Facebook heeft in het derde kwartaal ruim een vijfde meer inkomsten uit advertenties gehaald, ondanks de boycot die veel grote bedrijven deze zomer tegen het socialemediabedrijf afkondigden. Over de nabije toekomst is het techconcern, dat ook Instagram en WhatsApp bezit, pessimistischer. De dreiging van strengere regelgeving voor socialemediabedrijven zorgt voor onzekerheid. [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. ‘We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger’, klinkt het. [naar artikel]
Facebook zal dan toch optreden tegen politieke advertenties, naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen. Of toch een beetje: de gebruikers zullen ervoor kunnen kiezen om minder advertenties te zien. Dat kondigde Facebook aan in een blogpost. Er stond al even druk op Facebook om tegen politieke advertenties op te treden. Presidentskandidaat Elizabeth Warren beschuldigde Facebook […] The post Facebook treedt dan toch op tegen politieke advertenties, maar wel heel beperkt appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Amerikaanse internetgigant Facebook heeft al 2,2 miljoen advertenties in het kader van de Amerikaanse presidentsverkiezingen afgewezen van zijn platformen Facebook en Instagram. Dat zegt Nick Clegg, vicepresident bij Facebook, zondag in het Franse weekblad Journal du Dimanche. Daarnaast zijn nog eens 120.000 posts verwijderd omdat ze de stembusslag wilden belemmeren en plaatste Facebook maar liefst 150 miljoen waarschuwingen bij berichten met valse informatie, aldus Clegg. [naar artikel]
Facebook blijft worstelen met het herkennen en labelen van politieke advertenties. Wereldwijd nam Facebook de verkeerde beslissing voor meer dan 8 op die 10 advertenties die niet door hun adverteerders werden aangeduid als 'politiek'. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven en de New York University, na analyse van maar liefst 33,8 miljoen advertenties. De kans op manipulatie blijft groot als Facebook haar eigen advertentiebeleid niet kan handhaven, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
De Noorse toezichthouder voor de bescherming van persoonsgegevens legt Meta Platforms een tijdelijk verbod op om gepersonaliseerde advertenties te plaatsen op Facebook en Instagram. Deze gerichte reclames, gebaseerd op het internetgedrag van gebruikers, worden door de toezichthouder Datatilsynet als illegaal en een inbreuk op privacy beschouwd. [naar artikel]
Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
Facebook heeft afgelopen kwartaal flink meer verdiend aan advertenties. Ook maakten meer mensen gebruik van Facebook, Instagram en WhatsApp, de... [naar artikel]
19:35 De Democraten in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden hebben een database met 3500 Facebook- en Instagram-advertenties op hun website gepubliceerd. [naar artikel]
Facebook doet er alles aan om politieke advertenties te controleren, laat technologiedirecteur Mike Schroepfer van Facebook weten aan het Britse... [naar artikel]
De Britse digitale bank Starling zegt dat het Facebook-moederbedrijf Meta boycot, omdat het er niet in slaagt frauduleuze financiële advertenties aan te pakken. Anne Boden, CEO en oprichter van Starling, zegt dat haar bedrijf niet langer zal betalen voor advertenties op Facebook en Instagram zolang oplichters haar klanten lastigvallen. Boden heeft er bij de Britse […] [naar artikel]
Facebook zal de inhoud van duizenden politieke advertenties die door een Russisch bedrijf verspreid werden, overmaken aan de commissie in het Amerikaans Congres die de Russissche inmeninging in de presidentiële verkiezingscampagne onderzoekt. Dat heeft topman Mark Zuckerberg aangekondigd. Facebook werkt ook aan grotere transparantie bij politieke advertenties op de netwerksite. [naar artikel]
Facebook en Instagram mogen in België en de andere Europese landen geen advertenties meer laten zien die zijn gebaseerd op het internetgedrag van gebruikers. Die gepersonaliseerde advertenties zijn in strijd met de Europese privacyregels. Dat heeft de Europese organisatie van privacywaakhonden, de European Data Protection Board (EDPB), besloten. [naar artikel]
Facebook heeft 652 profielen, pagina's en groepen geschrapt van zijn website en zijn zusterplatform Instagram. Het gaat om accounts die vanuit Iran en Rusland gebruikt werden voor 'gecoördineerd niet-authentiek gedrag', zegt het bedrijf dinsdag op zijn blog. [naar artikel]
Facebook staat niet langer toe dat advertenties specifiek worden getoond aan gebruikers die vermoedelijk interesse hebben in pseudowetenschap. Het... [naar artikel]
Meta overweegt om in Europa betalende versies van Instagram en Facebook te lanceren. Wie kiest voor een betalende formule, zou niet langer advertenties te zien krijgen. Bovendien kan de techgigant zich zo in orde stellen met de Europese privacywetgeving. In het nieuws: Meta is volgens de New York Times van plan om een betaalde versie […] [naar artikel]
Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft dit jaar reeds 219.059 euro uitgegeven aan advertenties op Instagram en Facebook, waarmee hij de West-Europese politicus is die het meest uitgeeft. Dat schrijft Knack dinsdag op zijn website op basis van cijfers van AdLens, een organisatie die onderzoek doet naar politieke advertenties op Facebook. [naar artikel]
Facebook lanceert ‘Off-Facebook Activity’, dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. “We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger”, aldus Facebook. Het bedrijf verwacht dat dit kan wegen op de cijfers, maar oordeelt dat het belangrijker is om mensen de controle over hun data te geven. [naar artikel]
Facebook maakt donderdag een einde aan het verbod op politieke advertenties in de Verenigde Staten op zijn platformen. Daarmee wordt het voor het eerste in maanden weer mogelijk om advertenties over politiek, verkiezingen en sociale kwesties te plaatsen. “We zijn van plan de komende maanden te gebruiken om beter te bekijken hoe deze advertenties werken, ook om te zien waar verdere wijzigingen nodig zijn,” schreef Facebook woensdag. [naar artikel]
Facebook gaat het voor gebruikers mogelijk maken om geen politieke advertenties meer in hun nieuwsfeed te zien. Dat schrijft topman Mark Zuckerberg in een opiniestuk in de Amerikaanse krant USA Today. De maatregel zou de volgende weken van kracht worden. Zuckerberg kondigde ook aan dat Amerikaanse gebruikers van Facebook en Instagram aangespoord zullen worden om te gaan stemmen tijdens de presidentsverkiezingen later dit jaar. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
Het Amerikaans Congres heeft meer dan 3.500 Facebook- en Instagram-advertenties vrijgegeven die mee de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 beïnvloed hebben. Deze advertenties werden allemaal vanuit Rusland geplaatst. Facebook gaf die informatie aan het Congres zo dat die een beter beeld kan schetsen over de Russische inmening. [naar artikel]
21:28 De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.