De beste Belgische krantenkoppen, elke minuut geupdate.

Voor het eerst in 75 jaar rijden er minder auto’s op Belgische wegen

De Morgen

15/09/2020 - 08:31

Heeft het coronavirus koning auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden alleszins minder auto’s rond in ons land, zo blijkt uit cijfers van Statbel. Nog een primeur: er zijn nu meer auto’s die op benzine rijden dan op diesel.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP DE MORGEN

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Zo weinig elektrische auto's rijden er nog altijd maar rond in België (21/09/2016 - Het Laatste Nieuws)
    5.712.061 auto's rijden er rond op Belgische wegen. Dat zijn er 1,6 procent meer dan een jaar geleden, de sterkste groei in vijf jaar, zo blijkt
    [naar artikel]
  2. Natuurlijk is Koning Auto nog niet dood: voor het eerst in 75 jaar minder auto's in België, maar dat komt puur door de lockdown (15/09/2020 - Het Laatste Nieuws)
    Heeft het coronavirus Koning Auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden er alleszins minder auto's rond in ons land, zo blijkt uit...
    [naar artikel]
  3. Zelfrijdende auto niet welkom op Belgische wegen (07/11/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Auto’s die in hoge mate “zelfrijdend” zijn, krijgen geen toestemming om op Belgische wegen te rijden. Dat zegt minister van Mobiliteit Georges Gilkinet vandaag in ‘Het Nieuwsblad’.
    [naar artikel]
  4. Er staat dan toch een rem op koning auto (15/09/2020 - De Morgen)
    Heeft het coronavirus koning auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden alleszins minder auto’s rond in ons land, zo blijkt uit cijfers van Statbel. Nog een primeur: er zijn nu meer auto’s die op benzine rijden dan op diesel.
    [naar artikel]
  5. Opvallend meer elektrische auto's verkocht (maar ze blijven heel schaars op onze wegen) (22/10/2018 - VRT NWS)
    Het aantal elektrische auto's zit in de lift, maar ze blijven een marginaal verschijnsel de Belgische wegen. Op een wagenpark van een kleine 6 miljoen auto's, rijden er maar iets meer dan 9.000 auto's volledig op elektriciteit. Dat blijkt uit cijfers van statistiekbureau Statbel.
    [naar artikel]
  6. Minder verkeersdoden op Belgische wegen in eerste semester 2016 (06/09/2016 - Het Belang van Limburg)
    De eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal gewonden is gedaald. Dat blijkt uit statistieken van het BIVV, dat de cijfers meteen ook relativeert.
    [naar artikel]
  7. Minder verkeersdoden op Belgische wegen in eerste semester 2016 (06/09/2016 - Het Nieuwsblad)
    De eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal gewonden is gedaald. Dat blijkt uit statistieken van het BIVV, dat de cijfers meteen ook relativeert.
    [naar artikel]
  8. Minder verkeersdoden op Belgische wegen in eerste helft 2016 (06/09/2016 - De Standaard)
    De eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal gewonden is gedaald. Dat blijkt uit statistieken van het BIVV, dat de cijfers meteen ook relativeert.
    [naar artikel]
  9. Minder verkeersdoden op Belgische wegen in eerste semester 2016 (06/09/2016 - Gazet van Antwerpen)
    De eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de Belgische wegen dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal gewonden is gedaald. Dat blijkt uit statistieken van het BIVV, dat de cijfers meteen ook relativeert.
    [naar artikel]
  10. Voor het eerst rijden we minder kilometers: krijgt de file ons toch uit de auto? (02/12/2018 - Het Belang van Limburg)
    hasselt Met dank aan het fileleed legde een personenwagen vorig jaar gemiddeld bijna 1.000 km minder af dan tien jaar geleden. Of concreter: voor het eerst duiken automobilisten fors onder de magische grens van 15.000 km op jaarbasis. “Maar de grote mentaliteitswijziging moet nog altijd plaatsvinden”, waarschuwt mobiliteitsexpert Kris Peeters.
    [naar artikel]
  11. Zware auto's veroorzaken meer verkeersdoden: wat dan met elektrische wagens, die meer wegen? (31/05/2022 - VRT NWS)
    Voor voetgangers en fietsers is het risico om te overlijden 50 procent groter als ze aangereden worden door een auto van 1.800 kilo in plaats van een voertuig van 1.200 kilo. Dat blijkt uit een studie van Vias institute. Wat dan met elektrische auto’s? Die wegen door de zware batterijen doorgaans nog méér dan hun voorgangers. Geen zorgen, zeggen waarnemers, want over een paar jaar zullen die elektrische wagens minder wegen dan een huidige benzinewagen.
    [naar artikel]
  12. We rijden steeds meer met de auto en minder met de fiets (07/03/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets.
    [naar artikel]
  13. ‘Driekwart van de corona-overtreders herken ik: ze zijn óók al verschenen voor verkeersinbreuken’ (02/02/2021 - De Morgen)
    Er vallen minder verkeersdoden op de Belgische wegen omdat er minder auto’s rijden door de lockdownmaatregelen. Maar voor de rest ziet politierechter Peter D’Hondt weinig reden tot vrolijkheid, ‘want er zijn 20.000 coronadoden voor in de plaats gekomen’. De politierechter uit Dendermonde, te zien in Strafrechters op Canvas, krijgt dezer dagen in de rechtbank ook corona-overtreders voor zich, en legt even hoge boetes op aan lockdownfeestneuzen als aan snelheidsduivels.
    [naar artikel]
  14. Mag je BOB zomaar met jouw auto rijden? (10/12/2021 - Het Laatste Nieuws)
    De eindejaarsperiode is ook dit jaar weer de start van de nieuwe BOB-campagne. Hoewel er de afgelopen jaren meer controles werden uitgevoerd, blazen steeds minder mensen positief. Wat moet je weten als je tijdens de feestdagen gebruik maakt van een BOB? Mag hij of zij met jouw auto rijden? En is hij of zij verzekerd als hij met jouw auto een ongeval veroorzaakt? Independer.be legt uit.
    [naar artikel]
  15. Politierechter Peter D’Hondt: ‘Corona-overtreders straffen zie ik als collectieve preventie’ (02/02/2021 - De Morgen)
    Er vallen minder verkeersdoden op de Belgische wegen omdat er minder auto’s rijden door de lockdownmaatregelen. Maar voor de rest ziet politierechter Peter D’Hondt weinig reden tot vrolijkheid, ‘want er zijn 20.000 coronadoden voor in de plaats gekomen’. De politierechter uit Dendermonde, te zien in Strafrechters op Canvas, krijgt dezer dagen in de rechtbank ook corona-overtreders voor zich, en legt even hoge boetes op aan lockdownfeestneuzen als aan snelheidsduivels.
    [naar artikel]
  16. KAART. Zoveel auto's rijden er rond in uw gemeente (22/09/2016 - Het Belang van Limburg)
    Het Belgische voertuigenpark is de voorbije tien jaar enorm aangegroeid. Zo reden er in 2006 'slechts' 6.251.428 voertuigen rond op de Belgische wegen. Vandaag zijn dat er meer dan een miljoen meer: 7.301.766. Dat blijkt uit cijfers van de FOD Economie. Het gaat dan over alle voertuigen, dus niet alleen personenwagens maar ook vrachtwagens, motorfietsen, enzovoort.
    [naar artikel]
  17. RECONSTRUCTIE. Rijden zo snel je wou, zonder gordel en met 10 pintjes op: 1972, met 3.101 verkeersdoden het zwartste jaar ooit op Belgische wegen (26/11/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Nooit was het Belgisch verkeer zo dodelijk als in 1972. Zo viel eerder deze week te horen bij de onthulling van een herdenkingsmonument in Hasselt. Alleen in dat ene gitzwarte jaar sneuvelden 3.101 mannen, vrouwen en kinderen op onze wegen. Hoe was dat in godsnaam mogelijk? “Simpel: alles kon én alles mocht. Zelfs rijden zonder gordel met tien pinten bier in het bloed.”
    [naar artikel]
  18. Zelfrijdende auto’s getest op onze openbare wegen (14/09/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Voor het eerst zijn semi-zelfrijdende auto’s getest op de openbare weg. In groepjes van vijf reden ze over gewone wegen en snelwegen. Het was de bedoeling dat de voertuigen heb bevel van de eerste auto volgden.
    [naar artikel]
  19. Zelfrijdende auto’s getest op onze openbare wegen (14/09/2016 - Het Belang van Limburg)
    Voor het eerst zijn semi-zelfrijdende auto’s getest op de openbare weg. In groepjes van vijf reden ze over gewone wegen en snelwegen. Het was de bedoeling dat de voertuigen heb bevel van de eerste auto volgden.
    [naar artikel]
  20. Veelheid van factoren jaagt mensen de auto uit: we rijden nog altijd minder met de auto dan vóór corona (05/04/2022 - VRT NWS)
    De files van de laatste weken lijken iets anders te vertellen maar we rijden nog altijd zo'n 10 procent minder met de auto dan vóór corona. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. De hoge brandstofprijzen, problemen op de automarkt, vaker fietsen naar het werk en ook volgehouden telewerk kunnen een verklaring zijn.
    [naar artikel]
  21. “Over vijf jaar zien we de eerste zelfrijdende wagens op onze wegen” (07/09/2018 - Gazet van Antwerpen)
    “De zelfrijdende auto is geen toekomstmuziek. Hij bestaat al en ik verwacht dat we in vijf jaar de eerste exemplaren op onze wegen zien rijden. Maar het zal nog lang duren voor we met zijn allen in een zelfrijdende wagen zitten.”
    [naar artikel]
  22. Steeds meer Belgische vrachtwagens op onze wegen (01/06/2018 - De Standaard)
    Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of twintig procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon ‘We Are Transport’, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo.
    [naar artikel]
  23. Steeds meer Belgische vrachtwagens op onze wegen (01/06/2018 - De Standaard)
    Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of twintig procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon ‘We Are Transport’, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo.
    [naar artikel]
  24. Helft minder auto’s onderweg sinds begin van coronacrisis (27/03/2020 - Express)
    Er staan nog amper files op de Belgische wegen, sinds de meeste mensen verplicht thuiswerken. Dat blijkt uit cijfers van... The post Helft minder auto’s onderweg sinds begin van coronacrisis appeared first on Business AM.
    [naar artikel]
  25. Touring, Vias en Lydia Peeters niet te spreken over plan van minister Gilkinet om zelfrijdende wagens te bannen van Belgische wegen (07/11/2023 - Het Nieuwsblad)
    Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet wil niet dat auto’s die in hoge mate “zelfrijdend” zijn op Belgische wegen rijden. Nochtans waarschuwen Vias, Touring en Vlaams minister van mobiliteit Lydia Peeters dat de technologie niet te stoppen valt.
    [naar artikel]
  26. Minder verkeersdoden op Belgische wegen (06/09/2016 - De Tijd)
    07:55 In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er 8 procent minder doden gevallen op de weg. Ook het aantal gewonden is gedaald.
    [naar artikel]
  27. Grote Amerikaanse pick-uptrucks steeds populairder in ons land, maar horen ze wel thuis op onze wegen? (18/01/2020 - VRT NWS)
    Ze rijden steeds vaker rond op onze Belgische wegen: pick-uptrucks. De voorbije 10 jaar is de verkoop ervan verdrievoudigd. Al drie jaar op rij worden er in België zo'n 7.000 per jaar verkocht. Maar zijn zo'n grote voertuigen wel veilig op onze wegen en wat met de fiscale voordelen, ondanks het feit dat ze zwaar zijn en een grote motorinhoud hebben?
    [naar artikel]
  28. Rijbewijs weer iets minder in trek: “In de stad lijkt de auto me volledig overbodig” (17/04/2023 - Het Belang van Limburg)
    Na een serieuze inhaalbeweging na corona hebben vorig jaar opnieuw minder landgenoten het rijbewijs B gehaald. Vooral bij jongeren daalt de interesse om met de auto te kunnen rijden, blijkt uit nieuwe cijfers van de FOD Mobiliteit.
    [naar artikel]
  29. RECONSTRUCTIE. 1972, met 3.101 verkeersdoden het zwartste jaar ooit op Belgische wegen: “Zelfs tot 1,5 promille mocht je rijden - zònder gordel” (26/11/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Nooit was het Belgisch verkeer zo dodelijk als in 1972. Zo viel eerder deze week te horen bij de onthulling van een herdenkingsmonument in Hasselt. Alleen in dat ene gitzwarte jaar sneuvelden 3.101 mannen, vrouwen en kinderen op onze wegen. Hoe was dat in godsnaam mogelijk? “Simpel: alles kon én alles mocht. Zelfs rijden zonder gordel met tien pinten bier in het bloed.”
    [naar artikel]
  30. Voor het eerst sinds lang mooi weer, en net nu rijden er minder treinen richting kust (04/09/2021 - Het Nieuwsblad)
    Het eerste mooie weekend staat voor de deur. Maar wie met de trein naar zee wil, denkt daar misschien beter eerst twee keer over na. Er zullen net minder treinen rijden dan normaal. Hoezo?
    [naar artikel]
  31. ‘Zelfrijdende auto’s niet welkom op Belgische wegen’ (07/11/2023 - DataNews)
    Auto’s die in hoge mate ‘zelfrijdend’ zijn, krijgen geen toestemming om op Belgische wegen te rijden. Dat zegt minister van Mobiliteit Georges Gilkinet. In Duitsland mag je op de autosnelweg met enkele modellen van Mercedes ‘level 3’ autonoom rijden. Dat betekent dat de auto het stuur overneemt, waardoor de bestuurder andere dingen kan doen. Je moet wel in staat zijn om op elk moment het stuur weer over te nemen. Het kan bovendien alleen bij daglicht, in een file en bij een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. Mercedes hoopte het systeem ook in België aan te bieden, maar die wettelijke toestemming komt er dus niet meteen. ‘Ik ben geen voorstander’, zegt minister Gilkinet (Ecolo) aan Het Nieuwsblad. ‘Het is een tussenvorm in autonoom rijden: mensen die zitten te gamen in hun auto zijn niet alert genoeg om snel te kunnen ingrijpen indien nodig.’ Gilkinet wijst nog op andere nadelen. ‘Ook zelfrijdende wagens staan in de file en veroorzaken vervuiling. Voor lange ritten kun je mensen beter aanzetten om de trein te nemen dan in een zelfrijdende auto te zitten. Op de trein kunnen ze ook rusten.’ Zijn Vlaamse collega Lydia Peeters zegt Gilkinets uitspraken te betreuren. Zelf zegt ze te kiezen voor ’technologische vooruitgang en duurzame groei’. Ook mobiliteitsorganisatie Touring is niet gelukkig met de uitspraken. ‘Het staat vast dat geautomatiseerde voertuigen een grote stap vooruit kunnen zijn op het vlak van verkeersveiligheid, maar dat zij ook op het vlak van doorstroming en dus van milieu-impact resoluut positieve effecten kunnen hebben’, klinkt het. The post ‘Zelfrijdende auto’s niet welkom op Belgische wegen’ appeared first on DataNews.
    [naar artikel]
  32. Vannacht gaat het stevig vriezen: strooiwagens rijden voor het eerst uit  (29/11/2020 - VRT NWS)
    De strooiwagens in Vlaanderen en Brussel rijden vanavond voor het eerst uit deze herfst -en winterperiode. De temperaturen gaan stevig onder nul en dus is er kans op gladde wegen.
    [naar artikel]
  33. Bussen stoppen met rijden in de provincie Antwerpen: wegdek te glad (12/12/2017 - De Standaard)
    In hele provincie Antwerpen stoppen bussen dinsdagavond met rijden door het winterweer. Dat meldt De Lijn. De beslissing komt er na aanwijzingen van de buschauffeurs van gladheid op de wegen. Ook het Agentschap Wegen en Verkeer waarschuwt voor extreem gladde wegen.
    [naar artikel]
  34. Nederland wil wegen van plastic (10/04/2019 - De Morgen)
    Als het van de grootste wegenbouwer van Nederland afhangt, rijden de auto's daar binnenkort niet langer op asfalt maar op plastic wegen. Daarmee hebben onze noorderburen een duurzame wereldprimeur te pakken.
    [naar artikel]
  35. Opgelet: wegen kunnen gevaarlijk glad zijn (12/12/2017 - Het Belang van Limburg)
    In de hele provincie Antwerpen stoppen bussen dinsdagavond met rijden door het winterweer, zo meldt De Lijn. De beslissing komt er na aanwijzingen van de buschauffeurs van gladheid op de wegen. In Limburg rijden de bussen van De Lijn wel nog. Toch blijft het ook in Limburg opletten op de wegen.
    [naar artikel]
  36. Fietser gemiddeld 4 kilogram lichter dan automobilist (10/08/2016 - De Redactie)
    Mensen die regelmatig fietsen, wegen gemiddeld vier kilogram minder dan mensen die vooral met de auto rijden. Dat blijkt uit een onderzoek in zeven verschillende Europese steden.
    [naar artikel]
  37. Weghalen borden doet ons niet sneller rijden op 70 km/u-wegen (26/06/2017 - Het Belang van Limburg)
    Begin dit jaar is de Vlaamse overheid begonnen met het weghalen van de verkeersborden die aangeven waar er maar 70 kilometer per uur mag worden gereden. Dat heeft er blijkbaar niet voor gezorgd dat we op die wegen nu plots sneller zijn gaan rijden, zo concludeert de pas afgestudeerde UHasselt-mobiliteitswetenschapper Alexander Vissenaekens.
    [naar artikel]
  38. Almaar minder auto's in Brussel (05/04/2019 - De Morgen)
    Hoewel menig automobilist het tegendeel zal beweren, rijden in het Brussels Gewest steeds minder auto's, zo blijkt uit cijfers van staatssecretaris voor Mobiliteit Bruno De Lille (Groen). Toch is het te vroeg om te juichen. De Brusselse verkeerscijfers verklaard in vijf vragen.
    [naar artikel]
  39. Aantal uren file op Belgische wegen voor het eerst in jaren gedaald (20/12/2019 - Het Belang van Limburg)
    Ondanks de natte weersomstandigheden is het aantal uren file op het Belgische wegennet in 2019 gedaald ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de filebarometer van verkeersinformatiedienst Be-Mobile. We stonden minder uren in de file tijdens de ochtend- en avondspits, maar ook op uitzonderlijke dagen met slechte weersomstandigheden waren de files minder zwaar dan vorig jaar. De filedruk blijft echter wel hoger dan die in 2017 en voorgaande jaren.
    [naar artikel]
  40. OPROEP. HLN zoekt jongeren tussen 18 en 34 jaar die steeds minder met de auto rijden (28/07/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Belgen hebben in de eerste helft van dit jaar een kwart minder kilometers met de auto gereden dan in precoronajaar 2019. Vooral jongeren laten massaal hun wagen staan. Het Laatste Nieuws is daarom op zoek naar jongeren tussen 18 en 34 jaar die dit jaar hun wagen zo goed als verbannen hebben. Kies je bewust meer voor het openbaar vervoer, is het een uitvloeisel van thuiswerken door corona, de hoge brandstofprijzen of uit ecologische overwegingen? We horen graag jouw verhaal!
    [naar artikel]
  41. Waarom je nooit keihard door een plas moet rijden (03/08/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Keihard door een plas rijden: vooral voor de kinderen in een auto kan dat grappig zijn, maar je auto heeft een stuk minder plezier. Je motor kan voor duizenden euro’s schade oplopen.
    [naar artikel]
  42. OPROEP. HLN zoekt jongeren tussen 18 en 34 jaar die bewust minder met de auto rijden (28/07/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Belgen hebben in de eerste helft van dit jaar een kwart minder kilometers met de auto gereden dan in precoronajaar 2019. Vooral jongeren laten massaal hun wagen staan. Het Laatste Nieuws is daarom op zoek naar jongeren tussen 18 en 34 jaar die dit jaar hun wagen zo goed als verbannen hebben. Kies je bewust meer voor het openbaar vervoer, is het een uitvloeisel van thuiswerken door corona, de hoge brandstofprijzen of uit ecologische overwegingen? We horen graag jouw verhaal!
    [naar artikel]
  43. VIDEO. Slimme wegen laden uw elektrische wagen op: hoe werkt het? (13/04/2018 - Het Belang van Limburg)
    Als wagens elektrisch en zonder bestuurder moeten rijden, dan is een aangepaste infrastructuur noodzakelijk. Steeds meer landen experimenteren met ‘slimme’ wegen, die elektrische auto’s opladen, het verkeer in de gaten houden of stroom opwekken.
    [naar artikel]
  44. Vlaming moet en zal groen rijden (05/04/2019 - De Morgen)
    Vlaanderen wil een groener wagenpark en kiest resoluut voor de elektrische auto. Tegen 2020 moeten er 60.000 op onze wegen rijden, met 7.400 laadpalen op publiek toegankelijke plaatsen. Eind november moet duidelijk zijn hoe de overheid het zeer ambitieuze plan concreet kan maken.
    [naar artikel]
  45. Nooit eerder eisten Belgische wegen zo weinig doden (15/09/2017 - Het Laatste Nieuws)
    In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in
    [naar artikel]
  46. Belgische bedrijven betaalden minder belasting in 2018 (18/12/2019 - Express)
    Voor het eerst in vijf jaar hebben bedrijven minder belastingen afgedragen, schrijft De Standaard. Dat is een gevolg van de hervorming van de vennootschaps­belasting. Vergeleken met het jaar voordien hebben de Belgische ondernemingen vorig jaar 3,2 procent minder belastingen betaald op hun winst. Dat schrijft de Nationale Bank in een analyse van de jaarrekeningen die […] The post Belgische bedrijven betaalden minder belasting in 2018 appeared first on Business AM.
    [naar artikel]
  47. De best verkochte auto’s in Europa: door deze trend werden wagens in 20 jaar een pak zwaarder en groter (24/04/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Ondanks lichtere materialen en digitale techniek rijden er ieder jaar zwaardere en grotere auto’s op onze wegen. Dat heeft alles te maken met dé trend in de autoverkoop: de SUV. In de lijst met bestverkochte modellen in Europa staan op plaats een en twee Duitse luxeterreinwagens. Maar niet iedereen is hier even blij mee.
    [naar artikel]
  48. Strooiwagens rijden voor het eerst uit, KMI kondigt code geel af voor gladde wegen (29/11/2020 - Het Laatste Nieuws)
    De strooiwagens in Vlaanderen en Brussel rijden vanavond voor het eerst deze winter uit. Komende nacht wordt immers vrieskou voorspeld met kans op lokale rijmplekken. Het KMI heeft voor vannacht en morgenvroeg code geel afgekondigd.
    [naar artikel]
  49. 1 Jaar lage emissiezone in Gent: “alsmaar minder vervuilende wagens, minder dan 1 overtreder per dag” (09/12/2020 - VRT NWS)
    Er rijden steeds minder vervuilende wagens in het centrum van Gent. Dat komt omdat aan het begin van dit jaar de lage emissiezone werd ingevoerd. Om alles te controleren plaatste de stad 6 camera’s. Intussen zijn er nog 9 bijgekomen en rijdt er ook een scanwagen rond. “Het heeft effect, want er zijn minder vervuilende auto’s”, klinkt het.
    [naar artikel]

Voor meer informatie of contact e-mail naar [email protected]. Disclaimer. Privacy policy