21:55 De Franse constructeur Renault, de Belgische VW-invoerder D'Ieteren en de Limburgse toeleverancier VCST kondigen een reeks ontslagen aan. Stevent de autosector af op een megacrisis? [naar artikel]
Lees dit artikel: Jobs, jobs, jobs: 5 tekenen van een heroplevende arbeidsmarkt Het groeiende optimisme over de Belgische economie vertaalt zich vrijwel meteen in duizenden vacatures. De grote rekruteringsbedrijven maken zich klaar voor enkele drukke maanden. 1/ Aanwervingsstop van de baan Heel wat Belgische bedrijven voerden bij het uitbreken van de coronacrisis meteen een aanwervingsstop in. Uit een bevraging bij 300 topmanagers door rekruteringsreus Robert Half blijkt […] Lees dit artikel: Jobs, jobs, jobs: 5 tekenen van een heroplevende arbeidsmarkt [naar artikel]
Het gaat goed met de Belgische economie, maar in de verte zijn donderwolken op komst. Werkgeversorganisatie VBO waarschuwt voor een opkomende krapte op de arbeidsmarkt. En dan gaat het niet enkel over burgerlijk ingenieurs, ook bestuurders van vorkheftrucks zijn schaars. “Vergeet jobs, jobs, jobs, vandaag is het vacatures, vacatures, vacatures”, zegt VBO-topman Pieter Timmermans. [naar artikel]
12:03 De luxesportwagenbouwer Aston Martin schrapt 500 jobs, terwijl er 1.500 sneuvelen bij de multimerkenconcessiehouder Lookers. [naar artikel]
De Belgische autosector heeft een open brief geschreven aan minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA). Ze uiten hun bezorgdheid over de dreigende verhoging van de autobelastingen, zo meldt De Tijd. “Verhoogde CO2-waarden betekenen hogere belastingen”, zo luidt het. “In het licht van de komende verkiezingen wordt dat het best vermeden.” [naar artikel]
Aan jobs, jobs, jobs geen gebrek in het Belgische WorldTour- en procontinentale peloton, zo leert een doorlichting van de transfermarkt. Veel luider en dwingender klinkt de roep om extra sponsoring. [naar artikel]
De Nederlandse bank ABN AMRO wil de komende drie jaar een op de vijf jobs schrappen bij haar Belgische privatebankingpoot. Daardoor kunnen bijna 70 banen verdwijnen. De reorganisatie is een gevolg van de recente overname van de Belgische privatebankingtak van het Franse Société Générale. Daardoor moeten jobs worden ‘ontdubbeld’, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
01:03 De nieuwe Vlaamse en Waalse regeringen slagen er wellicht niet in een belangrijke doelstelling van hun regeerakkoord te realiseren: jobs, jobs, jobs. [naar artikel]
De crisis in de Belgische autosector is voorbij. De vraag naar werkkrachten sprong dit jaar met maar liefst 157 procent omhoog tegenover een jaar eerder. Maar ondanks de heropleving blijven heel wat vacatures openstaan. [naar artikel]
De Belgische handel heeft een stevige tik gekregen tijdens de eerste lockdown. Dat blijkt uit een rapport van het agentschap... The post Autosector vangt zwaarste klappen van coronacrisis appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bij voedingsproducent Unilever verdwijnen 126 banen, dat heeft Unilever Belgium bekendgemaakt. Unilever maakt bij ons onder andere het theemerk Lipton. De fabriek in Brussel wordt gesloten en verhuist naar Katowice in Polen. Daarbij zouden 126 banen verloren gaan. Al wil Unilever dat bedrag nog niet exact bepalen: “eerst loopt nog de informatieronde”. [naar artikel]
De Franse president Emmanuel Macron kondigt dinsdagnamiddag zijn plan voor de Franse autosector aan. Dat zal wellicht fiscale gunstregimes voor... The post Noodplan voor Franse autosector in de maak appeared first on Business AM. [naar artikel]
C&A wil 70 van de 570 banen schrappen in het Belgische en Europese hoofdkantoor in Vilvoorde. In de Belgische winkels, goed voor bijna 2.000 personeelsleden, verdwijnen geen jobs. [naar artikel]
15.000 tot 16.000 jobs, dat zou de bouw van de windmolenparken op zee België momenteel opleveren. Directe en indirecte jobs, zo zegt de sector: van ontwerpers, studiebureaus, toeleveranciers van transformatorstations, tot de bemanningen en technici die met hun schepen de kabels en windmolens overal ter wereld de zee opslepen. Want de Belgische bedrijven bouwen niet alleen meer windmolens voor onze kust, ze zijn tegenwoordig overal actief. Tot in China toe. [naar artikel]
"Wat deze regering echt bindt, zijn jobs, jobs en jobs", dat zei vicepremier Alexander De Croo (Open Vld) gisteravond nadat er een akkoord was [naar artikel]
Jobs, jobs, jobs: de federale regering-Michel liet er bij haar aantreden eind 2014 geen twijfel over bestaan waar haar prioriteit zou liggen. Een [naar artikel]
Ryanair wil 172 banen schrappen op de luchthavens van Zaventem en Charleroi, of een op de drie Belgische jobs. Dat... The post Ryanair schrapt fors meer Belgische jobs dan gedacht appeared first on Business AM. [naar artikel]
Mocht het banenverlies evenredig zijn met de economische terugval, dan zouden er honderdduizenden Belgische jobs op de tocht staan. Maar... The post Stilte voor de storm? Amper Belgische jobs weg ondanks historische economische krimp appeared first on Business AM. [naar artikel]
Jobs, jobs, jobs: het credo van de regering-Michel lijkt meer dan een slogan. In zes maanden kwamen er 10.000 banen bij in de privé en het aantal werkzoekenden daalde in Vlaanderen in één jaar met 5.000. Alleen: laagopgeleiden aan het werk houden lukt slechter dan ooit. [naar artikel]
De Federatie van de Belgische Auto- en Rijwielindustrie (Febiac) betreurt dat Extinction Rebellion zaterdag actie heeft gevoerd op het Autosalon, ondanks de vele inspanningen die de autosector de laatste jaren heeft gedaan. “Nooit eerder waren op de Brussels Motor Show meer hybride en elektrische voertuigen te zien én te koop”, klinkt het bij de salonorganisator. [naar artikel]
01:00 De autosector heeft in ons land het meest te lijden onder de schok die de coronapandemie de internationale handel gaf. De export daalde met ruim een derde. [naar artikel]
In een toespraak in de staat Wisconsin heeft Donald Trump de zwarte bevolking beloofd dat hij hun banen gaat beschermen. De Republikeinse [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.