Bezoekers en bewoners van Antwerpen hebben het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van de stad duidelijk nog niet helemaal onder de knie. Of ze begrijpen de maatregel niet. Sinds 1 augustus mogen er alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale parkeervergunning op straat parkeren. Zaterdagnamiddag was het in ieder geval erg rustig in de stad. Door het snertweer, de vakantie of speelt het nieuwe parkeerbeleid op? [naar artikel]
De PVDA start een affiche- en stickercampagne waarmee het protesteert tegen het parkeerbeleid in Genk. Dat maakte gemeenteraadslid Gaby Colebunders bekend. [naar artikel]
Er heerst heel wat wrevel bij treinreizigers over het gewijzigde parkeerbeleid aan het station van Genk en Bokrijk. Vanaf 1 augustus zullen abonnementhouders van de NMBS niet meer gratis kunnen parkeren aan beide stations. Dat is nu wel nog het geval. Ook voor occasionele treinreizigers zijn er veranderingen. Zo kan je je wagen maar maximaal 1 dag betalend aan het station laten staan. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is vier weken van kracht, maar de uitbaters van ondergrondse parkeergarages zeggen dat ze er voorlopig weinig van merken. En dat hadden ze niet verwacht. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft na een eerste evaluatie enkele aanpassingen klaar voor het nieuwe parkeerbeleid in het historisch en toeristisch centrum. Straatparkeren blijft in regel voorbehouden voor bewoners, maar veel meer ondernemers zullen een tijdelijke vergunning kunnen aanvragen. Die aanvraag wordt ook goedkoper. [naar artikel]
“Pesttarieven voor de modale mens”. De kritiek op het parkeerbeleid in Hasselt blijft maar aanzwellen. Ook ACV Limburg mengt zich in de discussie en noemt de nieuwe parkeertarieven in Hasselt asociaal. ACV Limburg en al de nevenorganisaties, die op het stationsplein in Hasselt liggen, eisen een herziening van het parkeerbeleid in Hasselt-Centrum. Een overleg met het stadsbestuur heeft niets opgeleverd. De werknemers op de hoofdzetel, maar ook de vele burgers die in normale tijden elke week het ACV bezoeken, betalen zich blauw aan parkeergeld, klinkt het. [naar artikel]
Het Neutraal Syndicaat Voor Zelfstandigen (NSZ) reageert voorzichtig op het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van Antwerpen, dat straatparkeren voorbehoudt aan bewoners en vergunninghouders. “We vragen met aandrang om binnen zes maanden de nieuwe parkeersituatie te evalueren”, klinkt het. [naar artikel]
Bijblijven met de veranderende gebruiken voor het parkeerbeleid in Genk was voor Neos Genk reden genoeg er een namiddag aan te besteden. [naar artikel]
Vanaf vandaag gaan de Hasseltse parkeerwachters strenger toezien op overtreders van het nieuwe parkeerbeleid in Hasselt. Tot nu toe bleef het bij honderden waarschuwingen. “Wie niet betaalt, riskeert een retributie van maximum 50 euro per dag”, zegt schepen Habib El Ouakili (sp.a). [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid in Hasselt werkt niet en moet op de schop. Dat zegt CD&V. De partij ziet dat de gemeenteraad vanavond al een lacune in het nieuwe reglement recht zet. In een gratis blauwe zone mocht je niet langer dan twee uur bij familie op bezoek. Terwijl in een betalende zone je wél langer kan blijven staan. Dat is nu gelijk getrokken met de bezoekuren die bewoners kunnen uitdelen. In het centrum van de stad ziet CD&V dat bezoekers van woonzorgcentra maar ook shoppers weggepest worden met tarieven van drie euro per uur. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. Een bedrijf gespecialiseerd in radiocommunicatie heeft beslist om naar Willebroek te trekken. “Klanten geraken hier niet meer met de auto.” [naar artikel]
De stad Gent verduidelijkt het nieuwe parkeerbeleid en zegt dat bezoekers in bepaalde zones toch langer dan 5 uur kunnen parkeren. “Het is mogelijk om een tweede parkeerticket te kopen nadat de looptijd van het eerste voorbij is, zelfs van op afstand”, zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). Tegen het nieuwe parkeerbeleid, dat maandag in voege trad, kwam felle kritiek vanuit onder meer ondernemersorganisatie VOKA. [naar artikel]
Een nieuwe maand betekent nieuwe regels. Zo treedt in Antwerpen het nieuwe parkeerbeleid in werking en worden de regels voor het verkrijgen van een vermindering van de bedrijfsvoorheffing voor onderzoek en ontwikkeling strenger. Maar augustus brengt ook goed nieuws: KBC, ING, BNP Paribas Fortis en Beobank volgen de concurrentie en verhogen de spaarrente en de drempel voor de terugbetaling van brilglazen wordt opnieuw verlaagd. [naar artikel]
Het parkeerbeleid in Vlaanderen is chaotisch en onoverzichtelijk. Dat zegt mobiliteitsorganisatie Touring. In iedere stad en gemeente zijn er [naar artikel]
In het afgelopen weekend leek hij nog af te stevenen op Sclessin. Maar maandagavond stond hij plots in Horst, waar Genk op stage is. Gisteren trainde hij al mee met de ‘blauwe brigade’. Klaar om een nieuwe stap vooruit te zetten in zijn carrière. Want dat zal nodig zijn. Europees voetbal, play-off 1, Zinho Gano maakte het nog niet mee. “Net daarom ben ik nu hier”, aldus de spits. “Ik zit boordevol ambitie, net als Genk.” [naar artikel]
In Bree is sinds 1 januari een nieuw parkeerbeleid van kracht. Met je bewonerskaart - een sticker om op je ruit te kleven- mag je in Bree alleen nog maar parkeren in je eigen zone. [naar artikel]
De Antwerpse gemeenteraad heeft maandagavond het nieuwe parkeerbeleid van de stad goedgekeurd. De nieuwe regels zijn vanaf 1 augustus van kracht en het komt erop neer dat de zone tussen de Leien en de Scheldekaaien grotendeels voorbehouden worden voor bewoners en vergunninghouders. [naar artikel]
In Genk groeit het protest tegen de nieuwe parkeerregels die daar begin deze zomer zijn ingevoerd. Zo'n 28.000 mensen kregen in juli en augustus een parkeerboete, een verdriedubbeling in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Dirk Lauwers, professor Stedenbouw en Ruimtelijke Planning aan de UAntwerpen, vreest voor een "waterbedeffect" door het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen. In de binnenstad zal het verkeer afnemen, omdat mensen er geen parkeerplaats gaan zoeken. Maar dat zullen ze wel gaan doen in de omliggende wijken, waardoor het verkeer daar zal toenemen. "Het basisprincipe is goed, maar er zijn nog bekommernissen." [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. HF Electronics is gespecialiseerd in radiocommunicatie, en is gevestigd op de Sint-Michielskaai. Een zone waar sinds dinsdag alleen nog bewoners op straat mogen parkeren. Dat is voor de klanten van HF Electronics geen optie, omdat het vaak om bijzonder zware spullen gaat. Daarom voelt de firma zich genoodzaakt om te verhuizen. [naar artikel]
Parkeren in de stad Brussel ziet er vanaf mei 2022 op heel wat manieren anders uit. We spitten het nieuwe parkeerbeleid uitgebreid uit en voelen Brussels schepen van Mobiliteit Bart Dhondt (Groen-Ecolo) aan de tand in dit overzichtstuk. “Wagens die de hele dag stilstaan in het centrum van een stad als Brussel: dat is niet meer van deze tijd.” [naar artikel]
De Antwerpse hotelsector vreest dat het nieuwe parkeerbeleid in het stadscentrum het ondergronds parkeren op termijn veel duurder zal maken. De sector begrijpt dat het nodig is om de verkeersdrukte in de binnenstad aan te pakken, maar vraagt dat er meer gecommuniceerd wordt over de nieuwe regels naar buitenlandse toeristen toe. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.