06:51 De Vlaamse regionale luchthavens van Deurne, Oostende en Wevelgem zitten geprangd tussen op een ongeziene manier uitbreiden om rendabel te worden of sluiten omdat de subsidies te zwaar wegen, leert ee... [naar artikel]
De drie Vlaamse regionale luchthavens van Deurne, Oostende-Brugge en Kortrijk-Wevelgem zijn op dit moment niet rendabel zonder de steun van de Vlaamse overheid. Toch heeft de regering beslist om de toekomstvisie van de luchthavens tot 2040 goed te keuren en ze zo open te houden. Jaarlijks betaalt de regering ruim 200 miljoen euro aan subsidies voor de drie luchthavens samen. “Vlaanderen is overtuigd van het economisch belang van haar luchthavens, en zal deze ook in de toekomst duurzaam verankeren en uitbouwen”, klinkt het. [naar artikel]
Worden kleinere, regionale luchthavens de toekomst, nu de grotere luchthavens door de coronacrisis door erg zwaar weer gaan? De luchthaven van Wevelgem hoopt dat het zo zal uitdraaien en ziet in de Verenigde Staten al voortekenen van die evolutie. De luchthaven van Wevelgem heeft enkele honderduizenden euro's schade geleden door het coronavirus, maar gelooft duidelijk in de toekomst. [naar artikel]
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) zal onderzoeken of de regionale luchthavens van Deurne, Oostende en Charleroi ook gebaat zijn met een cameraschild dat alle toegangswegen bewaakt. Dat meldt het kabinet van minister Jambon. [naar artikel]
De Waalse regering wil tegen 2023 zowat 250 miljoen euro investeren om de regionale luchthavens in Charleroi en Luik te laten groeien. Dat blijkt uit het strategisch plan van bevoegd minister René Collin (cdH), zo schrijft Le Soir. [naar artikel]
Vlaanderen stopt massaal subsidies in de geprivatiseerde en verlieslatende luchthavens van Oostende en Deurne. De kost is groot, maar wat... The post Na de flitsvlucht van minister Peeters: regionale luchthavens vangen massa’s subsidies, maar wat levert dat op? appeared first on Business AM. [naar artikel]
De regionale luchthavens van Oostende en Antwerpen hebben vorig jaar samen ruim 600.000 passagiers vervoerd. Dat is een stijging met bijna twee derde, vergeleken met 2021, maar het niveau van voor corona halen de luchthavens nog niet. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil een totaalverbod op vluchten die opstijgen én weer landen op Belgische bodem. Maar dat zien ze bij Voka Limburg niet zitten: “Sterke regionale luchthavens, zoals die van Luik, zijn belangrijk voor onze economie.” [naar artikel]
Reizigers betalen op Belgische luchthavens meer voor een week parkeren dan in buurlanden. En vooral de regionale luchthavens spannen de kroon. Al loont het soms om op voorhand te reserveren. [naar artikel]
Brussels Airport heeft een klacht ingediend tegen de regionale luchthavens in België. Als de Brusselse luchthaven gelijk krijgt, kan dit grote gevolgen hebben, legt luchtvaartexpert Luk De Wilde uit. Beluister hier het volledige interview met Luk De Wilde: (nd) [naar artikel]
04:00 Hoewel ze zonder overheidssteun niet rendabel zijn, heeft de Vlaamse regering beslist om de luchthavens van Antwerpen, Oostende-Brugge en Kortrijk-Wevelgem open te houden. [naar artikel]
De Europese Commissie heeft dinsdag haar fiat gegeven voor 2,2 miljoen euro Vlaamse steun voor de luchthavens in Antwerpen, Oostende en Kortrijk. De overheidssteun moet de regionale luchthavens helpen om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te bieden. [naar artikel]
De luchthavens van Oostende en Antwerpen krijgen meer steun dan vermoed. Dat meldt De Standaard. Naast de Vlaamse subsidies draagt ook de federale overheid bij. [naar artikel]
De uitbater van de regionale luchthavens van Oostende en Deurne op 20 januari samen met Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Er is overleg over de betere ontsluiting van de luchthavens, via trein, tram en/of bus. [naar artikel]
15:07 De regionale luchthavens van Oostende en Antwerpen hebben in 2021 beduidend meer passagiers vervoerd, maar de cijfers blijven ver beneden die van het precoronajaar 2019. [naar artikel]
16:01 De regionale luchthavens van Eindhoven, Maastricht en Rijsel zien almaar meer Belgische reizigers, leert een rondvraag. 'Op een kleine luchthaven gaat alles sneller.' [naar artikel]
21:34 Welke toekomst ziet Vlaanderen nog voor de luchthavens van Antwerpen, Oostende en Kortrijk? Een nieuwe studie toont volgens de oppositie aan dat een volledige sluiting de beste optie is. Maar dat is e... [naar artikel]
Naar aanleiding van de nationale actiedag van maandag heeft luchtvaartmaatschappij TUI fly besloten om twee op de drie vluchten die normaal vanuit Brussels Airport zouden vertrekken om te leiden naar de regionale luchthavens van Oostende, Luik en Antwerpen. Daarnaast zullen ook alle tien de aankomende vluchten worden omgeleid. Geen enkele vlucht wordt geannuleerd, beklemtoont TUI fly. [naar artikel]
Ryanair, de Ierse prijsvechter die groot geworden is met vluchten van en naar regionale luchthavens, verandert zijn strategie. Om de inkomsten op peil te houden vliegt Ryanair voortaan ook op grote luchthavens, waaronder Zaventem. [naar artikel]
Verschillende regionale luchthavens in Frankrijk zijn donderdag ontruimd na bommeldingen, net als gisteren. Dat meldt de Franse krant ‘Le Figaro’. In Bordeaux, Nantes, Lille en Montpellier lag het verkeer tijdelijk stil. [naar artikel]
Met het paasweekend voor de deur kan er geen vliegtuig meer bij op de regionale luchthavens. Door het wegvallen van Brussels Airport zit zowel Luik, Charleroi, Oostende als Deurne vandaag, morgen en zondag aan zijn plafond. Reizigers wordt aangeraden minstens drie uur op voorhand te komen. [naar artikel]
Wie vanop een van onze regionale luchthavens vertrekt voor een vlucht met een privéjet, moet zelden zijn bagage laten controleren. Dat heeft het RTBF-programma Investigation vastgesteld. [naar artikel]
De Flying Group, de grootste luchtvaartgroep in de Benelux, zegt dat de Vlaamse regionale luchthavens vol moeten liggen met zonnepanelen. CEO Bernard Van Milders denkt dat Deurne, Oostende en Kortrijk op die manier “gigantische groene-stroomcentrales” kunnen worden. [naar artikel]
De Flying Group, de grootste zakenjetoperator in de Benelux, zegt dat de Vlaamse regionale luchthavens vol moeten liggen met zonnepanelen. CEO Bernard Van Milders denkt dat Deurne, Oostende en Kortrijk op die manier “gigantische groene-stroomcentrales” kunnen worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.