Lees dit artikel: Aziatische leveranciers blijven markt voor batterijen elektrische wagens domineren Tijdens de eerste helft van dit jaar zijn wereldwijd 4,6 miljoen nieuwe elektrische personenwagens in het verkeer gebracht. Dat betekende een stijging met 109 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Adamas Intelligence. De onderzoekers merken op dat de wereldwijde markt voor elektrische wagens zich de voorbije maanden […] Lees dit artikel: Aziatische leveranciers blijven markt voor batterijen elektrische wagens domineren [naar artikel]
Met de investering wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag naar batterijen voor elektrische voertuigen. [naar artikel]
Als Vlaanderen slim anticipeert op wat er binnenkort met pensioengerechtigde batterijen van elektrische wagens en zonnepanelen moet gebeuren, dan kan dat een flinke economische boost betekenen. Volgens een studie van het Steunpunt Circulaire Economie kan de ombouw van batterijen voor elektrische wagens tot thuisbatterijen de Vlaamse economie tot zes keer meer opbrengen tegen 2030 dan enkel de recyclage ervan. [naar artikel]
Elektrische auto’s en oplaadbare batterijen hebben de toekomst. De keerzijde daarvan is zichtbaar in Congo. ‘Hier kennen we alleen de problemen van het kobalt.’ [naar artikel]
Een nieuwe onderneming in Beringen, genaamd Watt4ever, geeft afgedankte batterijen van elektrische wagens een tweede leven. De batterijen worden omgevormd tot duurzame energieopslagsystemen. Ongeveer 20 procent van de batterijen krijgt vandaag een nieuwe bestemming, 80 procent gaat naar recyclage. Het bedrijf is afhankelijk van de markt, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit, klinkt het. [naar artikel]
Elektrische auto’s zullen de komende jaren gevoelig goedkoper worden. Oorzaak is de dalende prijs van batterijen. Volgens een studie van het internationale bureau McKinsey zal de prijs van batterijen tegen het jaar 2025 met 73 procent dalen. Dat moet de weg voor de elektrische auto helemaal vrijmaken. [naar artikel]
Chemiebedrijf Solvay gaat samen met de Franse afvalverwerker Veolia en de Franse wagenbouwer Renault afgedankte batterijen van elektrische voertuigen recycleren. Dat melden de verschillende bedrijven donderdag. De drie willen voor de recyclage van batterijen in een ‘gesloten kringloop’ gaan. Solvay en Veolia sloten in september al een partnerschap rond circulaire economie en batterijen van elektrische […] The post Solvay gaat batterijen recycleren voor Renault appeared first on Business AM. [naar artikel]
De wereldwijde vraag naar lithium-batterijen zal tegen eind dit decennium naar verwachting meer dan een vervijfvoudiging kennen. Dat blijkt uit een rapport van Li-Bridge, een Amerikaans platform dat de productie van lithium-batterijen moet promoten. Opgemerkt wordt dat steeds meer huishoudens voor elektrische voertuigen en systemen voor de opslag van energie kiezen, waardoor de behoefte aan […] [naar artikel]
De uitbater van een fietsenwinkel in het centrum van Ieper heeft door zijn snel en koelbloedig optreden wellicht een mogelijk brand in zijn zaak kunnen vermijden. Twee batterijen van elektrische fietsen waren immers oververhit geraakt en waren beginnen smeulen. De brandweer roept op tot waakzaamheid bij het opladen van batterijen. [naar artikel]
Gebruikte batterijen van elektrische wagens gaan niet langer de prullenbak in. Recyclagebedrijven zijn erin geslaagd om de afgeleefde batterijen te hergebruiken in een project voor statische energieopslag. Intussen is geweten dat er ook niet-milieuvriendelijke kanten zijn verbonden aan een elektrische wagen. De tractiebatterij is namelijk een van de duurste en meest vervuilende onderdelen die bij […] [naar artikel]
Premier Alexander De Croo (Open Vld) en viroloog Steven Van Gucht (Sciensano) geven om 14.30 uur een persconferentie over de vooruitzichten voor de pandemie op lange termijn. [naar artikel]
Het Beringse recyclagebedrijf Out of Use gaat batterijen van elektrische wagens recycleren en hergebruiken. Het heeft daarvoor een meerjarencontract afgesloten met Febelauto, een erkende vzw die afgedankte voertuigen van 42 automerken beheert. [naar artikel]
De productie van lithium-ion batterijen voor elektrische wagens blijft nog altijd in sterke mate in Azië geconcentreerd. Dat blijkt nog eens uit een studie van consulent Visual Capitalist, die tot de conclusie kwam dat de lijst met de tien grootste leveranciers van batterijen in de wereld volledig uit Aziatische ondernemingen bestaat. De wereld beseft heel […] [naar artikel]
Lees dit artikel: Miljoenen batterijen van elektrische auto’s zullen de komende tien jaar afgedankt worden. Wat gebeurt daarmee? Er wordt voorspeld dat er tegen 2030 145 miljoen elektrische auto’s zullen rondrijden. Maar hoewel elektrische voertuigen een belangrijke rol kunnen spelen bij het verminderen van de uitstoot, bevatten ze ook een potentiële milieutijdbom: hun batterijen. Die gaan immers niet eeuwig mee. Volgens één schatting zullen naar verwachting tussen nu en 2030 meer dan 12 […] Lees dit artikel: Miljoenen batterijen van elektrische auto’s zullen de komende tien jaar afgedankt worden. Wat gebeurt daarmee? [naar artikel]
02:00 De doorbraak van de elektrische auto had batterijen goedkoper moeten maken, maar voorlopig is het tegendeel het geval: lithium, nikkel, kobalt en koper noteren tegen recordprijzen. [naar artikel]
16:26 De recyclagereus uit Menen neemt het eerste erkende centrum in België in gebruik om batterijen uit elektrische en hybride auto's te halen. [naar artikel]
De lidstaten van de Europese Unie hebben donderdag een nieuw regelgevend kader voor batterijen aangenomen. Industriële batterijen en batterijen van elektrische voertuigen zullen in de toekomst een “batterijpaspoort” krijgen - een elektronisch raadpleegbaar dossier met de unieke gegevens van elke individuele batterij. Dat moet die batterijen beter traceerbaar maken en bedrijven de kans geven innovatieve producten en diensten te ontwikkelen. Consumenten zullen dan weer weten welke grondstoffen in hun batterijen verwerkt zijn. [naar artikel]
De vooruitzichten voor de Europese banken blijven goed. Dit stelden analisten van Berenberg vrijdag in een rapport. De analisten hebben afgelopen week 24 zogeheten ‘speed dates’ georganiseerd met de investor relations teams van Europese banken en financiële bedrijven. Tijdens deze bijeenkomsten kwamen er drie consistente boodschappen naar voren. Hoewel het per regio kan verschillen, weten […] [naar artikel]
Gisteren zochten we de beste auto voor de luchtkwaliteit. Maar wat is nu de beste koop voor het klimaat? Een elektrische op batterijen of waterstof? Eentje op aardgas (CNG), die als de groenste fossiele brandstof wordt beschouwd? Of toch maar een diesel of een benzine? Onze zoektocht leidde tot een duidelijke winnaar en een verrassende verliezer. [naar artikel]
Toyota gaat samenwerken met het Amerikaanse Redwood Materials, een bedrijf dat batterijen en elektrische voertuigen recycleert. Het plan is om oude, versleten accu’s op te knappen of af te breken, zodat de materialen kunnen worden hergebruikt. In hun samenwerking richten Toyota en Redwood zich op de “eerste golf van batterij-elektrische voertuigen”, die meer dan 20 […] [naar artikel]
20:44 De Waalse groep Floridienne trekt de groene kaart en zet in op biologische bestuiving en de recyclage van batterijen van elektrische wagens. [naar artikel]
Om de inflatie onder de 2% te brengen, zullen de rentetarieven van de ECB naar verwachting hoog blijven tot minstens medio 2024. De aanhoudende monetaire verstrenging vertraagt de economie en treft ook elektrische auto’s. In het nieuws: LG Energy Solution (LGES), de fabrikant van batterijen voor elektrische auto’s, maakt zich zorgen. Een domino-effect voor elektrische […] [naar artikel]
Alle 4.500 batterijen van de elektrische stadsfietsen van Villo worden teruggeroepen, omdat er kortsluiting kan ontstaan tijdens het opladen. Dat meldt JCDecaux dat de Villo-fietsen uitbaat in Brussel. Tot nog toe zouden er drie incidenten zijn gemeld met de batterijen, alle drie in het buitenland. Uit voorzorg worden alle gebruikers opgeroepen om hun batterij niet meer te gebruiken en binnen te brengen. [naar artikel]
Apple praat met de Chinese bedrijven CATL en BYD over de levering van batterijen voor een elektrische auto van het Amerikaanse technologieconcern. Dat zeggen bronnen aan persbureau Reuters. [naar artikel]
Lees dit artikel: Duitse ondergrond bevat voldoende lithium om jaarlijks een miljoen elektrische wagens van batterijen voorzien Geothermische centrales in Duitsland zullen voldoende duurzaam lithium produceren om jaarlijks een miljoen elektrische voertuigen van batterijen te voorzien. Dat is te danken aan de grote lithium-voorraden die in de vallei van de Rijn in Duitsland in de ondergrond aanwezig zijn. Dat zegt Horst Kreuter, directeur van Vulcan Energy, een bedrijf dat in Europa duurzaam […] Lees dit artikel: Duitse ondergrond bevat voldoende lithium om jaarlijks een miljoen elektrische wagens van batterijen voorzien [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.