Facebook-topman Mark Zuckerberg is niet onder de indruk van het dreigement van enkele grote adverteerders om Facebook te boycotten als het bedrijf zich niet harder uitspreekt tegen haatberichten. Volgens Zuckerberg zullen de bedrijven ‘snel genoeg’ terug aankloppen, zo meldt The Guardian. [naar artikel]
Mark Zuckerberg lijkt zich nog geen grote zorgen te maken om het groeiend aantal bedrijven dat advertentiecampagnes stopzet op Facebook. De topman van de socialenetwerksite denkt dat de adverteerders “snel genoeg terugkomen” en dat de gemiste inkomsten slechts “een paar procent van de omzet vertegenwoordigen”. Dat zei hij vorige week tijdens een interne vergadering, zo klapten medewerkers uit de biecht. Volgens een woordvoerder van Facebook wijzigt het bedrijf zijn beleid niet onder druk, maar gebaseerd op principes. [naar artikel]
Facebook zal strenger optreden tegen reclames die racistisch of discriminerend van aard zijn. Die hangen zelfs verwijdering boven het hoofd als ze afkomstig zijn van politici, zo maakte topman Mark Zuckerberg bekend. Hij reageerde daarmee op een boycot van adverteerders waarbij zich steeds meer bedrijven aansluiten. [naar artikel]
Bijna 400 adverteerders kwijt en een verlies van 60 miljard dollar op de beurs: dat is het resultaat van een grote boycot die bedrijven zoals Coca-Cola en Adidas zijn gestart tegen Facebook. Zij volgen de oproep van burgerrechtenbewegingen die vinden dat Facebook niet genoeg doet om haatdragende berichten te verwijderen. De socialemediareus probeert de plooien glad te strijken en belooft die berichten sneller te verwijderen, maar voorlopig maakt dat weinig indruk. Wordt dit de crisis te veel voor Facebook-CEO Mark Zuckerberg? 4 vragen en antwoorden. [naar artikel]
De advertentieboycot op sociale netwerken als Facebook en Twitter loopt op zijn laatste benen. Ondertussen konden beide bedrijven een deal... The post Na de boycot: Facebook en Twitter stellen weggelopen adverteerders gerust appeared first on Business AM. [naar artikel]
Mark Zuckerberg lijkt zich nog niet zo'n zorgen te maken om het groeiend aantal bedrijven dat advertentiecampagnes stopzet op Facebook. De topman... [naar artikel]
Verschillende grote adverteerders hebben de afgelopen week aangekondigd dat ze tijdelijk stoppen met adverteren op Facebook. Ze doen dat omdat het... [naar artikel]
Verschillende grote adverteerders hebben de afgelopen week aangekondigd dat ze tijdelijk stoppen met adverteren op Facebook. Ze doen dat omdat het... [naar artikel]
Mark Zuckerberg belooft haatdragende en racistische posts te voorzien van waarschuwingen. De Facebook-topman probeert zo boycottende adverteerders als Unilever en Coca-Cola terug te winnen. Zal dat volstaan? [naar artikel]
Facebook-topman Mark Zuckerberg staat bekend als de CEO van wie alle kritiek afglijdt als water van een eend. Maar deze keer zal hij wél reageren,... [naar artikel]
Facebook zal strenger optreden tegen reclames die racistisch of discriminerend van aard zijn. Die hangen zelfs verwijdering boven het hoofd als ze afkomstig zijn van politici, zo maakte topman Mark Zuckerberg vrijdag bekend. Hij reageerde daarmee op een boycot van adverteerders waarbij zich steeds meer bedrijven aansluiten. [naar artikel]
Facebook-baas Mark Zuckerberg denkt dat communicatienetwerken die gericht zijn op privacy, populairder zullen worden dan open netwerken. Dat zei de oprichter van Facebook in een bericht op het sociale netwerk. Facebook zal zich volgens Zuckerberg daarom meer richten op de privacy van gebruikers. [naar artikel]
Mark Zuckerberg, de oprichter en CEO van Facebook, heeft onlangs zijn team van directeurs herschikt. Eén van de meest opvallende figuren daarin is Chris Cox, al jarenlang actief binnen Facebook én een persoonlijke vriend van Zuckerberg. Cox krijgt de leiding over de 'familie van apps' van Facebook: Messenger, WhatsApp, Instagram en Facebook zelf. De belangrijkste rol na Zuckerberg dus. [naar artikel]
Giganten à la Coca Cola en Starbucks geven hun advertentiedollars (tijdelijk) niet meer aan Facebook. Ze vinden dat Zuckerberg en co. te weinig doen om polarisatie, haat en fake news tegen te gaan. Ze willen niet langer adverteren op een Facebook dat ‘geld verdient met haat’. “Stop hate for profit”, is de slogan. De imagoschade is enorm. “Het is een sterk signaal en als de kleine adverteerders straks ook afhaken, zit Facebook met een probleem.” [naar artikel]
Netwerkbedrijf en -site Facebook gaat strenger optreden tegen advertenties die racistisch of discriminerend zijn. Politieke advertenties kunnen een label krijgen en zelfs verwijderd worden, als ze bepaalde groepen mensen viseren. Dat heeft topman Mark Zuckerberg bekendgemaakt. [naar artikel]
Facebook heeft in het derde kwartaal ruim een vijfde meer inkomsten uit advertenties gehaald, ondanks de boycot die veel grote bedrijven deze zomer tegen het socialemediabedrijf afkondigden. Over de nabije toekomst is het techconcern, dat ook Instagram en WhatsApp bezit, pessimistischer. De dreiging van strengere regelgeving voor socialemediabedrijven zorgt voor onzekerheid. [naar artikel]
21:29 Facebook boekte in het derde kwartaal meer omzet dan verwacht. Daarmee trotseert de Amerikaanse techreus de boycot van adverteerders vanwege vermeend racisme op het platform. [naar artikel]
Grote adverteerders zoals The North Face en Patagonia kondigen aan dat ze niet langer zullen betalen voor advertenties op Facebook, omdat het... [naar artikel]
Lees dit artikel: Komt naamswijziging Facebook in gevaar? Jong computerbedrijf kan plannen van Zuckerberg dwarsbomen De socialemediagigant Facebookt pakte vorige week uit met de aankondiging dat het bedrijf zijn naam zal wijzigen naar Meta. Maar Mark Zuckerberg, de CEO van Facebook, liep misschien te snel van stapel. Een jong computerbedrijf uit Arizona kan alsnog roet in het eten gooien. Meta, dat is de nieuwe naam die Facebook moet krijgen. Zuckerberg […] Lees dit artikel: Komt naamswijziging Facebook in gevaar? Jong computerbedrijf kan plannen van Zuckerberg dwarsbomen [naar artikel]
Lees dit artikel: Zuckerberg weigert macht te delen bij Facebook Al sinds 2019 vragen actiegroepen en sommige beleggers dat stichter Mark Zuckerberg een deel van zijn macht afstaat bij Facebook. Maar ook dit jaar werden moties daarover verworpen op de algemene aandeelhoudersvergadering. Verscheidene aandeelhouders en activisten vinden dat de machtsconcentratie te groot is bij Facebook. Ze vinden dat stichter-CEO Zuckerberg het socialmediabedrijf heeft laten uitgroeien […] Lees dit artikel: Zuckerberg weigert macht te delen bij Facebook [naar artikel]
21:29 Mark Zuckerberg lanceerde op zijn Facebook-pagina Facebook Shops. 'Het is een eerste stap binnen de visie van Facebook om online shopping op Facebook en Instagram te vergemakkelijken', schreef hij. [naar artikel]
Facebook-topman Mark Zuckerberg is in Brussel voor een overleg, maar wat wil hij bereiken? Wat? Mark Zuckerberg is onderweg naar de Munich Security Conference in München. Onderweg komt hij op de koffie bij de Europese Commissie. Waarom? Er zijn een aantal topics waar Zuckerberg het zeker over zal hebben, al moeten we daar zeker geen […] The post Zuckerberg bezoekt Brussel: waarom Facebook komt kijken appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.