Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

CD&V wil dat telecomoperatoren nummers blokkeren op vraag van klant

16/08/2020 - 13:07
"CD&V-Kamerlid Leen Dierick wil telecomoperatoren klantvriendelijker maken. Zo wil ze dat alle operatoren het mogelijk maken dat klanten nummers..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Telecomoperatoren krijgen 2 miljoen euro steun om frauduleuze sms'en automatisch te blokkeren (27/11/2022 - VRT NWS)

Valse sms'en van cybercriminelen worden binnenkort automatisch tegengehouden. Minister van Telecommunicatie Petra De Sutter (Groen) heeft daarover een akkoord gesloten met de telecomoperatoren Proximus en Telenet. Ze krijgen 2 miljoen euro steun om de nodige software te ontwikkelen om dat soort berichten te blokkeren. [naar artikel]


2. Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile stappen over op 5G (28/07/2020 - Express)

De Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile zetten dinsdag hun vernieuwde mobiele netwerk met 5G-technologie aan. Nederlanders die klant zijn bij... The post Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile stappen over op 5G appeared first on Business AM. [naar artikel]


3. Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile zetten 5G aan (28/07/2020 - Knack)

De Nederlandse telecomoperatoren KPN en T-Mobile zetten dinsdag hun vernieuwde mobiele netwerk met 5G-technologie aan. Nederlanders die klant zijn bij de bedrijven en een geschikt toestel hebben, kunnen gebruik gaan maken van het nieuwe supersnelle mobiele internet. [naar artikel]


4. CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten (16/08/2020 - Express)

CD&V kondigt zondag enkele maatregelen aan om telecomoperatoren ‘klantvriendelijker te maken’. Zo moet de wachttijd bij de helpdesk beperkt worden... The post CD&V wil wachttijd bij helpdesk telecomoperatoren beperken tot 2,5 minuten appeared first on Business AM. [naar artikel]


5. Problemen met tv, internet of telefonie? Telecomoperatoren moeten verplicht schadevergoeding betalen: zo vraag je die aan (25/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

De recente gebeurtenissen bij Telenet toonden nog maar eens aan hoe vervelend telecomstoringen zijn. En dan gaat het niet alleen over het (gedeeltelijk) wegvallen van je diensten, maar ook over de ergernis wanneer je veel te lang – en tevergeefs – aan de lijn hangt bij de overstelpte klantendienst. Hoe dan ook: als klant heb je altijd recht op een schadevergoeding. “Je betaalt voor een dienst die je niet krijgt.” [naar artikel]


6. ‘Een gamechanger voor de telecomoperatoren’ (13/10/2023 - De Tijd)

12:40 Dat de Belgische telecomoperatoren van waakhond BIPT de mogelijkheid krijgen om kostenbesparende samenwerkingen aan te gaan bij de aanleg van glasvezelnetwerken, valt bij beleggers in goede aarde. [naar artikel]


7. Rusland wil communicatie-app Telegram laten blokkeren (06/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

De Russische telecomregulator is vandaag naar de rechter gestapt met de vraag om Telegram te blokkeren. De communicatie-app had eerder geweigerd om... [naar artikel]


8. Rusland wil communicatie-app Telegram laten blokkeren omdat geheime dienst niet mag meelezen (06/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

De Russische telecomregulator is vandaag naar de rechter gestapt met de vraag om Telegram te blokkeren. De communicatie-app had eerder geweigerd om... [naar artikel]


9. Door telecomoperatoren te vergelijken, kunt u jaarlijks tot 405 euro besparen (25/11/2020 - Express)

Een tariefstudie van het BIPT, de toezichthouder van de telecomsector, toont aan dat wie telecomoperatoren vergelijkt honderden euro’s kan besparen.... The post Door telecomoperatoren te vergelijken, kunt u jaarlijks tot 405 euro besparen appeared first on Business AM. [naar artikel]


10. Fiscus pakt KBC nog aan voor 30 jaar oude belasting klant (10/05/2017 - De Tijd)

01:05 Hoelang mag de fiscus procederen over een belastingschuld? Die vraag roept een kleine belastingzaak tegen KBC Bank op. Die gaat over een schuld van een klant uit 1988. [naar artikel]


11. Vier telecomoperatoren lappen registratieregels prepaidkaarten aan hun laars (20/03/2017 - De Redactie)

De verplichting om de gebruikers van voorafbetaalde telfoonkaarten te registreren wordt door vier kleiner telecomoperatoren veel te laks toegepast. Minister De Croo dreigt met sancties. [naar artikel]


12. Colruyt limiteert verkoop van bloem en olie per klant door grote vraag: “Consumptie is laatste dagen niet meer normaal” (18/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Warenhuisketen Colruyt limiteert de verkoop van bloem en olie per klant. Dat is een gevolg van de grote vraag naar deze producten. [naar artikel]


13. Telecomoperatoren verlengen commerciële voordelen tot en met 3 mei (20/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Verschillende telecomoperatoren verlengen tot en met 3 mei de commerciële voordelen die ze eerder in het leven riepen vanwege de coronacrisis. [naar artikel]


14. Telecomoperatoren verlengen commerciële voordelen tot 3 mei (20/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Verschillende telecomoperatoren verlengen tot en met 3 mei de commerciële voordelen die ze eerder invoerden omwille van de coronacrisis. [naar artikel]


15. “Neem rechtstreeks contact met ziekenhuis of lokale politie” (05/04/2019 - Metro)

De noodnummers 112, 100 en 101 zijn door een storing bij de telecomoperatoren moeilijk bereikbaar. De Algemene Directie Civiele Veiligheid van de FOD Binnenlandse Zaken roept mensen op om, wanneer het niet lukt om die nummers te bellen, “rechtstreeks contact op te nemen met een ziekenhuis, de hulpverleningszone of de lokale politie, afhankelijk van het […] Het bericht “Neem rechtstreeks contact met ziekenhuis of lokale politie” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


16. Ruim miljoen prepaid-bellers moet zich nog bekendmaken, anders kunnen ze straks niet meer telefoneren (02/12/2016 - Het Nieuwsblad)

De telecomoperatoren zetten de komende maanden campagnes in gang om komaf te maken met de anonieme voorafbetaalde kaarten. In de strijd tegen terreur besliste de regering dat alle gsm-nummers identificeerbaar moeten zijn. [naar artikel]


17. Minder E-nummers: zin of onzin? (05/04/2017 - Het Laatste Nieuws)

Supermarktketen Carrefour schrapt dit jaar een stuk of 70 E-nummers uit de producten van haar huismerk. Ook Lidl en Delhaize willen E-nummers [naar artikel]


18. De gasprijs blokkeren zoals in Frankrijk, kan dat ook bij ons?  (01/10/2021 - VRT NWS)

Nu de energieprijzen maar blijven stijgen, heeft de Franse regering ervoor gekozen om de gasprijs tot april te blokkeren. Een forse maatregel die onmiddellijk de vraag oproept: kan en moet dat hier ook? Als het aan de PS ligt wel, maar experten trekken toch eens een wenkbrauw op. [naar artikel]


19. Anonieme nummers blokkeren? Zo doe je dat (11/07/2022 - Het Laatste Nieuws)

Word je om de haverklap gebeld door verkopers of potentiële oplichters? Zo blokkeer je inkomende oproepen van onbekende of anonieme bellers. [naar artikel]


20. Congolese regering vraagt telecombedrijven sms en internet te blokkeren, dag voor betoging (30/12/2017 - Knack)

In een brief die de ronde doet op de sociale media vraagt de Congolese regering aan de verschillende telecomoperatoren om sms-verkeer en mobiel internet 'uit staatsveiligheidsoverwegingen' onmogelijk te maken. Die opschorting wordt gevraagd vanaf zaterdag 18 uur en 'tot nader order.' [naar artikel]


21. Honderden klachten over onverwacht hoge facturen: CD&V wil telecomoperatoren verplichten om datalimiet aan te bieden (27/09/2018 - Het Laatste Nieuws)

CD&V-Kamerlid Roel Deseyn wil telecomoperatoren verplichten om klanten een datalimiet aan te bieden. Hij heeft daarover een wetsvoorstel klaar.... [naar artikel]


22. Leven in België duur door cafés, restaurants en telecomoperatoren (07/12/2016 - De Tijd)

01:00 De prijzen stijgen in ons land veel sneller dan in onze buurlanden. En dat komt vooral doordat cafés, restaurants en telecomoperatoren te duur zijn. [naar artikel]


23. Mag de bank je rekening blokkeren als je niet wil vertellen of je een politiek prominent persoon bent? (13/09/2021 - VRT NWS)

Griet krijgt bij KBC de vraag: “Bent u of is iemand van uw naasten een politiek prominent persoon?” Een indiscrete vraag, vindt zij, en dus wil ze liever niet op die vraag antwoorden. Nu dreigt de bank ermee om haar rekening te blokkeren. "De bank is wettelijk verplicht om die informatie in te winnen," legt Isabelle Marchand van bankenfederatie Febelfin uit bij "De inspecteur" op Radio 2. Politicus Bert Anciaux reageert in de uitzending: “Het kan geen kwaad om een politicus te vragen open te zijn, maar het kan niet de bedoeling zijn hem als een gangster te bekijken.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!