De opmars van de speed pedelecs in de provincie Antwerpen is in 2020 afgenomen. Dat blijkt uit het aantal inschrijvingen. Er kwamen vorig jaar 3.282 speed pedelecs bij in de provincie, een daling van 19 procent in vergelijking met 2019. [naar artikel]
Werknemers die met een speed pedelecs, of snelle elektrische fiets naar het werk komen, krijgen voortaan ook een fietsvergoeding, net zoals de gewone fietsen. Dat is vandaag in de Kamer beslist. Speed pedelecs kunnen tot 45 kilometer per uur halen. [naar artikel]
De verkoop van bromfietsen zit na jaren van daling opnieuw in de lift. De verkoop van klasse A- en klasse B-bromfietsen steeg in de eerste zeven maanden van het jaar met 47,5 procent, voornamelijk door het succes van de speed pedelecs. Dat meldt de federatie van de automobiel- en tweewielerindustrie Febiac donderdag. Ook het aandeel van elektrische scooters neemt toe. [naar artikel]
De snelle elektrische fietsen of speed pedelecs zitten in de lift. Vandaag zijn er 9.521 ingeschreven, bijna allemaal in Vlaanderen. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot. Vooral in de provincie Antwerpen zijn ze populair, daar zijn er 4.032 ingeschreven. Een half jaar geleden waren er nog maar 6.760 speed pedelecs ingeschreven. [naar artikel]
België telde op 11 december 16.679 ingeschreven speed pedelecs, dat zijn snelle elektrische fietsen die 45 km/u kunnen halen. Dat is vernomen van de FOD Mobiliteit en Vervoer. Dit is het totale aantal ingeschreven speed pedelecs, zowel degene die geregulariseerd werden als de nieuwe inschrijvingen, verduidelijkt woordvoerder Sven Heyndrickx. Speed pedelecs aangekocht vóór 2015 waren […] Het bericht Met 16.679 speed pedelecs op de baan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
2022 was een recordjaar voor de verkoop van speed pedelecs, maar ook voor het aantal ongevallen ermee. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
De snelle elektrische fietsen of speed pedelecs doen het goed. Vandaag zijn er ruim 9.500 ingeschreven, dat is bijna een verdrievoudiging ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). [naar artikel]
De stad Antwerpen wil speed pedelecs een duidelijkere plaats geven in het verkeer. Extra regels en verkeersborden moeten de gebruikers van snelle elektrische fietsen sensibiliseren zich in de stad aan te passen en te gedragen als een gewone fietser. [naar artikel]
De Belgische fietshandelaars konden in juni 25 procent meer speed pedelecs verkopen dan een jaar eerder. Het gaat om elektrische... The post Verkoop speed pedelec maakt forse comeback appeared first on Business AM. [naar artikel]
Snelle elektrische fietsen of speed pedelecs zijn voortaan fiscaal gelijkgesteld met de gewone fiets. Dat betekent dat wie met een speed pedelec naar het werk gaat voortaan ook een fietsvergoeding krijgt. [naar artikel]
De regularisatieperiode voor de inschrijving van gebruikte snelle elektrische fietsen (45 km/u), de zogenaamde speed pedelecs, loopt definitief af... [naar artikel]
Tussen 1 oktober 2016, toen de nieuwe wetgeving rond speed pedelecs of snelle elektrische fietsen van kracht werd, en 15 juni van dit jaar, [naar artikel]
2022 was een recordjaar voor de verkoop van speed pedelecs, maar ook voor het aantal ongevallen ermee. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Is de speed pedelec op zijn retour? De voorbije natte zomer zorgde voor een terugval in de verkoop. Daarnaast moesten geïnteresseerden door leveringsproblemen en stockbreuken maandenlang op hun snelle elektrische fiets wachten. Ondanks het imago van de drieste speed pedelecrijder, is er nog groeipotentieel in filegevoelige stedelijke gebieden. “De steile opgang van de speed pedelec is geremd, maar hij is nog altijd in opmars.” [naar artikel]
Het voorbije jaar werden 12.377 speed pedelecs ingeschreven in ons land. Dat zijn ruim 200 stuks, of 1,7 procent, minder dan in 2020. Tegenover 2019 was er zelfs een daling van bijna 8 procent, meldt mobiliteitsfederatie Traxio. De markt lijkt stilaan verzadigd – zij die interesse toonden hebben er een gekocht – en volgens Traxio zal het vooral afhangen van de verbeterde weginfrastructuur om nieuwe kopers aan te trekken. [naar artikel]
Steeds meer bedrijven en particulieren opteren ervoor om een speed pedelec, een elektrische fiets die tot 45 kilometer per uur kan, te leasen (huren) in plaats van aan te kopen. Volgens mobiliteitsfederatie Traxio stijgt het leasingsegment “explosief”. In het nieuws: Traxio maakt de verkoopcijfers voor speed pedelecs van het afgelopen jaar bekend. De nieuwe inschrijvingen […] [naar artikel]
De verkoop van bromfietsen zit na jaren van daling opnieuw in de lift, en hoe. De verkoop van klasse B-bromfietsen steeg in de eerste zeven maanden... [naar artikel]
Twee speed pedelecs zijn donderdagochtend rond 6.30 uur tegen elkaar gebotst aan een rotonde op de Henry Fordlaan in Genk. Daarbij kwam een van de fietsers (46) om het leven. Dat is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
Twee speed pedelecs zijn donderdagochtend rond 6.30 uur tegen elkaar gebotst aan een rotonde op de Henry Fordlaan in Genk. Daarbij kwam een van de fietsers om het leven. Dat is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
10:08 De categorie ‘bromfietsen’ was in juli de grootste uitschieter in de verkoop van nieuwe voertuigen. Met dank aan de speed pedelecs. [naar artikel]
Het succes van de speed pedelecs valt niet af te stoppen. Dit bijna afgelopen jaar zijn met 16.328 exemplaren al 40,2% meer van deze snelle tweewielers verkocht dan in 2021. [naar artikel]
Het aantal speed pedelecs is in een jaar tijd meer dan verdubbeld, en toch is het wachten op algemene verkeersregels voor de ultrasnelle fiets. De stad Antwerpen heeft nu wel voorschriften uitgewerkt en ook Gent en Brussel werken eraan. “Goed dat er over nagedacht wordt, maar straks is de uniformiteit wel zoek”, klinkt het bij de Fietsersbond. “Wij pleiten voor meer algemene regels.” [naar artikel]
Op de spoorwegbrug aan de Boudewijnlaan in Heist-op-den-Berg botsten woensdagavond rond 17.40u twee speed pedelecs op elkaar. Dat zijn elektrische fietsen die 45 per uur mogen rijden en waarvoor een nummerplaat vereist is. Beide slachtoffers, mannen van 56 en 40 jaar, werden met zware verwondingen naar het ziekenhuis in Lier overgebracht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.