Lees dit artikel: TikTok lonkt naar Belgische adverteerders TikTok presenteerde in Brussel zijn plannen om zich specifiek op Belgische bedrijven en organisaties te richten en hen warm te maken voor advertenties op de razend populaire app. TikTok is ’s werelds meest gedownloade app en telt meer dan 1 miljard gebruikers. Mark Zuckerberg (Meta/Facebook) noemde TikTok onlangs nog “een van de meest doeltreffende concurrenten […] Lees dit artikel: TikTok lonkt naar Belgische adverteerders [naar artikel]
Verschillende prominente adverteerders halen hun reclame op Facebook en Instagram weg. Dat gebeurt omdat ze steeds meer geërgerd raken door... The post Prominente adverteerders halen reclame weg bij Facebook: #stophateforprofit appeared first on Business AM. [naar artikel]
Niet enkel het telefoonnummer of mailadres dat je aan Facebook geeft kan gebruikt worden voor advertenties. Ook het nummer of adres dat vrienden van jou op hun telefoon hebben wordt door Facebook doorgespeeld aan adverteerders. [naar artikel]
Mark Zuckerberg belooft haatdragende en racistische posts te voorzien van waarschuwingen. De Facebook-topman probeert zo boycottende adverteerders als Unilever en Coca-Cola terug te winnen. Zal dat volstaan? [naar artikel]
Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Grote adverteerders zoals The North Face en Patagonia kondigen aan dat ze niet langer zullen betalen voor advertenties op Facebook, omdat het... [naar artikel]
De aanscherping van de regels door Facebook in de nasleep van het privacyschandaal zorgt voor irritaties bij verschillende adverteerders in de... [naar artikel]
Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Facebook verplicht adverteerders voortaan bekend te maken of ze politieke boodschappen verspreiden. Dit kadert in het onderzoek naar politieke... [naar artikel]
De advertentieboycot op sociale netwerken als Facebook en Twitter loopt op zijn laatste benen. Ondertussen konden beide bedrijven een deal... The post Na de boycot: Facebook en Twitter stellen weggelopen adverteerders gerust appeared first on Business AM. [naar artikel]
15:46 De videoapp TikTok probeert ook in ons land een hefboom te zetten op zijn enorme populariteit. Met de lancering van 'TikTok for Business' lonkt het naar Belgische adverteerders. [naar artikel]
De Europese Commissie start een formeel onderzoek naar Facebook. Het socialemediabedrijf heeft mogelijk misbruik gemaakt van zijn machtspositie om de eigen dienst Marketplace te promoten. Daarmee zou het concurrenten op de advertentiemarkt benadelen en de Europese mededingingsregels overtreden. Facebook zou ook data van adverteerders op het platform gebruiken om met diezelfde adverteerders te kunnen concurreren. [naar artikel]
Lasso, de app van Facebook die een concurrent moest worden voor TikTok, wordt stopgezet. U kent Lasso misschien niet, maar... The post Facebook zet TikTok-concurrent Lasso in de koelkast appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het moederbedrijf van Facebook en Instagram, Meta, zal dit jaar beginnen met het openbaar maken van details over hoe adverteerders zich richten op de gebruikers van beide platformen. De aankondiging van het bedrijf volgt op jaren van kritiek dat sociale media te veel informatie achterhouden over hoe politieke adverteerders deze platformen gebruiken om groepen mensen […] [naar artikel]
Facebook zal strenger optreden tegen reclames die racistisch of discriminerend van aard zijn. Die hangen zelfs verwijdering boven het hoofd als ze afkomstig zijn van politici, zo maakte topman Mark Zuckerberg bekend. Hij reageerde daarmee op een boycot van adverteerders waarbij zich steeds meer bedrijven aansluiten. [naar artikel]
Bijna 400 adverteerders kwijt en een verlies van 60 miljard dollar op de beurs: dat is het resultaat van een grote boycot die bedrijven zoals Coca-Cola en Adidas zijn gestart tegen Facebook. Zij volgen de oproep van burgerrechtenbewegingen die vinden dat Facebook niet genoeg doet om haatdragende berichten te verwijderen. De socialemediareus probeert de plooien glad te strijken en belooft die berichten sneller te verwijderen, maar voorlopig maakt dat weinig indruk. Wordt dit de crisis te veel voor Facebook-CEO Mark Zuckerberg? 4 vragen en antwoorden. [naar artikel]
Giganten à la Coca Cola en Starbucks geven hun advertentiedollars (tijdelijk) niet meer aan Facebook. Ze vinden dat Zuckerberg en co. te weinig doen om polarisatie, haat en fake news tegen te gaan. Ze willen niet langer adverteren op een Facebook dat ‘geld verdient met haat’. “Stop hate for profit”, is de slogan. De imagoschade is enorm. “Het is een sterk signaal en als de kleine adverteerders straks ook afhaken, zit Facebook met een probleem.” [naar artikel]
Minder berichten van vrienden en meer video’s van mensen die je (nog) niet kent. Met dat plan wil Facebook de strijd aangaan met TikTok, dat blijkt uit een gelekte memo. Ook Messenger, nu nog een aparte applicatie, zal in de toekomst opnieuw beschikbaar zijn in de Facebook-app. Het is nog niet bekend wanneer Facebook de vernieuwingen wil doorvoeren. [naar artikel]
Facebook-baas Mark Zuckerberg wil in dialoog gaan met de Amerikaanse burgerrechtenorganisaties die de Stop Hate for Profit-boycot tegen de sociale... The post Zuckerberg nodigt initiatiefnemers Facebook-boycot uit, maar ‘adverteerders zullen snel terugkomen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
14:39 Met opvallend lage tarieven probeert de sociale app TikTok adverteerders weg te lokken bij concurrenten als Instagram of Snapchat. Die hebben het moeilijk nu de reclame-inkomsten ook op andere vlakken... [naar artikel]
Mark Zuckerberg lijkt zich nog geen grote zorgen te maken om het groeiend aantal bedrijven dat advertentiecampagnes stopzet op Facebook. De topman van de socialenetwerksite denkt dat de adverteerders “snel genoeg terugkomen” en dat de gemiste inkomsten slechts “een paar procent van de omzet vertegenwoordigen”. Dat zei hij vorige week tijdens een interne vergadering, zo klapten medewerkers uit de biecht. Volgens een woordvoerder van Facebook wijzigt het bedrijf zijn beleid niet onder druk, maar gebaseerd op principes. [naar artikel]
Facebook-topman Mark Zuckerberg is niet onder de indruk van het dreigement van enkele grote adverteerders om Facebook te boycotten als het bedrijf zich niet harder uitspreekt tegen haatberichten. Volgens Zuckerberg zullen de bedrijven ‘snel genoeg’ terug aankloppen, zo meldt The Guardian. [naar artikel]
Afgelopen zomer haalden verschillende prominente adverteerders hun reclame op Facebook en Instagram weg. Onder de noemer #stophateforprofit moest dat een... The post Hoe zou het nog zijn met de Facebook-advertentieboycot? appeared first on Business AM. [naar artikel]
De aanscherping van de regels door Facebook in de nasleep van het privacyschandaal zorgt voor irritaties bij verschillende adverteerders in de Verenigde Staten op het sociale medium. Veel advertenties worden in eerste instantie op inhoud geblokkeerd, doordat Facebook onder meer een nieuwe brede definitie hanteert op het gebied van politiek. Volgens Sheryl Sandberg, operationeel directeur […] Het bericht Privacyschandaal Facebook – Facebook scherpt regels aan, adverteerders zijn niet tevreden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.