Het Nieuwsblad

Rector Luc Sels reageert met open brief op reactie van KU Leuven na dood Sanda Dia door studentendoop: “Dit is geen laksheid”

30/07/2020 - 13:40
"Luc Sels heeft begrip voor de reacties die volgen op de reconstructie van de studentendoop die leidde tot de dood van Sanda Dia. Maar “KU Leuven heeft geen politionele bevoegdheid en kon geen onderzoeksdaden stellen zoals het gerecht dat kan”, zo benadrukt de rector in een open brief."

1. Rector KU Leuven reageert met open brief na reconstructie fatale studentendoop: “Dit is geen laksheid” (30/07/2020 - Gazet van Antwerpen)

Luc Sels heeft begrip voor de reacties die volgen op de reconstructie van de studentendoop die leidde tot de dood van Sanda Dia. Maar “KU Leuven heeft geen politionele bevoegdheid en kon geen onderzoeksdaden stellen zoals het gerecht dat kan”, zo benadrukt de rector in een open brief. [naar artikel]

2. Profs KU Leuven scherp voor rector over zaak-Sanda Dia in open brief: ‘Wij zijn diep geschokt en beschaamd’ (04/08/2020 - De Morgen)

Een groep van meer dan twintig medewerkers en professoren van de KU Leuven vraagt aan rector Luc Sels om verregaande maatregelen tegen de studenten van Reuzegom, die destijds betrokken waren bij de studentendoop die leidde tot de dood van Sanda Dia. Hieronder leest u hun open brief. [naar artikel]