Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdedigt de manier waarop de Vlaamse contactopsporing verloopt. Eind deze maand zal die nog sneller verlopen, want dan treedt de realtime gegevensverwerking in werking, waardoor het testresultaat meteen in de contactopsporing komt. Minister Beke benadrukt ook het belang van correcte informatie door te geven aan de contact tracers. [naar artikel]
Het Truiense callcenter Callexcell heeft voor ongeveer 70.000 uren contactopsporing aangerekend waarvan volgens de forensische audit niet duidelijk is of die ook gepresteerd zijn. Vooruit wil dat er een strafonderzoek komt naar alle callcenters voor contactopsporing. [naar artikel]
Tegen eind deze maand zouden mensen moeten kunnen terugbellen naar het callcenter van de contact tracers. De technische aanpassingen die daarvoor nodig zijn, blijken moeilijker dan verwacht. [naar artikel]
Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdedigt de manier waarop de Vlaamse contactopsporing verloopt. Eind deze maand zal die nog sneller... [naar artikel]
Gemiddeld kon in de maand voor 19 augustus 98,5 procent van de besmette patiënten in ons land telefonisch bereikt worden door het callcenter van de... [naar artikel]
De Vlaamse regering verlengt de overheidsopdracht voor de contactopsporing in Vlaanderen. In principe liep de opdracht tot eind november, maar... The post Vlaamse regering verlengt contactopsporing tot eind mei 2021 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Volgens de Limburgse ondernemer Eric Ignoul kon zijn callcenter de contactopsporing voor corona 40 procent goedkoper aanbieden dan wat de Vlaamse overheid ervoor betaalt. Maar zijn offerte is niet aanvaard. “Een luchtkasteel”, reageert het Agentschap Zorg en Gezondheid. [naar artikel]
De Vlaamse regering verlengt de overheidsopdracht voor de contactopsporing in Vlaanderen een tweede keer met zes maanden. Dat contract zou eind mei aflopen, maar wordt nu dus verlengd tot eind november. Dat meldt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V). Er komt wel een nieuw mechanisme dat moet toelaten om de bezetting sneller op of af te schalen. De kostprijs van de verlenging wordt geraamd op 33,6 miljoen euro. [naar artikel]
Het callcenter IPG Contact Solutions wil tegen eind dit jaar 96 banen schrappen in België. Het bedrijf heeft een vestiging in de Uitbreidingsstraat in Antwerpen, maar de meeste ontslagen zouden in Brussel vallen. [naar artikel]
Opnieuw heeft een callcenter waar de energieleverancier Luminus mee samenwerkt zich schuldig gemaakt aan wanprakijken. Deze keer was er sprake van spoofing, een techniek waarbij het nummer van iemand anders gebruikt wordt om in dit geval dure energiecontracten te verkopen. De media van DPG Media hebben deze fraudetechniek van een callcenter die in opdracht van […] [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes beantwoordt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. Maar de laatste weken kregen ze meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat komt omdat er begin deze maand meer dan een half miljoen verkeersboetes uitgestuurd zijn. [naar artikel]
Er zijn minder coronaoproepen in het callcenter in Turnhout. De stad richtte de telefoonlijn op bij aanvang van de coronacrisis. “Maar zolang er mensen blijven bellen, vind ik het noodzakelijk dat het callcenter openblijft”, verzekert burgemeester Paul Van Miert. [naar artikel]
De Belgische app voor contactopsporing zou in september klaar moeten zijn. Dat heeft Karine Moykens, die de contactopsporing in ons land coördineert, gezegd in "De ochtend". [naar artikel]
09:02 Een audit heeft geen opheldering gebracht over vermeend gesjoemel bij een callcenter dat contactonderzoek uitvoerde. Het onderzoek bracht geen fraude aan het licht, maar kan ze evenmin uitsluiten. [naar artikel]
15:06 Thierry Saegeman, de CEO van Engie Electrabel, ziet geen onoverkomelijke obstakels om de twee jongste kerncentrales eind 2025 terug beschikbaar te maken. Nog deze maand moet daar duidelijkheid over ko... [naar artikel]
In Kortrijk en omstreken loopt de lokale contactopsporing volgens de organisatoren goed. Toch klagen ze over de gebrekkige samenwerking met het Vlaams contactcentrum. Omdat ze lokaal geen toegang hebben tot de centrale databank van Sciensano verrichten ze soms dubbel werk en is een efficiënte samenwerking onmogelijk. [naar artikel]
De gemeenten in de zone Houtland en Polder organiseren al een week lang zelf contactopsporing en het loopt goed. Het gaat om de gemeenten Torhout, Kortemark, Ichtegem, Gistel, Oudenburg en Koekelare. Torhout last ook alle evenementen tot eind dit jaar af in de strijd tegen het coronavirus. [naar artikel]
Elmo Lê van zet de blik op oneindig. Vandaag: over Missie Callcenter. [naar artikel]
Het gemeentebestuur is gestart met een callcenter voor iedereen die zit met vragen over de coronacrisis. [naar artikel]
Nicolas Colsaerts en Thomas Pieters zullen eind deze maand deelnemen aan het laatste majortoernooi van het seizoen. Dat werd vervroegd voor het olympisch golftoernooi. [naar artikel]
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un gaat eind deze maand naar Rusland voor een topontmoeting met president Vladimir Poetin. Dat heeft het Kremlin... [naar artikel]
Tot eind deze maand hoeven we ons thermisch ondergoed nog niet aan te trekken. De temperaturen blijven schommelen tussen 16 en 18 graden, wat zachter is dan normaal maar nu ook weer niet uitzonderlijk. Zijn warmere nazomers, naast meer hittegolven,overstromingen en droogte, nu ook een gevolg van klimaatverandering? [naar artikel]
Contactopsporing is essentieel om een gecontroleerde afbouw van de lockdown mogelijk te maken, zonder daarbij het coronavirus weer vrij spel te geven. En toch loopt die contactopsporing in ons land nog altijd mank. Al sinds mei trekken experts aan de alarmbel, zonder resultaat. Dat blijkt uit verslagen van de Vlaamse stuurgroep contactonderzoek. [naar artikel]
Reizigers die bij De Lijn een flexbus willen vastleggen via de Hoppincentrale, komen bijna uitsluitend terecht bij een callcenter in Barcelona, bemand door Vlamingen. Dat callcenter is eigendom van de Amerikaanse multinational VIA, die ook de app en de website van De Lijn draaiende houdt. "Absurd en inefficiënt", zegt parlementslid Els Robeyns (Vooruit). Het kabinet van bevoegd minister Peeters (Open VLD) vindt het een non-discussie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.