleven na corona, blijken de meeste mensen er wel de moed in te houden. Meer nog, optimisten blijven ook na de crisis optimistisch over hun job en toekomstperspectief. Maar, waarschuwt Tempo-Team, dat optimisme staat onder druk. Eén op de vijf zegt dat de pandemie weegt. [naar artikel]
Steeds meer koppels kiezen voor een vaste relatie, maar blijven wel nog apart wonen. Zo is vandaag al één relatie op tien een duurzame latrelatie. “In de toekomst zullen dit soort latrelaties alleen nog maar toenemen”, zegt relatie-expert Rika Ponnet. “De meeste koppels kiezen voor een latrelatie om praktische redenen, bijvoorbeeld omwille van opgroeiende kinderen uit een vorige relatie, de werkomstandigheden of omdat de partner op grote afstand woont. Al merken we ook dat steeds meer ‘latters’ gesteld zijn op hun vrijheid”, zegt Ponnet. [naar artikel]
Een op de drie Belgen had liever gehad dat de coronamaatregelen trager versoepeld werden dan in juni is gebeurd. Dat is een van de verrassende resultaten uit de corona-enquête die Knack samen met Le Vif en Kantar organiseerde. De Belg maakt zich nog steeds zorgen. [naar artikel]
In de Verenigde Staten kennen ze sinds kort de term ‘supersingle’: een persoon zonder relatie, die zijn leven zo heeft ingericht dat er noch plaats noch nood is aan iemand anders. En zo zijn er steeds meer. Onze levens zijn zo druk dat er steeds minder tijd overblijft voor een relatie. [naar artikel]
Een nieuw onderzoek toont aan dat koppels waarin de vrouw meer verdienen dan haar man, minder tevreden zijn over hun relatie. Verliest de man zijn job, dan weegt dat nog meer op het koppel. [naar artikel]
Niemand heeft 24/7 zin in seks en dat is perfect normaal. Periodes van meer en minder zin wisselen elkaar af gedurende je leven en zolang je daar geen last van hebt, is er ook geen reden om je zorgen te maken. Bij sommige mensen duurt het wat langer en weegt het op hun gemoed. Dan is het een goed idee om eens te kijken wat er precies aan de hand is. [naar artikel]
De fiets is steeds populairder, als vervoersmiddel en als hobby. Dat valt ook te zien aan hoe de Belg zijn... The post Belg spendeert zijn ecocheques steeds meer aan fietsen appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de centra van diverse gemeenten in Nederland was het dit weekend te druk en ook op andere plekken kwamen te veel mensen bij elkaar. Ook Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, krijgt steeds meer signalen dat het druk is op straat. [naar artikel]
Een emotionele oproep van de Gentse dj en eventorganisator Jef Eagl (29) gaat viraal op Instagram. De coronacrisis weegt hard op de mensen die hij kent. “Ik ken meer mensen die zelfmoord pleegden, dan mensen die corona hebben gehad”, schrijft de Gentenaar in een bericht dat al meer dan 25.000 likes kreeg. Het uitblijven van enig perspectief weegt hem en zovelen anderen zwaar. [naar artikel]
Hij heeft al heel zijn leven een minnares, is fier dat hij nooit betrapt is. Vindt dat meer mensen baat zouden hebben bij zo’n tweede leven. “Twee levens gescheiden houden, dat weegt op een mens”, zegt relatie-expert Rika Ponnet. [naar artikel]
Kinderen die zich vervelen, gaan veel meer eten: binnen de vier minuten zou het al gemiddeld om 80 procent meer kilocalorieën gaan in vergelijking met andere kinderen. Dat blijkt uit onderzoek van de Aston University uit Birmingham, dat is verschenen in het vakblad Food Quality and Preference. [naar artikel]
De traditionele biefstuk met friet staat onder druk. Belgen eten steeds minder vlees. En als er al eens biefstuk in de pan belandt, wordt vaker naar Ierse rib eye gegrepen. [naar artikel]
De positie van Travis Kalanick, de CEO van het Amerikaanse taxibedrijf Uber, komt steeds meer onder druk te staan. Dat meldt het persbureau [naar artikel]
Het aantal koppels dat kiest voor een LAT-relatie blijft toenemen. De grootste groep bestaat uit gescheiden mensen die wel een vaste relatie... [naar artikel]
Heineken, Grolsch, TomTom, Macintosh Retail Group: in steeds meer Nederlandse bedrijven staat een Belg aan het hoofd. Journalist en Nederbelg Gerd De Smyter onderzocht het geheim van hun succes en schreef het boek Belg in de boardroom. 'De Nederlanders zijn even klaar met het gepolder. Ze willen meer daadkracht.' [naar artikel]
De Belg consumeerde vorig jaar meer groenten en fruit. Dat blijkt maandag uit een bevraging van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium bij een panel van 6.000 Belgische gezinnen in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Toch eten de Belgen nog steeds te weinig groenten en fruit. Daarom zet VLAM een nieuwe tv-campagne op poten. [naar artikel]
Anno 2018 is het niet langer bon ton om het druk-druk-druk te hebben. Liepen we vroeger afgepeigerd maar trots vooraan in de ratrace, dan zoeken we nu steeds meer naar manieren om ons af te zonderen en op adem te komen. Interieurmerken willen ons daarbij helpen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.