Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

18 September 2020
21:56 uur

Digitale reclame stoot traditionele advertentie van de troon

Express

15/09/2020 - 19:04

De wereldwijd reclamesector zal dit jaar een opmerkelijke mijlpaal passeren. Voor de eerste keer in de geschiedenis zullen digitale kanalen... The post Digitale reclame stoot traditionele advertentie van de troon appeared first on Business AM.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP EXPRESS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Volkswagen stoot met recordverkoop eeuwige rivaal Toyota van de troon (30/01/2017 - De Redactie)
    De Duitse autoconstructeur heeft, ondanks het dieselschandaal, in 2016 een recordaantal van 10,3 miljoen auto's verkocht en stoot zo zijn Japanse concurrent van de troon.
    [naar artikel]
  2. Kempense Anja (50) is al haar spaargeld kwijt nadat ze klikte op advertentie met Philippe Geubels (16/09/2019 - Gazet van Antwerpen)
    Verschillende BV’s dienden dit jaar al een klacht in omdat hun naam wordt misbruikt in misleidende advertenties. Anja Vankrunkelsven uit Mol (50) zag op haar tijdlijn op Facebook een advertentie verschijnen waarin komiek Philippe Geubels reclame maakt over winstgevend beleggen in de digitale munt bitcoin. Maar in plaats van snel rijk te worden, werd ze financieel gepluimd.
    [naar artikel]
  3. Kempense Anja (50) is al haar spaargeld kwijt nadat ze klikte op advertentie met Philippe Geubels (17/09/2019 - Het Belang van Limburg)
    Verschillende BV’s dienden dit jaar al een klacht in omdat hun naam wordt misbruikt in misleidende advertenties. Anja Vankrunkelsven uit Mol (50) zag op haar tijdlijn op Facebook een advertentie verschijnen waarin komiek Philippe Geubels reclame maakt over winstgevend beleggen in de digitale munt bitcoin. Maar in plaats van snel rijk te worden, werd ze financieel gepluimd.
    [naar artikel]
  4. Anja (50) is al haar spaargeld kwijt nadat ze klikte op advertentie met Philippe Geubels: “Het begon met 250 euro” (16/09/2019 - Het Nieuwsblad)
    Verschillende BV’s dienden dit jaar al een klacht in omdat hun naam wordt misbruikt in misleidende advertenties. Anja Vankrunkelsven uit Mol (50) zag op haar tijdlijn op Facebook een advertentie verschijnen waarin komiek Philippe Geubels reclame maakt over winstgevend beleggen in de digitale munt bitcoin. Maar in plaats van snel rijk te worden, werd ze financieel gepluimd.
    [naar artikel]
  5. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)
    Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame.
    [naar artikel]
  6. Influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - Het Nieuwsblad)
    Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte.
    [naar artikel]
  7. Online influencers moeten aangeven wanneer ze reclame maken (08/10/2018 - De Morgen)
    Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte.
    [naar artikel]
  8. Queen stoot ABBA van de troon in Top 2000 Joe (13/10/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Na een jaar op plaats twee staat 'Bohemian Rhapsody' van Queen opnieuw op nummer één in de Top 2000 van JOe. Queen stoot ABBA van de troon en staat...
    [naar artikel]
  9. Reclame in bioscoop wordt het meest bekeken, online advertenties het minst (06/06/2018 - Metro)
    De Belgische consumenten besteden het meeste aandacht aan reclame die afgespeeld wordt tijdens een bioscoopbezoek. Reclame op televisie wordt minder bekeken, terwijl print-advertenties en online advertenties het minst worden bekeken. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureaus Lumen en Profacts. Door de resultaten van het onderzoek krijgt de prijs die een adverteerder betaalt om een advertentie in een bepaald medium te plaatsen een andere betekenis. “Reclame is aanwezig in alle aspecten van het leven”, zegt Mike Follet van Lumen. “Maar de consument is steeds beter geworden in het negeren van advertenties. Adverteerders betalen voor de kans die hun boodschap heeft om gezien te worden. Maar hoeveel betaal je werkelijk voor de keren dat je advertentie genegeerd wordt?” Lumen en Profacts hebben die thematiek onderzocht in opdracht van Brightfish, de regie voor bioscoopreclame in België. De belangrijkste vraag daarbij is hoe lang de consumenten daadwerkelijk naar reclame kijken. Uit het onderzoek is gebleken dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende media. Als iemand een digitale advertentie opmerkt, is de kans groot dat deze slechts vluchtig gezien wordt: gemiddeld krijgt een online advertentie 0,3 seconden van onze aandacht. Print-advertenties doen het iets beter met 1,5 seconden en televisie met 6,9 seconden. Reclame tijdens de cinema scoort hier het best met een gemiddelde aandachtsspanne van 25,5 seconden. Daaruit blijkt dat online advertenties 1,4 procent van de tijd dat ze zichtbaar zijn ook effectief bekeken worden, print-advertenties 7,5% van de tijd, televisie 23,1% en cinema-advertenties 85% van de tijd. Volgens de huidige formules zijn TV en cinema dure advertentiekanalen in vergelijking met digitaal, legt Mike Follet uit. “Zodra we echter de daadwerkelijke aandacht die een advertentie krijgt, mee in beschouwing nemen, is de situatie omgekeerd. Het ‘duurste’ medium cinema is opeens verrassend betaalbaar en ‘goedkope’ media zoals online bannering worden plots vrij duur. Traditionele online advertenties worden zo 24 keer keer duurder dan de bioscoop.” bron: Belga Het bericht Reclame in bioscoop wordt het meest bekeken, online advertenties het minst verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  10. Roger De Vlaeminck: "Waarom mag ik niet zeggen dat ik me veilig voel met die helmpet?" (04/12/2017 - VRT NWS)
    Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) heeft gevraagd om een onderzoek te openen naar een advertentie met oud-wielrenner Roger De Vlaeminck. In de advertentie maakt De Vlaeminck reclame voor een pet met ingebouwde helm voor fietsers. Volgens de minister is de advertentie misleidend.
    [naar artikel]
  11. Ed Sheeran stoot Adele na vier jaar van de troon in de MNM 1000 (16/12/2017 - VRT NWS)
    Volgens de MNM-luisteraar is Ed Sheeran de populairste artiest van het jaar. Hij stoot met zijn hit "Shape of you" na vier jaar zangeres Adele van de troon in de MNM 1000. Coldplay vervolledigt de top 3. Stan Van Samang is met "Een ster" de hoogste genoteerde Belg in de lijst.
    [naar artikel]
  12. "Ongewenst lichaamstype": Facebook weert advertentie van vrouw met brandwonden (10/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Facebook heeft een advertentie van de Nederlandse Brandwonden Stichting afgekeurd. De reclame was bedoeld om de komende collecteweek te promoten.
    [naar artikel]
  13. Koolmees stoot huismus van de troon als meest getelde vogel in Vlaanderen (29/01/2018 - De Standaard)
    De koolmees stoot voor het eerst in vijf jaar de huismus van de troon als meest getelde vogel in Vlaamse tuinen. De huismus belandt op de tweede plaats. De kauw en de vink voerden een nek-aan-nekrace om de derde plaats, die voorlopig gewonnen wordt door de kauw. Het aantal getelde merels bereikt, zoals verwacht, een historisch dieptepunt, als gevolg van het usutuvirus.
    [naar artikel]
  14. "Ongewenst lichaamstype": Facebook weert eerst advertentie van vrouw met brandwonden, maar bindt in (10/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Facebook heeft een advertentie van de Nederlandse Brandwonden Stichting in eerste instantie afgekeurd maar later toch nog geplaatst. De reclame
    [naar artikel]
  15. Dit land stoot Noorwegen van de troon als gelukkigste land ter wereld (14/03/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Op zoek naar geluk? Grote kans dat je het vindt in Scandinavië, waar Finland, het land van de duizend meren, Noorwegen van de troon heeft gestoten...
    [naar artikel]
  16. Charles Michel heeft Bart De Wever van de troon gestoten (27/07/2017 - Apache)
    Omdat Michel straks kan dreigen met een alternatieve meerderheid over links, stoot hij Bart De Wever eindelijk van de troon in de Belgische politieke hiërarchie.
    [naar artikel]
  17. N-VA stoot PS van de troon als rijkste partij van het land (13/02/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De N-VA, die beschikt over een oorlogskas van  bijna 23 miljoen euro, heeft de PS van de troon gestoten als rijkste partij van het land. De
    [naar artikel]
  18. Nooit deed iemand beter: Mathieu van der Poel stoot Sven Nys van de troon na zege in Diegem (31/12/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Mathieu van der Poel schreef zaterdagavond de Superprestigeveldrit in Diegem op zijn naam. De Nederlander boekte daarmee zijn 29e zege in kalenderjaar 2017. Nooit deed iemand in een jaargang beter. Mathieu van der Poel stoot zo Sven Nys van de troon, hij had sinds 2007 het record in handen met 28 zeges in één jaar...
    [naar artikel]
  19. Nooit deed iemand beter: Mathieu van der Poel stoot Sven Nys van de troon na zege in Diegem (31/12/2017 - Het Belang van Limburg)
    Mathieu van der Poel schreef zaterdagavond de Superprestigeveldrit in Diegem op zijn naam. De Nederlander boekte daarmee zijn 29e zege in kalenderjaar 2017. Nooit deed iemand in een jaargang beter. Mathieu van der Poel stoot zo Sven Nys van de troon, hij had sinds 2007 het record in handen met 28 zeges in één jaar...
    [naar artikel]
  20. Bekend magazine moet advertentie schrappen omdat model te dun is (08/11/2017 - Het Belang van Limburg)
    Even opschudding in de wereld van de modemagazines toen Glamour op het matje werd geroepen voor een reclame waarin een 'ongezond mager' model werd opgevoerd. Het gebeurt niet al te vaak dat modellen als te dun worden beschouwd, maar dit keer zag het tijdschrift zich uiteindelijk wel genoodzaakt de advertentie te schrappen.
    [naar artikel]
  21. Albert stoot Mathilde van de troon (11/04/2019 - De Morgen)

    [naar artikel]
  22. PetroChina stoot Exxon van de troon (13/04/2019 - De Morgen)

    [naar artikel]
  23. 56,2 miljoen views op één dag: Koreaanse popgroep stoot Taylor Swift van de troon (28/08/2018 - Het Laatste Nieuws)
    BTS, een Koreaanse popgroep, heeft de Amerikaanse zangeres Taylor Swift van de troon gestoten. De videoclip van het nummer ‘Idol’ werd op een dag...
    [naar artikel]
  24. Minister Gatz wil reclame doorspoelen verbieden (21/03/2018 - Het Belang van Limburg)
    Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten.
    [naar artikel]
  25. Minister Gatz wil reclame doorspoelen verbieden (21/03/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten.
    [naar artikel]
  26. De cocktail die gin-tonic van de troon kan stoten: zo maak je een Gin Fizz (02/08/2018 - De Morgen)
    Anno 2018 wordt naarstig voortgeborduurd op de gin-tonictrend. Kijk maar naar bartender David Lebeer van The Cobbler, die zich dankzij zijn Gin Fizz de beste bartender van België mag noemen. Wie weet stoot net die voorloper van de gin-tonic het populaire drankje nu van de troon.
    [naar artikel]
  27. Programma opgenomen? Dan wil minister Gatz (Open VLD) verbieden dat u de reclame doorspoelt (21/03/2018 - Het Nieuwsblad)
    Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten.
    [naar artikel]
  28. Google stoot Apple van de troon als meest waardevolle merk (09/04/2019 - De Morgen)

    [naar artikel]
  29. Groei reclamemarkt steunt vooral op digitale pijlers (03/05/2017 - Express)
    Twee bedrijven – Google en Facebook – hebben de voorbije vier jaar gezamenlijk 64 procent van de totale groei op de wereldwijde reclamemarkt voor hun rekening genomen. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Zenith. Vastgesteld werd dat Google met 79,4 miljard dollar advertentie-inkomsten het voorbije jaar met grote voorsprong het belangrijkste reclamemedium van de wereld was. Op de tweede plaats staat Facebook met een bedrag van 26,9 miljard dollar. De grootste traditionele mediagroep is Comcast, die met 12,9 miljard dollar inkomsten op een derde plaats eindigde. Google en Facebook hebben hun aandeel in de totale reclamesector de voorbije vier jaar ook van 11 procent naar 20 procent kunnen opdrijven. Verenigde Staten “Net zoals het internet de plaats van de televisiesector als het belangrijkste reclamemedium van de wereld heeft ingenomen, hebben ook de digitale platformen in de rangschikking aan belang gewonnen,” benadrukt Zenith. “In de top dertig kunnen zeven internet-bedrijven worden teruggevonden. Naast Google en Facebook hebben immers ook Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon en Twitter een notering gekregen.” “Deze zeven bedrijven genereerden vorig jaar gezamenlijk 132,8 miljard dollar online reclame-inkomsten. Dat vertegenwoordigt 73 procent van de totale bestedingen aan internetreclame en 24 procent van de totale uitgaven in de reclamesector.” Er wordt nog opgemerkt dat Twitter zich opwerpt als snelstgroeiende reclamemedium. De reclame-inkomsten van het sociale mediabedrijf kenden op vier jaar tijd immers een stijging met 734 procent. Er wordt wel aan toegevoegd dat het bedrijf tijdens het eerste kwartaal van dit jaar moest melden dat zijn reclame-inkomsten met 11 procent zijn teruggevallen. Verder blijkt dat de Verenigde Staten met twintig bedrijven een duidelijke dominantie in de sector laten blijken. China en Duitsland hebben elk drie vertegenwoordigers in de top dertig. Tenslotte hebben Groot-Brittannië, Frankrijk, Brazilië en Italië elk één vertegenwoordiger. De resultaten tonen volgens Jonathan Barnard, analist bij Zenith, duidelijk de impact van de digitale platformen op de wereldwijde reclamemarkt. (mah) The post Groei reclamemarkt steunt vooral op digitale pijlers appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  30. Katy Perry stoot Taylor Swift van troon als best betaalde muzikante: 83 miljoen euro op een jaar tijd (21/11/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Taylor Swift is van de troon gestoten als best betaalde muzikante. Katy Perry is de nieuwe nummer 1 in het jaarlijkse lijstje van Forbes.
    [naar artikel]
  31. Ikea: “Plas op deze advertentie” (10/01/2018 - Metro)
    Zeggen dat de nieuwste advertentie van Ikea in het oog springt, is nogal een understatement. “Plas op deze pagina. Het kan je leven veranderen”, zo klinkt de reclameboodschap. Deze slagzin klinkt niet alleen vreemd, maar ook een beetje vies. Toch is er een duidelijke verklaring voor de ietwat bizarre boodschap. De advertentie vertelt vrouwen immers of ze zwanger zijn. Leuk extraatje Mercene Labs, het bedrijf dat de reclame ineengestoken heeft, heeft zich gebaseerd op technologie van zwangerschapstesten. “Als het zwangerschapshormoon hCG in de urine zit, verandert de pagina van kleur”, laat Mercene Labs weten. Tegelijk verschijnt er ook een kortingscode. In België zal de advertentie niet meteen opduiken. Momenteel is ze alleen gepubliceerd in Amelia, een van de populairste vrouwenmagazines in Zweden. Lees ook: Ikea lanceert een collectie voor huisdieren
    [naar artikel]
  32. Zwarte vrouw wordt wit: Dove excuseert zich voor racistische reclame  (09/10/2017 - VRT NWS)
    Het schoonheids- en cosmeticamerk Dove heeft zich verontschuldigd voor een advertentie van een bodylotion. De reclame wordt op sociale media als racistisch bestempeld. In het filmpje op Facebook is te zien hoe een zwarte vrouw haar T-shirt uittrekt, en tevoorschijn komt als blanke vrouw.
    [naar artikel]
  33. Klacht tegen reclame voor badkledij omdat model in bikini staat afgebeeld (24/04/2017 - Het Nieuwsblad)
    Een vrouw heeft bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) een klacht ingediend tegen Marlies Dekkers. Op de advertentie voor badmode staat een vrouw in... bikini. De klaagster vindt dat ze als seksobject staat afgebeeld.
    [naar artikel]
  34. Varken deluxe: gepaneerde Ardeense oesters met kruidenkaas (02/03/2017 - De Morgen)
    Dit kwalitatief en mals stuk varkensvlees stoot de schnitzel van zijn troon. Bak ze (goud)bruin!
    [naar artikel]
  35. Commotie rond advertentie van 11.11.11 (03/08/2018 - VRT NWS)
    Er is controverse ontstaan rond een advertentie van 11.11.11. Met de advertentie pleit de ngo voor een "echt arbeidsmigratiebeleid" en legale migratieroutes. Het begeleidende beeld is echter een foto van bootvluchtelingen en -migranten. "Niet slim", klinkt het vanuit verschillende hoeken.  
    [naar artikel]
  36. Angelique Kerber stoot zwangere Serena Williams opnieuw van haar troon (08/05/2017 - Het Belang van Limburg)
    Angelique Kerber mag zich vanaf volgende week opnieuw ‘s werelds nummer 1 in het vrouwentennis noemen. De 29-jarige Duitse plaatste zich maandag op het prestigieuze graveltoernooi van Madrid (5.924.318 euro) voor de achtste finales. Dat volstaat om Serena Williams, die door haar zwangerschap dit jaar niet meer in actie komt, van de troon te stoten.
    [naar artikel]
  37. Huawei excuseert zich voor advertentie op startscherm (14/06/2019 - Metro)
    Eigenaars van bepaalde smartphones van Huawei stelden deze week vast dat er plots reclame op hun scherm verscheen toen ze hun scherm inschakelden. De producent zegt dat het om een vergissing gaat die in beperkte mate ook in België speelde. “We willen ons daarvoor excuseren”, zegt een woordvoerder. De reclameboodschap voor een bekende boekingswebsite verscheen op het vergrendelingsscherm van bepaalde types smartphones. “We onderzoeken momenteel intern wat er mis is gelopen en de push van de advertentie werd ook stopgezet”, klinkt het bij Huawei. Gebruikers die de advertentie wel hebben ontvangen, kunnen de berichten uitschakelen. Hiervoor zijn er drie manieren: de wallpaper op het startscherm vervangen door een andere foto, in het startscherm naar boven vegen en de foto wissen, of “tijdschriftontgrendeling” uitschakelen via het instellingenmenu (optie startscherm en achtergrond). bron: Belga   Het bericht Huawei excuseert zich voor advertentie op startscherm verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  38. Huawei excuseert zich voor advertentie op startscherm (16/06/2019 - Metro)
    Eigenaars van bepaalde smartphones van Huawei stelden deze week vast dat er plots reclame op hun scherm verscheen toen ze hun scherm inschakelden. De producent zegt dat het om een vergissing gaat die in beperkte mate ook in België speelde. “We willen ons daarvoor excuseren”, zegt een woordvoerder. De reclameboodschap voor een bekende boekingswebsite verscheen op het vergrendelingsscherm van bepaalde types smartphones. “We onderzoeken momenteel intern wat er mis is gelopen en de push van de advertentie werd ook stopgezet”, klinkt het bij Huawei. Gebruikers die de advertentie wel hebben ontvangen, kunnen de berichten uitschakelen. Hiervoor zijn er drie manieren: de wallpaper op het startscherm vervangen door een andere foto, in het startscherm naar boven vegen en de foto wissen, of “tijdschriftontgrendeling” uitschakelen via het instellingenmenu (optie startscherm en achtergrond). Bron: Belga   Het bericht Huawei excuseert zich voor advertentie op startscherm verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  39. Niet langer "Old Town Road", maar wel "Bad Guy": Billie Eilish stoot Lil Nas X na 19 weken van de troon in de VS (20/08/2019 - VRT NWS)
    "Old Town Road", de oorwurm van de Amerikaanse rapper Lil Nas X en Billy Ray Cyrus, is zijn toppositie in de Amerikaanse hitlijst kwijt. Na een record van 19 weken op nummer 1 is het van de troon gestoten door een song van een andere spraakmakende artiest: "Bad Guy" van Billie Eilish.
    [naar artikel]
  40. Tegenvallende klikcijfers: Procter & Gamble schrapt 40% online advertenties (03/08/2017 - Express)
    De Amerikaanse multinational Procter & Gamble (P&G) heeft het voorbije kwartaal op zijn digitale reclamebudgetten een besparing tussen 100 miljoen dollar en 140 miljoen dollar doorgevoerd. Dat heeft Jon Moeller, financieel directeur van het Amerikaanse concern, gezegd naar aanleiding van de voorstelling van de resultaten over het vierde kwartaal van de onderneming. De beslissing om de investeringen in digitale reclame terug te schroeven, was volgens Moeller ingegeven door bekommernissen over inefficiënte advertenties en veiligheidskwesties. Procter & Gamble is de grootste adverteerder ter wereld en investeerde vorig jaar in totaal 7,2 miljard dollar in reclame. Het bedrijf merkt op beslist te hebben de investeringen in digitale reclame tijdelijk terug te schroeven omdat de advertenties niet aan de gestelde normen en specificaties bleken te voldoen. Onder meer werd gewezen op de negatieve impact van reclamefilters en op tegenvallende clickniveaus, maar Moeller maakte ook gewag van namaaktrafieken door bots en de plaatsing van reclame bij ontoelaatbare content, waardoor het bedrijf met reputatieschade zou kunnen worden geconfronteerd. Verantwoordelijkheid Analisten berekenden dat Procter & Gamble dit jaar al 41 procent van zijn totale digitale reclamebudget heeft geschrapt. Jon Moeller wees er tevens op dat de ingreep nauwelijks een impact op de omzetcijfers heeft gehad, waardoor volgens hem getwijfeld moet worden aan de efficiëntie van een aantal digitale reclameformaten. Onder meer de traditionele banner zou volgens Moeller nauwelijks enig rendement opleveren. Andere online formaten kunnen volgens experts daarentegen wel een belangrijke meerwaarde opleveren. Er wordt echter ook opgemerkt dat adverteerders echter ook naar de eigen verantwoordelijkheid moeten kijken. Er moet immers vaak worden vastgesteld dat offline campagnes uit gemakzucht zonder meer online worden gedupliceerd, hoewel het formaat daarvoor niet geschikt is. (mah) The post Tegenvallende klikcijfers: Procter & Gamble schrapt 40% online advertenties appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  41. Google plooit (gedeeltelijk) na kritiek over aanduiding reclame (28/01/2020 - Express)
    Google duidde in een testproject minder goed aan dat sommige zoekresultaten een advertentie waren. Als u op Google Search gesponsorde resultaten kreeg, vaak genoeg de eerste drie hits bij een zoekopdracht, stond dat netjes in een kaderstuk aangeduid. Een week geleden paste Google dat beleid gevoelig aan. Advertenties kregen een klein symbooltje voor de url, […] The post Google plooit (gedeeltelijk) na kritiek over aanduiding reclame appeared first on Business AM.
    [naar artikel]
  42. Mariah Carey stoot Wham! van de troon (23/12/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Vond u ook dat Mariah Careys ‘All I Want for Christmas Is You’ vorig jaar werd grijsgedraaid? Gelijk heeft u.
    [naar artikel]
  43. Francken populairste politicus van het land (23/01/2017 - De Tijd)
    19:24 Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) stoot Maggie De Block (Open VLD) van de troon.
    [naar artikel]
  44. Mariah Carey stoot Wham! van de troon (23/12/2018 - Het Belang van Limburg)
    Vond u ook dat Mariah Careys ‘All I Want for Christmas Is You’ vorig jaar werd grijsgedraaid? Gelijk heeft u.
    [naar artikel]
  45. Harry Styles stoot Ed Sheeran na 13 weken van zijn troon in VK (14/04/2017 - De Redactie)
    De debuutsingle van de voormalige zanger van One Direction is op de eerste plaats binnengekomen in de lijst van best verkochte singles in het Verenigd Koninkrijk.
    [naar artikel]
  46. Fastfoodketen KFC excuseert zich voor 'seksistische' reclame (21/01/2020 - Het Laatste Nieuws)
    Het Amerikaanse fastfoodrestaurant Kentucky Fried Chicken heeft zich verontschuldigd voor een Australische advertentie die een lokale campagnegroep...
    [naar artikel]
  47. Sigurdsson stoot Lukaku van de troon als duurste Everton-transfer (16/08/2017 - De Morgen)
    https://images0.persgroep.net/rcs/tWD_IjL97XMMqx54k6HXPNBSjz4/diocontent/108853182/_crop/0/196/4498/2542/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90&format=jpg
    [naar artikel]
  48. Welke populaire badpaktrend staat jou het mooist? (23/06/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Deze zomer is het eindelijk zover: het badpak stoot de bikini van zijn jarenlange troon. Geen wonder, want in zo'n one piece kan je eindelijk
    [naar artikel]
  49. Huawei excuseert zich voor advertentie op startscherm (14/06/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Eigenaars van bepaalde smartphones van Huawei stelden deze week vast dat er plots reclame op hun scherm verscheen toen ze hun scherm inschakelden....
    [naar artikel]
  50. Telegraaf ziet reclame-inkomsten kelderen (26/05/2017 - De Tijd)
    19:44 Telegraaf Media Groep, dat overgenomen wordt door Mediahuis en VP Exploitatie, zag de advertentie-inkomsten uit print met een kwart afnemen tegenover een jaar eerder.
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.