Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Callcenter contactopsporing eind deze maand terugbelbaar

06/07/2020 - 14:49
"Tegen eind deze maand zouden mensen moeten kunnen terugbellen naar het callcenter dat aan contactonderzoek doet bij mensen die besmet zijn met corona. De technische aanpassingen die nodig zijn, blijken moeilijker dan verwacht."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Minister Beke verdedigt Vlaamse contactopsporing in coronacrisis (19/08/2020 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdedigt de manier waarop de Vlaamse contactopsporing verloopt. Eind deze maand zal die nog sneller verlopen, want dan treedt de realtime gegevensverwerking in werking, waardoor het testresultaat meteen in de contactopsporing komt. Minister Beke benadrukt ook het belang van correcte informatie door te geven aan de contact tracers. [naar artikel]


2. Heeft Truiense Callexcell 3,6 miljoen te veel aangerekend voor contactopsporing? (05/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Het Truiense callcenter Callexcell heeft voor ongeveer 70.000 uren contactopsporing aangerekend waarvan volgens de forensische audit niet duidelijk is of die ook gepresteerd zijn. Vooruit wil dat er een strafonderzoek komt naar alle callcenters voor contactopsporing. [naar artikel]


3. Waarom het pas eind deze maand mogelijk zal zijn om contact tracers terug te bellen (06/07/2020 - Het Belang van Limburg)

Tegen eind deze maand zouden mensen moeten kunnen terugbellen naar het callcenter van de contact tracers. De technische aanpassingen die daarvoor nodig zijn, blijken moeilijker dan verwacht. [naar artikel]


4. Minister Beke verdedigt Vlaamse contactopsporing en herhaalt oproep om te blijven meewerken (19/08/2020 - Het Laatste Nieuws)

Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) verdedigt de manier waarop de Vlaamse contactopsporing verloopt. Eind deze maand zal die nog sneller... [naar artikel]


5. Topvrouw contactopsporing roept opnieuw op om mee te werken: “Sommigen blijven huiverig om contacten mee te delen” (21/08/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gemiddeld kon in de maand voor 19 augustus 98,5 procent van de besmette patiënten in ons land telefonisch bereikt worden door het callcenter van de... [naar artikel]


6. Vlaamse regering verlengt contactopsporing tot eind mei 2021 (16/10/2020 - Express)

De Vlaamse regering verlengt de overheidsopdracht voor de contactopsporing in Vlaanderen. In principe liep de opdracht tot eind november, maar... The post Vlaamse regering verlengt contactopsporing tot eind mei 2021 appeared first on Business AM. [naar artikel]


7. Limburgse ondernemer klaagt aanbesteding contactopsporing aan (11/02/2021 - Het Belang van Limburg)

Volgens de Limburgse ondernemer Eric Ignoul kon zijn callcenter de contactopsporing voor corona 40 procent goedkoper aanbieden dan wat de Vlaamse overheid ervoor betaalt. Maar zijn offerte is niet aanvaard. “Een luchtkasteel”, reageert het Agentschap Zorg en Gezondheid. [naar artikel]


8. Vlaamse regering verlengt contactopsporing tot eind november (30/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse regering verlengt de overheidsopdracht voor de contactopsporing in Vlaanderen een tweede keer met zes maanden. Dat contract zou eind mei aflopen, maar wordt nu dus verlengd tot eind november. Dat meldt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V). Er komt wel een nieuw mechanisme dat moet toelaten om de bezetting sneller op of af te schalen. De kostprijs van de verlenging wordt geraamd op 33,6 miljoen euro. [naar artikel]


9. Callcenter IPG wil 96 banen schrappen (05/09/2019 - Gazet van Antwerpen)

Het callcenter IPG Contact Solutions wil tegen eind dit jaar 96 banen schrappen in België. Het bedrijf heeft een vestiging in de Uitbreidingsstraat in Antwerpen, maar de meeste ontslagen zouden in Brussel vallen. [naar artikel]


10. Luminus opnieuw onder vuur: callcenter maakt zich schuldig aan spoofing (09/02/2022 - Express)

Opnieuw heeft een callcenter waar de energieleverancier Luminus mee samenwerkt zich schuldig gemaakt aan wanprakijken. Deze keer was er sprake van spoofing, een techniek waarbij het nummer van iemand anders gebruikt wordt om in dit geval dure energiecontracten te verkopen. De media van DPG Media hebben deze fraudetechniek van een callcenter die in opdracht van […] [naar artikel]


11. Callcenter verkeersboetes overbelast door verzending van half miljoen boetes (17/08/2018 - VRT NWS)

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes beantwoordt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. Maar de laatste weken kregen ze meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat komt omdat er begin deze maand meer dan een half miljoen verkeersboetes uitgestuurd zijn. [naar artikel]


12. Minder oproepen in callcenter voor corona in Turnhout (30/03/2020 - VRT NWS)

Er zijn minder coronaoproepen in het callcenter in Turnhout. De stad richtte de telefoonlijn op bij aanvang van de coronacrisis. “Maar zolang er mensen blijven bellen, vind ik het noodzakelijk dat het callcenter openblijft”, verzekert burgemeester Paul Van Miert. [naar artikel]


13. App voor contactopsporing komt er allicht in september (07/07/2020 - VRT NWS)

De Belgische app voor contactopsporing zou in september klaar moeten zijn. Dat heeft Karine Moykens, die de contactopsporing in ons land coördineert, gezegd in "De ochtend". [naar artikel]


14. Overheid opgelicht? Vragen blijven na audit naar fraude bij contactopsporing (25/03/2022 - De Tijd)

09:02 Een audit heeft geen opheldering gebracht over vermeend gesjoemel bij een callcenter dat contactonderzoek uitvoerde. Het onderzoek bracht geen fraude aan het licht, maar kan ze evenmin uitsluiten. [naar artikel]


15. Eind deze maand duidelijk of nucleaire doorstart in 2025 lukt (13/07/2023 - De Tijd)

15:06 Thierry Saegeman, de CEO van Engie Electrabel, ziet geen onoverkomelijke obstakels om de twee jongste kerncentrales eind 2025 terug beschikbaar te maken. Nog deze maand moet daar duidelijkheid over ko... [naar artikel]


16. Lokale contactopsporing in Kortrijk loopt vlot, samenwerking met Vlaamse contactopsporing hapert (19/08/2020 - VRT NWS)

In Kortrijk en omstreken loopt de lokale contactopsporing volgens de organisatoren goed. Toch klagen ze over de gebrekkige samenwerking met het Vlaams contactcentrum. Omdat ze lokaal geen toegang hebben tot de centrale databank van Sciensano verrichten ze soms dubbel werk en is een efficiënte samenwerking onmogelijk. [naar artikel]


17. Torhout en Oudenburg organiseren al een week lang zelf contactopsporing (29/07/2020 - VRT NWS)

De gemeenten in de zone Houtland en Polder organiseren al een week lang zelf contactopsporing en het loopt goed. Het gaat om de gemeenten Torhout, Kortemark, Ichtegem, Gistel, Oudenburg en Koekelare. Torhout last ook alle evenementen tot eind dit jaar af in de strijd tegen het coronavirus. [naar artikel]


18. ‘Missie Callcenter’: wat hebben missen België ons eigenlijk te vertellen? (19/01/2021 - De Morgen)

Elmo Lê van zet de blik op oneindig. Vandaag: over Missie Callcenter. [naar artikel]


19. Gemeente is gestart met een corona-callcenter (18/03/2020 - Het Belang van Limburg)

Het gemeentebestuur is gestart met een callcenter voor iedereen die zit met vragen over de coronacrisis. [naar artikel]


20. Colsaerts en Pieters nemen eind deze maand deel aan laatste major (20/07/2016 - Sporza)

Nicolas Colsaerts en Thomas Pieters zullen eind deze maand deelnemen aan het laatste majortoernooi van het seizoen. Dat werd vervroegd voor het olympisch golftoernooi. [naar artikel]


21. Eerste top tussen Kim Jong-un en Poetin vindt eind deze maand plaats in Rusland (18/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un gaat eind deze maand naar Rusland voor een topontmoeting met president Vladimir Poetin. Dat heeft het Kremlin... [naar artikel]


22. Zachte temperaturen houden aan tot eind deze maand (17/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Tot eind deze maand hoeven we ons thermisch ondergoed nog niet aan te trekken. De temperaturen blijven schommelen tussen 16 en 18 graden, wat zachter is dan normaal maar nu ook weer niet uitzonderlijk. Zijn warmere nazomers, naast meer hittegolven,overstromingen en droogte, nu ook een gevolg van klimaatverandering? [naar artikel]


23. "Gesprekken kunnen niet gevoerd worden op 15 minuten", al sinds mei waarschuwen experts voor problemen contactopsporing (20/07/2020 - VRT NWS)

Contactopsporing is essentieel om een gecontroleerde afbouw van de lockdown mogelijk te maken, zonder daarbij het coronavirus weer vrij spel te geven. En toch loopt die contactopsporing in ons land nog altijd mank. Al sinds mei trekken experts aan de alarmbel, zonder resultaat. Dat blijkt uit verslagen van de Vlaamse stuurgroep contactonderzoek. [naar artikel]


24. Wie in Vlaanderen een flexbus wil bestellen, komt in 9 van de 10 gevallen uit bij callcenter in Barcelona (07/02/2024 - VRT NWS)

Reizigers die bij De Lijn een flexbus willen vastleggen via de Hoppincentrale, komen bijna uitsluitend terecht bij een callcenter in Barcelona, bemand door Vlamingen. Dat callcenter is eigendom van de Amerikaanse multinational VIA, die ook de app en de website van De Lijn draaiende houdt. "Absurd en inefficiënt", zegt parlementslid Els Robeyns (Vooruit). Het kabinet van bevoegd minister Peeters (Open VLD) vindt het een non-discussie. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!