Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

20 September 2020
09:25 uur

Wie Business Class vliegt, waant zich nu in Economy

Express

16/09/2020 - 01:34

Alsof Covid-19 nog niet voldoende schade heeft aangericht in de luchtvaartsector, kampen grote luchtvaartmaatschappijen alweer met een volgend probleem. Door... The post Wie Business Class vliegt, waant zich nu in Economy appeared first on Business AM.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP EXPRESS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Madonna vliegt opnieuw in economy class maar neemt wel peperdure bagage mee (02/12/2017 - Het Belang van Limburg)
    Madonna en vliegen in economy class. Het lijkt niet meteen een ideale combinatie. Toch werd de wereldster opnieuw herkend op een vlucht van Londen naar Lissabon in de goedkoopste klasse van het vliegtuig. Eerder dit jaar vloog ze ook al eens naar Londen in economy class tot grote verbazing van de andere passagiers.
    [naar artikel]
  2. Passagier uit vliegtuig gegooid omdat hij snacks in economy class uitdeelde (16/05/2018 - Metro)
    Een barmhartige ziel die een vlucht in eerste klas maakte, is uit het vliegtuig gezet nadat hij snacks en drank wilde delen met vrienden die in economy zaten. Dan doet een mens al eens iets goed… Het incident gebeurde tijdens een binnenlandse vlucht van American Airlines. Een paar vrienden maakten samen een reis van Philadelphia naar Atlanta. Maar slechts één van hun had een plaats in business class en die besloot dan maar om iets leuk te doen voor zijn vrienden. De man kreeg verschillende gratis drankjes aangeboden, waarop hij naar economy sloop en deze aan de kennissen gaf. De heldendaad ging niet zonder slag of stoot, want hij werd al snel betrapt. Geheime ontmoetingsplaats Ondanks het feit dat de Robin Hood betrapt werd door het cabinepersoneel, ging hij toch door met zijn plan. Hij sms’te zijn vrienden om naar de achterste wc’s te komen, waar ze opnieuw betrapt werden. Toen was de maat vol voor de stewardessen en werd de aanstoker van dienst uit het vliegtuig gezet. Het is niet de eerste keer dat passagiers streng aangepakt worden over business/economy-regels. Twee basketbalspelers beleefden vorig jaar een gelijkaardig avontuur nadat ze beschuldigd werden van het stelen van dekentjes in business class. Self entitled man on @AmericanAir 1862 ordered six shots before the door even closed. Tried to take four of them to friends in economy. — Katie Genter (@katieGenter) May 12, 2018 Het bericht Passagier uit vliegtuig gegooid omdat hij snacks in economy class uitdeelde verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  3. Binnenkort languit liggen in economy class op het vliegtuig? Air New Zealand test het uit (26/02/2020 - Het Laatste Nieuws)
    De Nieuw-Zeelandse luchtvaartmaatschappij Air New Zealand wil bedden aanbieden aan economy-passagiers op langeafstandsvluchten. De maatschappij...
    [naar artikel]
  4. Passagier Air India ziet kakkerlak over haar bord kruipen in lounge voor business class (21/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Journaliste Harinder Baweja schrok zich een hoedje toen ze tijdens het eten in de lounge van Air India voor first en business class op een levende...
    [naar artikel]
  5. Moeder vliegt in business terwijl kinderen in economy moeten zitten: “Ik leer hen belangrijke les” (28/03/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Een Britse influencer heeft getuigd over hoe ze tijdens lange vluchten steevast voor een zitje in business kiest, terwijl haar kinderen met haar...
    [naar artikel]
  6. Vliegen in eerste klasse nu met dubbel bed (21/11/2017 - Express)
    De luxueuze vliegtuigreis heeft een heel andere invulling gekregen. Vroeger bestond dat aanbod vooral uit een verbeterde kwaliteit aan zitcomfort en catering. Inmiddels kan echter de vergelijking worden gemaakt met de service van een vijfsterrenhotel. Dat zeggen specialisten naar aanleiding van de nieuwe privécabines die luchtvaartmaatschappij Emirates zopas heeft geïntroduceerd. De hoogste prijscategorieën bieden aan vermogende reizigers immers onder meer een dubbel bed en een persoonlijke douche. Daarnaast behoren ook een maaltijd van een sterrenchef en een aantal luxegadgets vaak tot het aanbod. Opgemerkt wordt dat first-class voor vele vliegtuigmaatschappijen het decor voor een zware concurrentiestrijd lijkt te zijn geworden. Rimpeleffect “Volgens sommige experts is het fenomeen een rimpeleffect van de verbetering in business-class,” aldus Graeme Paton, transportspecialist van de Britse krant The Times. “Er kon de voorbije periode immers een zware concurrentiestrijd worden opgetekend op de lucratieve markt voor zakenreizigers.” “Mogelijk kan ook een verband worden gelegd met de toenemende populariteit van privéjets. Op die markt kunnen immers kleine en brandstof-efficiënte vliegtuigen worden gecharterd voor een prijs die ook voor enkele zetels in first-class bij een conventionele vliegtuigmaatschappij zou moeten worden betaald.” “Aan de luxe van first-class wordt wel een hoge prijs gekoppeld,” betoogt Graeme Paton. “Op sommige routes moet inmiddels rekening worden gehouden met een bedrag van 24.000 pond.” “Steeds minder reizigers kunnen zich deze uitgaven veroorloven. Dat heeft de maatschappijen er vervolgens toe geleid dat veel maatschappijen het aantal plaatsen in first-class beperkt ten voordele van grotere secties in business-class of premium-economy.” Veeleisend Cijfers van de Official Airline Guide (OAG) toonden dat first-class tijdens het eerste kwartaal van dit jaar nog 71,7 miljoen zetels ter beschikking had. Dat betekende een daling met 4,1 procent over de voorbije vier jaar. Tegelijkertijd kon in business-class en economy-class een stijging met respectievelijk 31 procent en 26,5 procent worden gemeld. Chris Tarry, analist bij Aviation Industry Research and Advisory, merkt op dat luchtvaartmaatschappijen steeds harder moeten werken om de dalende aantallen superrijke passagiers in first-class te voldoen. Immers ook het aanbod in business-class en premium-economy is vaak gevoelig in kwaliteit verbeterd,” merkt hij op. Ook luchtvaartconsulent Julian Bray betoogt dat de passagier in first-class voor zijn besteding een grotere meerwaarde eist dan in het verleden werd geboden. (mah) The post Vliegen in eerste klasse nu met dubbel bed appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  7. ‘Misery class’… Reizen in economy wordt nog miserabeler (20/11/2016 - Express)
    De Amerikaanse vliegtuigmaatschappij United Airlines introduceert een nieuwe klasse in ‘economy’ en ze wordt nog miserabeler dan wat vandaag reeds bestaat. ‘Basic Economy’ wordt goedkoper dan standaard ‘economy’, maar komt met nog minder reiscomfort. Passagiers die reizen in wat door critici snel tot ‘misery class’ is omgedoopt moeten als allerlaatste het vliegtuig betreden, mogen geen stoel kiezen en krijgen evenmin ruimte ter beschikking in de bergplaatsen die boeven de stoelen staan. Ze hebben recht op een kleine reistas of laptoptas, die ze dan onder hun stoel moeten plaatsen. United Airlines wil op deze manier de strijd aangaan met de low-cost carriers, zonder daarvoor extra vliegtuigen in te zetten. Ook andere vliegtuigmaatschappijen zetten al stappen in die richting. Delta heeft al een ‘basic economy’ en ook American Airlines komt begin 2017 met een equivalent. Andere vliegtuigmaatschappijen maken de beschikbare zitruimte die economy passagiers toegewezen krijgen nog kleiner. Zo heeft British Airways aangekondigd dat ze in economy overschakelt van 9 zitplaatsen per rij naar 10. Passagier in economy geeft laatste priviléges op “Met het basistarief geeft de reiziger de laatste priviléges uit de economy-klasse op,” waarschuwt The Economist. “Door het schrappen van die voorrechten kunnen de maatschappijen echter hun kosten beperken, zodat er ruimte wordt gecreëerd om met budgetvliegers te concurreren.” “Bovendien zorgt het aanbod ervoor dat er alsnog reizigers worden gevonden voor zetels die mogelijk geen enkele andere passagier wenst.” Volgens critici is de beleving van het basistarief echter bewust zo slecht gehouden dat de maatschappijen er kunnen op hopen dat de reizigers extra zullen betalen om alsnog in economy-klasse te kunnen vliegen.   The post ‘Misery class’… Reizen in economy wordt nog miserabeler appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  8. Nieuwe Mexicaanse president verkoopt zijn "Air Force One", hij vliegt in "economy class" (10/12/2018 - VRT NWS)
    Stel je even voor. Je stapt op een commerciële vlucht en je ontdekt dat de man naast je de president van Mexico is. Het zou zo maar eens kunnen. Andrés Manuel López Obrador legde pas tien dagen geleden de eed af als president, maar zet nu al enkele van zijn campagnebeloftes om in de praktijk.
    [naar artikel]
  9. IN BEELD. Zo luxueus is nieuwe Boeing 777 van Emirates (13/11/2017 - Metro)
    Emirates heeft op de tweejaarlijkse luchtvaartshow van Dubai het interieur van haar Boeing 777 voorgesteld. Het nieuwste paradepaardje van de luchtvaartmaatschappij is bijzonder luxueus. Emirates, de luchtvaartmaatschappij van Dubai, heeft zich opnieuw overtroffen. In de Boeing 777 kunnen de passagiers zich overgeven aan al het moois dat het vliegtuig te bieden heeft. Niet alleen de passagiers uit de eerste klasse kunnen van deze luxe genieten. Luxe zonder gêne Wie zich een ticket voor de eerste klasse kan veroorloven, kan gebruikmaken van een eigen cabine, geïnspireerd door de Mercedes-Benz S-klasse, van twaalf vierkante meter. Bovendien zijn de stoelen zo gebouwd dat ze een een gevoel van gewichtloosheid en ontspanning opwekken. Foto Emirates Ook de passagiers van de business class hebben geen reden tot klagen. Net als de stoelen uit de eerste klasse zijn die van de business class geïnspireerd op een sportwagen. Verder kan de passagier de stoelen plat te leggen. De panelen tussen de stoelen geven de nodige privacy en er is toegang tot een eigen minibar en schoenenopbergruimte. Foto Emirates In de economy class, tenslotte, zijn de stoelen ergonomisch met lederen hoofdsteunen. Bovendien staat voor de passagiers die in deze klasse zitten een nieuw entertainmentsysteem met een full HD-scherm ter beschikking. Fijne vlucht! Foto Emirates Lees ook: Vliegtuig moet noodlanding maken door ruzie over overspel
    [naar artikel]
  10. Eerste klas of laatste klas? Luchtvaartmaatschappijen besparen verder op economy (24/04/2017 - Express)
    De grote luchtvaartmaatschappijen proberen de strijd met de budgetvliegers aan te gaan door zelf ultra-goedkope tickets voor de economy-klasse op de markt te brengen, waarbij de dienstverlening echter steeds verder wordt uitgehold. Tegelijkertijd worden zware inspanningen gedaan om het comfort van de luxereizigers verder op te drijven. Dat zegt Robert Wall, luchtvaartspecialist van de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal. “Vele luchtvaartmaatschappijen hebben inmiddels de formule basic-economy geïntroduceerd, waarin het ticket alleen nog een plaats aan boord biedt,” aldus Robert Wall. “Alle andere services zijn geschrapt of moeten extra worden betaald. Soms kunnen zelfs de zetels op geen enkele manier worden versteld.” “De prijzen zijn echter concurrentieel met de tarieven die door de budgetvliegers worden aangerekend.” Suites Vooraan in het toestel wordt bij vele maatschappijen tegelijkertijd de luxe nog verder opgedreven. Wall verwijst daarbij naar onder meer Delta Air Lines, dat in zijn business-klasse ook suites wil aanbieden, waardoor een klein gezelschap een cabine kan gebruiken om zich van de andere reizigers af te sluiten. Deze suites bieden ook een extra slaapcomfort. Ook andere maatschappijen nemen initiatieven in die richting. “De kloof tussen de gewone passagier en de luxereiziger wordt steeds duidelijker,” aldus de luchtvaartspecialist. Hij verwijst daarbij naar Alex Cruz, chief executive van British Airways, die eerder al aangaf dat economy-class steeds meer als een commodity zal worden bestempeld.   In economy-class wordt een prijzenoorlog gevoerd, maar dat moet worden gecompenseerd door de grotere winstmarges bij de luxereizigers. Tussen beide bevindt zich vaak een categorie premium-economy, voor reizigers die niet bereid zijn de hogere prijzen voor de luxeklassen te betalen, maar toch een aantal voordelen – zoals een grotere beenruimte of een betere menukeuze – willen genieten. Business-klasse tussen London en New York kost bij British Airways 3.000 pond, maar de economy-categorie kan diezelfde reis ondernemen voor een bedrag van 520 pond. Premium-economy zou 906 pond kosten. (mah) The post Eerste klas of laatste klas? Luchtvaartmaatschappijen besparen verder op economy appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  11. Niemand vliegt nog ‘first class’: superrijken kopen gewoon zelf een vliegtuig (09/03/2019 - De Morgen)
    Zakenlui vliegen steeds meer in businessclass, terwijl de allerrijksten gewoon hun privéjet nemen. First class raakt in de verdrukking. In Amerika is het al uitgestorven.
    [naar artikel]
  12. Zo kom je in business class terecht: ex-steward deelt geheime tips (03/03/2020 - Metro)
    Zitten je knieën de hele tijd tegen de stoel voor je gekneld op de vlucht naar Barcelona ? Kwijlt de persoon naast je op je schouder terwijl die luid zit te snurken tijdens de lange vlucht naar Los Angeles? Een comfortabele stoel in de business class is op zo’n momenten fel gegeerd, maar kost heel wat geld. Een ex-steward heeft enkele tips meegedeeld om die upgrade gratis te verkrijgen. Voormalig hoofdsteward bij British Airways Simon J Marton schreef een boek over zijn ervaringen als baas van een heel team cabinepersoneel – op vluchten over de hele wereld. In ‘Journey Of A Reluctant Air Steward’ geeft hij de lezers ook enkele tips en tricks mee om zonder extra kosten van de krappe zitjes in economy class naar een volledig achteruit geleunde stoel mét drankjes in business class te mogen verhuizen. “De vliegtuigmaatschappij wint er ook bij”, aldus Simon, “een tevreden klant is er één die terugkomt.” 1. Kleed je netjes Een eerste tip gaat over hoe je eruit ziet, en ligt misschien voor de hand. “Als je eruit ziet of je gepast bent voor een upgrade naar business class, dan maak je een betere kans dan iemand in casual kledij”, vertelt Simon aan MailOnline. 2. Check laat in op drukke vluchten Als je je slippers en trainingsbroek al hebt ingeruild voor een kostuumbroek en leren schoenen, helpt het vervolgens ook om te boeken op een volgeboekte vlucht en dan te laat in te checken. Het cabinepersoneel is dan sneller geneigd om je in eerste klas te zetten om te helpen bij de overvloed aan mensen. 3. Werk samen Ook samenwerken met een vriend of familielid kan helpen om je in business class te krijgen. Als één van je vrienden een ticket in business class boekt, kan je sneller zeggen dat jullie samen “zaken te bespreken hebben”. Jullie kunnen de kosten van jullie snuggere plannetje dan delen. “Als je een gezin bent dat niet bij elkaar zit, vraag dan of jullie samen mogen zitten”, zegt Simon. “Ik heb het vaak gezien dat de meer onafhankelijke familieleden, tieners bijvoorbeeld, dan in economy komen gehouden terwijl de ouders met de jongere kinderen naar business class verhuizen. Dit omdat het in economy moeilijker is om iedereen bij elkaar te zetten.” 4. Stel je flexibel op Volgens ex-steward Simon helpt het ook om te tonen dat je bereid bent om van een drukke vlucht gehaald te worden. “Probeer uit te vinden wie het hoofdpersoneel zoals de gate supervisor of de manager is en luister naar hun gesprekken over het vertrek. Je kan je flexibel opstellen en zeggen dat je het niet erg vindt om een latere vlucht te nemen als er problemen zijn met de bezettingsgraad.” Je kans om beloond te worden voor je flexibiliteit, is dan aanzienlijk. 5. Vlieg met dezelfde maatschappij Als je veel bij dezelfde vliegtuigmaatschappij boekt, heb je als vaste klant of als ‘frequent flyer’ meer kans om beloond te worden voor je trouw. Lees ook : Deze mensen moet je volgens studie eerst het vliegtuig op laten Het bericht Zo kom je in business class terecht: ex-steward deelt geheime tips verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  13. Hacker misleidt Brussels Airlines en vliegt gratis naar New York (02/03/2020 - Het Belang van Limburg)
    Voor de correctionele rechtbank van Mechelen is maandag een 25-jarige man verschenen op beschuldiging van informaticasabotage. De man slaagde erin een online ticketingsysteem van Brussels Airlines te hacken en gratis met twee vrienden in business class naar New York te vliegen. Brussels Airlines stelt zich burgerlijke partij en vraagt een schadevergoeding van zowat 20.000 euro.
    [naar artikel]
  14. Met dit trucje krijg je gratis een volledige rij voor jezelf in economy class (04/11/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Stiekem hopen we er allemaal op wanneer we in een vliegtuig stappen, maar zelden hebben we een hele rij voor ons alleen. Dankzij blogger en...
    [naar artikel]
  15. VIDEO. Air New Zealand wil bedden installeren op vliegtuigen (27/02/2020 - Metro)
    Een echt bed voor iedereen in economy class, voor lange vluchten is dat ideaal. Air New Zealand meent een manier te hebben gevonden waarop dat in het vliegtuig past.  De luchtvaartmaatschappij kondigde woensdag aan dat het een patent heeft aangevraagd voor wat ze de Economy Skynest noemen. Één Skynest bestaat uit 6 bedden van 2 meter lang en 58 centimeter breed. Er komen 3 bedden boven elkaar en 2 naast elkaar. Ieder bed heeft lakens, een deken, een kussen en een gordijntje voor privacy. Mogelijk komt er ook een USB-uitgang en een leeslampje. De slaapcabines in economy class zijn bedoeld voor de langste vluchten legt marketingdirecteur Mike Tod uit in The Guardian. In eerste instantie gaat het om de route Auckland-New York, een vlucht die maar liefst 17 uur en 40 minuten duurt. Extra betalen Passagiers huren de slaapcabine naast hun gewone stoel. Daarom moeten ze wel extra betalen, maar het bed kan ook voor een aantal uur worden gehuurd. Wat de kosten precies gaan zijn, is nog onduidelijk. Als volgend jaar de vlucht van Nieuw-Zeeland naar New York van start gaat, besluit Air New Zealand of het doorgaat met de slaapcabines. Lees ook : Brusselaar? Vraag je gratis zadenkit aan en maak de stad wat groener! Het bericht VIDEO. Air New Zealand wil bedden installeren op vliegtuigen verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  16. Met dit trucje vlieg je zo in eerste klasse (28/02/2018 - Metro)
    De Britse reisjournaliste Tilly Bagshawe heeft een manier gevonden om economy class-vliegtickets om te boeken naar eerste klasse zonder meer te betalen. En dat blijkt makkelijker dan verwacht.  Verlang jij ook naar meer beenruimte, fancy drankjes, lekkerder eten en een comfortabelere zetel? Dan ben je wellicht toe aan een plekje in eerste klasse. Dat kost normaal gezien veel meer, maar het kan ook zonder extra te betalen. Brits reisjournaliste Tilly Bagshawe belt simpelweg naar de klantendienst en vermeldt de dienst ‘revenue management’. Die houdt zich bezig met de omzet. Winst ”Concreet vraag je eigenlijk of revenue management al plaatsen in eersteklasse vrijgeeft en voor mij heeft dat altijd gewerkt”, legt Bagshawe uit. Krijgt de dienst die vraag dan kijkt die hoeveel upgrades er gegeven worden voor een bepaalde vlucht. De beslissing over dat cijfer heeft te maken met wat het beste is om winst te maken. Soms beslissen ze om mensen te verschuiven naar eersteklasse zodat er meer plekjes in de populairdere economy class vrijkomen. Lees ook : Nieuwe design Qatar Airways minimaliseert lastige jetlag
    [naar artikel]
  17. ZIEN. Sam Smith waant zich Gloria Estefan (14/11/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Sam Smith (26) waant zich na zijn uren Gloria Estefan. De zanger plaatste op Instagram een filmpje online waarin hij in een opmerkelijk pak en met...
    [naar artikel]
  18. VIDEO. Sam Smith waant zich Gloria Estefan (14/11/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Sam Smith (26) waant zich na zijn uren Gloria Estefan. De zanger plaatste op Instagram een filmpje online waarin hij in een opmerkelijk pak en met...
    [naar artikel]
  19. VIDEO. Vliegen in een luxueuze first class suite (18/12/2017 - Metro)
    Vliegen in een first class suite is normaal weggelegd voor de ‘happy few’, maar dankzij Casey Neistat kan iedereen proeven van dat staaltje luxe. De vlogger mocht een van de nieuwe privékamers van Emirates testen en filmde het hele gebeuren. Op de beelden is te zien hoe de Amerikaan, volledig gekleed in knalrode kerstkledij, van Brussel naar Dubai vliegt. Tijdens de vlucht mag hij de nieuwe first class suite van Emirates uitproberen. “Dit is eerder een kleine, elegante hotelkamer dan een vliegtuigzitje”, zegt hij enthousiast. Niet zo vreemd, want in zijn privécabine is er zelfs plaats voor een kast en twee televisieschermen. “Het was echt alles waar ik van had kunnen dromen”, zo sluit hij zijn video af.
    [naar artikel]
  20. Iedereen waant zich vastgoedmakelaar in Spanje: "Zelfs slager om de hoek verkoopt er huizen" (05/04/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Een buitenverblijf in Spanje is enorm populair. Dat is ook de Spanjaarden niet ontgaan. "In Spanje waant iedereen zich tegenwoordig makelaar",...
    [naar artikel]
  21. Nieuwe design Qatar Airways minimaliseert lastige jetlag (24/02/2018 - Metro)
    Qatar Airways komt dit weekend met een volledig nieuw vliegtuigdesign. Het type A350-1000 moet ervoor zorgen dat passagiers na lange vluchten minder last hebben van een jetlag. De eerste vlucht vertrekt zaterdag al vanuit Londen naar Qatar.  Vermoeidheid, slaapstoornissen,uitdroging, migraine, diarree,… Langeastandsvluchten zijn steeds de hel voor personen die gevoelig zijn voor een jetlag. Daar heeft Qatar Airways een oplossing voor gevonden: de A350-1000. LED-lichtjes Zo voelen ze zich slaperig en klaarwakker op normale tijdstippen, want de cabine van het nieuwe vliegtuig bestaat uit 16 miljoen LED-lichtjes die het bioritme van de passagiers correct helpen verlopen. Ook een aangepaste cabinedruk en vochtigheid zijn van de partij om uitdroging zoveel mogelijk te voorkomen. Grootste bagageruimte Luchtfilters die ziektekiemen gemakkelijk wegzuigen, ontbreken evenmin. ’s Werelds grootste bagageruimte wordt vanaf nu ook toegeschreven aan de Arabische luchtvaartmaatschappij. Zo verloopt het instapproces nog vlotter. Passagiers van de business class zullen nog iets meer luxe genieten dan de economy class. Want tortelduifjes die wat moe worden, kunnen het dubbelbed openklappen. Vanaf zaterdag kan je het allemaal zelf beleven vanuit Londen naar Qatar. Lees ook : Vrouw met menstruatieklachten uit vliegtuig gezet
    [naar artikel]
  22. Bizar. Met dit kookboek tover je vliegtuigeten op tafel (09/01/2019 - Metro)
    Wij kennen niemand die echt fan is van vliegtuigeten. Veel verder dan wat onidentificeerbare prut komen de meeste maatschappijen immers niet. Mocht jij de uitzondering op de regel zijn en wel genieten van vliegtuigvoedsel, dan is dit kookboek wellicht iets voor jou. Veertig recepten die doen watertanden De Amerikaanse vliegmaatschappij United Airlines heeft net een kookboek met meer dan veertig recepten op de markt gebracht. Alle gerechten in het boek worden uiteraard ook regelmatig aan boord geserveerd. Het gaat voornamelijk om business class maaltijden, maar er is ook een hoofdstuk gereserveerd voor economy class voedsel. Kwestie van toch vooral te vermijden dat het hele boek te chic zouden worden. Sceptisch? Je bent niet de enige. I don’t know about you, I’ve never thought.. “I really loved that meal I had on the flight, I want to cook that at home”.. introducing the @united cook book! pic.twitter.com/tkSe8cZb8d — Jono Haysom (@JonoH) December 17, 2018 Het goede nieuws Gelukkig is er ook nog goed nieuws. Het boek kost immers 29,99 dollar (omgerekend 26 euro) en een deel van de opbrengsten gaat naar ‘The Trotter Project’. Die vzw zet zich in voor jonge koks en helpt hen om hun droom te realiseren. Lees ook : Dit is de échte reden waarom je je telefoon op vliegtuigmodus moet zetten tijdens een vlucht Het bericht Bizar. Met dit kookboek tover je vliegtuigeten op tafel verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  23. Dit is de Oscar Class Photo van 2019, kan jij alle celebs spotten? (06/02/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De genomineerden voor de Oscars verzamelden zich maandag voor een officiële lunch en een fotomoment. Die Class Photo van 2019 werd ondertussen al...
    [naar artikel]
  24. Business class: de kost van comfortabel vliegen (01/02/2019 - Express)
    Business class op een vliegtuig is aan de ene kant een symbool voor wie het zich kan veroorloven, en aan de andere kant is het ook voor vliegtuigmaatschappijen economisch erg belangrijk. Eerste klasse bestaat nog amper, en voor wie geen Business class kan betalen, zijn er nu zitjes in ‘Premium’. We blijven gefascineerd door wat er zich aan de andere kant van het gordijn afspeelt. Vorige week zetten zo’n 1.500 privévliegtuigen koers richting het Zwitserse Davos, voor het Wereld Economisch Forum. De toestellen kunnen uiteraard niet landen in het Alpenstadje, want dat heeft geen eigen luchthaven. Ze moesten naar Zürich, van waaruit de elite onder de elite dan weer per helikopter de rest van het traject aflegde. De privéjets zijn het symbool voor de welvaart van de gasten op deze jaarlijkse bijeenkomst. Winst dankzij een olijf Ook in de luchtvaartsector zijn business class en andere voordelen van dure zitjes op een vliegtuig, populairder dan ooit geworden. Als vanouds wordt de bevolking in de lucht meer dan  ooit in klassen verdeeld. Het is dan ook ‘big business’ voor maatschappijen. Hieronder enkele interessante cijfers over ‘Business class’ op het vliegtuig:   12% – Het aandeel van de passagiers dat voor zaken reist. 10% – Het geschatte aandeel passagiers in eerste klasse dat de volledige kost voor een ticket zelf betaalt. 10% – Het extra verkeer op de luchthaven van Zürich tijdens het Wereld Economisch Forum. 40.000 dollar – Het bedrag dat American Airlines naar verluidt winst maakte door één olijf uit iedere salade in eerste klasse weg te nemen. Getty Images   38.000 dollar – De prijs voor een enkel ticket in eerste klasse tussen New York en Abu Dhabi, inclusief een suite met woonkamer, een dubbel bed, en een privébadkamer met douche. 78% – De toename van het aantal boekingen in premium-economy in Noord-Amerika tussen 2015 en 2017. 675 dollar – De prijs die Cathay Pacific onlangs foutief in advertenties voor business en eerste klasse aankondigde, een tiende van het normale tarief. Ze beloofden wel om de spotprijs toe te kennen 7 kg – Het gemiddelde dat zakenreizigers meer wegen dan andere passagiers. Premium class Wat voor de passagiers extra luxe is, blijkt voor vliegtuigmaatschappijen economisch heel belangrijk te zijn. Het magazine Quartz bestudeerde gegevens van een heel jaar voor de populairste vluchtroute in de Verenigde Staten, tussen Los Angeles en New York. Zo’n 13% van de passagiers betaalde minstens 800 dollar voor een vlucht. Zij waren echter goed voor 40% van de omzet die de vluchtroute gedurende dat jaar heeft gedraaid. Zo’n 3,6% van de passagiers telde meer dan 2.000 dollar voor een zitje neer. Zij zorgden samen voor 21% van de omzet van de route. Zowel American Airlines als United hadden deze dure tickets nodig om winst te maken. Zo’n 10% van hun omzet halen ze uit tickets die minstens 3.600 dollar kosten. Een nieuwe trend is echter nog belangrijker voor de luchtvaartmaatschappijen. Passagiers kunnen uit ‘economy’ opstijgen naar een ‘premium’ model. De accommodaties in economy gaan achteruit, maar business class is voor de gemiddelde reiziger onbetaalbaar. Dan biedt ‘premium’ dat tikkeltje extra om je te onderscheiden van de rest. Vaak krijg je extra beenruimte en een iets betere boarding status. Passagiers betalen gemakkelijk twee tot drie keer meer voor een premium zitplaats. En het briljante aan dat idee: de nieuwe afdeling in het vliegtuig gaat in vergelijking met business class maar met een lichte prijsverhoging gepaard, zodat die passagiers weinig reden hebben om hun luxe voor een goedkoper ticket in te ruilen. Door de jaren heen Hoe is het vliegen voor de elite doorheen de geschiedenis van de luchtvaart geëvolueerd: 1940: het was in de jaren 40 van vorige eeuw dat luchtvaartmaatschappijen hun cabine in klassen zijn beginnen onderverdelen. Op die manier wilden ze de vraag naar goedkopere tickets beantwoorden. Het verschil zat toen al in comfort en service voor wie het meeste wilde betalen. De meeste maatschappijen hadden twee klassen, maar sommige hadden er vier: deluxe, eerste klasse, tourist en economy. Getty Images 1950: de vliegtuigen kregen in de jaren 50 de typische structuur die de klassen verdeelt. Vooral dan in de Boeing 707 en Douglas DC-8, die tot in de jaren 70 de populairste toestellen zouden blijven. In eerste klasse hadden passagiers geen bed meer, maar wel meer ruimte en comfortabelere zetels dan passagiers uit lagere klassen. 1979: als antwoord op de dure prijzen voor eerste klasse komt Qantas met wat mogelijk de allereerste ‘business class’ was. Al had ook British Airways in 1978 al een ‘Club Class’ die vergelijkbaar was met business class. 1983: Delta introduceert zijn ‘Medaillion Service’. De zitplaatsen zijn gelijkaardig aan die in de gewone klasse, maar de service is verbeterd en de cabine heeft meer privacy. Al snel hierna zal de maatschappij met grotere zetels komen en worden de cabines echt van elkaar gescheiden. Daarmee kreeg ook deze maatschappij een business class. 1992: Continental Airlines besluit om eerste klasse en business class te combineren in één cabine: BusinessFirst. Het was niet de eerste maatschappij die zoiets deed, maar Continental zou business class echt populairder gemaakt hebben dankzij prijzen die bij andere maatschappijen veel minder comfort opleverden. Verbeteringen waren onder andere grotere zetels met 140 centimeter beenruimte en het verwijderen van de middelste zitjes. Vroege jaren 90: de eerste vorm van ‘Premium’ duikt op in Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. 2000: British Airways biedt als eerste volledige, platte bedden aan in business class, wat een nieuwe standaard voor comfort introduceert. (Getty Images) 2007: Jet Airways voorziet als eerste ‘suites’ aan boord, maar al gauw zouden de business class  ‘pods’ de nieuwe norm worden. Einde van eerste klasse Steeds meer luchtvaartmaatschappijen stappen af van de klassieke eerste klasse en kiezen ervoor om hun business class te verbeteren. Ze doen dat door betere werkruimtes aan te bieden, alsook de platte bedden die normaal enkel voor passagiers in eerste klasse voorzien waren. Daar is een goede reden voor, want passagiers in business class nemen doorgaans vaker het vliegtuig. Het is dus interessanter om hen in de watten te leggen dan de extreem rijken die al eens 40.000 dollar voor een suite aan boord van een vliegtuig willen betalen. Delta verwijderde al in 1992 z’n eerste klasse, maar nu lijkt dit voor de meeste maatschappijen eerder de norm te worden. In 2016 schrapte ook Emirates aan boord van de twee verdiepingen tellende Airbus A380 de eerste klasse. Vanaf dan zouden er 58 bedden voor business class voorzien worden, naast 557 zitjes in economy. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om eens in business class te kunnen vliegen. Je moet al geluk hebben dat tickets veel goedkoper zijn. Wel kan je proberen sparen met ‘air miles’. Of je kan je vlucht opsplitsen met een tussenstop door eens met minder bekende maatschappijen te vliegen. Dan zal business class misschien al iets beter betaalbaar zijn. En anders is er natuurlijk altijd nog Premium … The post Business class: de kost van comfortabel vliegen appeared first on Express.
    [naar artikel]
  25. Qatar Airways pakt uit met tweepersoonsbedden in business class (22/09/2017 - De Morgen)
    https://images0.persgroep.net/rcs/dLYRBq26K7Yq3yKtugQpBI5SkNU/diocontent/112064509/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90&format=jpg
    [naar artikel]
  26. Wie in Frankrijk het vliegtuig neemt betaalt vanaf 2020 een eco-taks (09/07/2019 - Express)
    Wie in Frankrijk het vliegtuig neemt, zal vanaf 2020 bovenop zijn ticketprijs een extra eco-taks aangerekend krijgen. Dat heeft Elisabeth Borne, de Franse minister van transport, dinsdag aangekondigd. Frankrijk zal de opbrengsten gebruiken om in milieuvriendelijkere transportmiddelen te investeren. De belasting bedraagt 1,5 tot 18 euro, naargelang de afstand en de klasse waarin men vliegt. Wie binnen de EU blijft en in economy reist zal 1,5 euro extra moeten betalen. In business class wordt dat 9 euro. Wie buiten de EU reist betaalt 3 euro extra in economy en 18 euro extra in business class. De belasting treft alle luchtvaartmaatschappijen zonder uitzondering, maar geldt niet voor wie vanuit Frankrijk naar Corsica of de Franse overzeese gebieden reist. Frankrijk hoopt met de eco-belasting 182 miljoen euro per jaar op te halen. Het geld wordt dan gebruikt om investeringen in eco-vriendelijkere transportmiddelen te betalen, met name in de spoorwegen. Volgens de minister leeft er bij de bevolking een sterk gevoel van onrechtvaardigheid tegenover de luchtvaart. Vliegtuigmaatschappijen betalen vandaag minder belastingen op brandstof dan het wegvervoer. Zo zou amper 5% van de bevolking per vliegtuig reizen, maar veroorzaakt de luchtvaart ruim 2% van alle CO2-uitstoot. Dankzij de invoering van een eco-taks wil Frankrijk die verhoudingen beter in balans brengen. Eco-taks: volgende 20 jaar nog een verdubbeling van het aantal passagiers Ondanks een groter milieubewustzijn zal de ecologische voetafdruk van de luchtvaartsector in de toekomst wellicht nog oplopen. Uit ramingen van IATA blijkt dat over twee decennia jaarlijks 8,2 miljard reizigers een vliegtuig zullen nemen. Dat is een verdubbeling tegenover de huidige trafieken. Verwacht wordt dat onder impuls van een groeiende middenklasse in Azië en Afrika, de luchtvaartsector in de toekomst dus enkel zal blijven uitbreiden. Zelfs met de inzet van duurzame technologie zal de ecologische voetafdruk van de sector daardoor nog sterk oplopen. Luchtvaartmaatschappijen raken hierdoor in een netelige situatie. Zij dienen voor een verdere groei te zorgen, maar tegelijkertijd moeten zij de nodige aandacht opbrengen voor de legitieme milieubekommernissen die ten aanzien van hun sector worden geformuleerd. Zo is in Nederland KLM een initiatief gestart dat reizigers wil aanzetten minder vaak het vliegtuig te nemen. KLM wil met het programma vooral inspelen op de bedreiging die de opkomende vliegschaamte bij reizigers voor zijn activiteit zou kunnen betekenen. Ryanair: een van Europa’s 10 grootste luchtvervuilers Uit een analyse van het Brusselse onderzoeksbureau Transport & Environment bleek recent dat budgetluchtvaartmaatschappij Ryanair een van Europa’s 10 grootste luchtvervuilers is. Nooit eerder had een bedrijf dat niet in de energiesector zit een plaats in de top-10 van meest vervuilende bedrijven verovert. De rest van de top 10 bestaat exclusief uit steenkoolcentrales, waarvan er zeven in Duitsland zijn gesitueerd. Op nummer 1 staat de Belchatow-centrale in Polen. The post Wie in Frankrijk het vliegtuig neemt betaalt vanaf 2020 een eco-taks appeared first on Express.
    [naar artikel]
  27. Brussels Airlines vliegt niet meer tot 15 mei (06/04/2020 - Express)
    De vliegtuigmaatschappij verlengt de tijdelijke opschorting van haar vluchten, door ‘de lage tot onbestaande vraag naar vliegreizen’. Dat maakt Brussels... The post Brussels Airlines vliegt niet meer tot 15 mei appeared first on Business AM.
    [naar artikel]
  28. 13 etiquetteregels om een vliegreis in ‘economy’ draaglijk te maken (18/11/2016 - Express)
    Hoe je het draait of keert, in ‘economy’ reizen is niet meer wat het ooit was: vliegtuigmaatschappijen besparen op zowat alles en proppen hun vliegtuigen vol teneinde hun flinterdunne winstmarge te behouden. Voor wie de middelen niet heeft om ‘business’ te vliegen zit er weinig anders op dan zijn lot te aanvaarden en zich op te maken voor een meestal weinig inspirerende ervaring. Maar indien iedereen er het beste van maakt door de volgende dertien etiquetteregels te respecteren kan ook ‘economy’ vliegen alsnog een fijne ervaring zijn. 1. Weet hoe security werkt flickr U.S. Department of Agriculture Denk enkele stappen vooruit opdat je zo vlug mogelijk door de scanners kan gaan. Haal alles uit je broekzakken en stop het in je tas of in de plastic bak die door de machine gaat. Recupereer je spullen eens ze door de scanner zijn geweest en ga dan snel naar een plaats waar je andere passagiers niet belemmert.   2. Pik niet het hele bagagerek in flickr Oyvind Solstad Als je naast handbagage nog een kleine koffer meezeult, plaats dan het kleinste item tussen je voeten.   3. Wees hoffelijk tegen stewards en stewardessen flickr John Ragai Zij hebben de veiligheidsregels omtrent gordels, opklapbare tafeltjes en het rechtzetten van de stoelen niet uitgevonden. Wie hen het leven moeilijk maakt, vertraagt enkel het vertrek. The post 13 etiquetteregels om een vliegreis in ‘economy’ draaglijk te maken appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]
  29. "Wie stapt als individu voor 300 euro naar de rechter?": waarom de wet op class actions (g)een succes is (01/09/2018 - VRT NWS)
    Vandaag bestaat de wet op class action suits vier jaar. Via het systeem van class actions kan een groot aantal gedupeerde consumenten samen naar de rechtbank stappen, als ze menen dat ze in groep benadeeld zijn. Hoeveel groepsvorderingen zijn er intussen opgestart in ons land? En waren die succesvol? We maken een evaluatie van de wet na vier jaar. 
    [naar artikel]
  30. Zo ziet Business Class eruit op het grootste passagierstoestel ter wereld (06/08/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De Airbus A380 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Vliegtuigmaatschappij Qantas gebruikt het toestel voor een van de langste vluchten...
    [naar artikel]
  31. Regering van brexiteers en 'working class' (13/04/2019 - De Morgen)
    De 'voorzichtige, risicomijdende' Theresa May heeft zich van een andere kant laten zien. De nieuwe Britse premier ging er met de grove borstel door, en de elitaire kring rond Cameron maakten plaats voor working class heroes. De nieuwe regering is een coalitie tussen radicale brexiteers en behoudende blijvers. Patrick van IJZendoorn
    [naar artikel]
  32. Yves Tumor op Different Class: kwaadaardig maar gezellig (10/08/2018 - De Morgen)
    De muziekredactie van De Morgen duikt naar parels in het zomerse aanbod, te zien op een wei of plein in uw buurt. Vandaag: Yves Tumor op Different Class. 
    [naar artikel]
  33. Voordelig vliegen in Business Class? Zoveel mag je betalen bij bieding (04/09/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Steeds meer luchtvaartmaatschappijen bieden enkele dagen voor vertrek meer luxe en comfort aan via een bieding. De opzet is simpel. De hoogste...
    [naar artikel]
  34. Luchtvaartmaatschappij Emirates toont vernieuwde first class: “Bijna zoals een hotelkamer” (14/12/2017 - Het Belang van Limburg)
    Emirates, de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, pakt uit met een nieuw staaltje luxe. Het bedrijf heeft namelijk de first class vernieuwd en het is nog gekker dan je verbeelding.
    [naar artikel]
  35. Boeing wil scoren met foto van nieuwe business class op Twitter, maar dat pakt verkeerd uit (08/02/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Boeing wilde op sociale media 'uitpakken' met het interieur van de 737 MAX. Maar het applaus bleef uit. In plaats daarvan ontketende de tweet een...
    [naar artikel]
  36. Grote paniek bij passagiers wanneer vleermuis door vliegtuig vliegt (05/08/2019 - Het Belang van Limburg)
    De beelden zijn eerder deze week gemaakt aan boord van een vlucht van Charlotte in North Carolina naar New Ark in New Jersey. Er vliegt een vleermuis door het vliegtuig en jaagt de passagiers de stuipen op het lijf. Er verstopt een vrouw zich zelfs op het toilet uit schrik voor het dier. Andere passagiers schreeuwen en vragen zich af wat er door het vliegtuig vliegt.
    [naar artikel]
  37. Belg waant zich zo goed als onkwetsbaar op internet (10/04/2019 - De Morgen)

    [naar artikel]
  38. Deze man waant zich even Indiana Jones. En dat beklaagt hij zich al snel... (15/02/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Wie er ooit aan gedacht heeft om zich met een gigantische zweep te amuseren in zijn tuin, moet beseffen dat dat niet zonder risico is. Dat
    [naar artikel]
  39. Hoe het vliegtuig nemen met een maatje meer (28/02/2020 - Metro)
    Ongeveer de helft van de Belgen kampt met overgewicht en maar liefst 16% is obees. Zeker in een vliegtuig, waar de meeste maatschappijen er alles aan doen om iedere vierkante centimeter optimaal te benutten, kan dat problematisch zijn. Hoe ga je het beste te werk als je het vliegtuig wil nemen met een maatje meer ?  Het is geen pretje om als passagier met overgewicht op een vliegtuig te stappen. Een te kleine stoel, een veiligheidsriem die niet groot genoeg is en de blikken die je worden toegeworpen van medepassagiers. Vliegtuigmaatschappijen proberen op elke stap te besparen, dat betekent ook op het gewicht dat ze aan boord hebben. Hier zijn enkele tips om de reis zo makkelijk mogelijk te laten verlopen. Check de richtlijnen Bijna alle grote vliegtuigmaatschappijen hebben een soort van regelgeving voor passagiers met een maatje meer. Bij sommige maatschappijen zoals Lufthansa is het verplicht voor zwaarlijvige passagiers om een tweede stoel te reserven met 25% korting . Brussels Airlines heeft bijvoorbeeld nog geen richtlijnen en bij Ryanair wordt het aangeraden om een extra stoel te boeken (een volledige overzicht vind je hier). Bekijk dus zeker of de maatschappij waarmee je vliegt bepaalde regels hanteert voor je je tickets boekt of bel de klantenservice. Smalle stoelen in economy Het probleem is niet het gewicht maar het feit of je in je stoel past of niet. De meeste stoelen zijn 43 centimeter breed, wat bij een buikomvang van 110 centimeter al krap kan worden. De stoelen in business-klasse zijn breder, dus check zeker of twee stoelen in economy niet meer kosten als eentje in business. Bij bijna alle maatschappijen is een tweede stoel gratis als het vliegtuig niet vol zit. Als de mogelijkheid er is, probeer dan een vakantie te boeken tijdens het laagseizoen. Lees ook: Vrouw laat man 6 uur rechtstaan in vliegtuig zodat zij kan slapen Het bericht Hoe het vliegtuig nemen met een maatje meer verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  40. Boonen en Van Avermaet vliegen business class, andere renners komen uur later aan in Doha (11/10/2016 - Het Laatste Nieuws)
    Vanavond zijn ook de Belgische profrenners gearriveerd in Doha in Qatar. Tom Boonen en Greg Van Avermaet waren de eerste die toekwamen in het
    [naar artikel]
  41. Binnenkijken in de nieuwe first class suites van Emirates met vlogger Casey Neistat (17/12/2017 - Het Laatste Nieuws)
    Eerder dit jaar kondigde Emirates de nieuwe first class suites van hun Boeing 777 aan. Sindsdien hebben nieuwssites druk gespeculeerd over zowel de...
    [naar artikel]
  42. Cathay Pacific verkoopt tickets in business class ter waarde van 14.000 euro per ongeluk voor 600 euro (03/01/2019 - Het Laatste Nieuws)
    Door een technische fout bij de Hongkongse luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific konden enkele gelukzakken rond de jaarwisseling buitengewoon...
    [naar artikel]
  43. Manchester United en Alex Ferguson rouwen om jeugdcoach die ‘class of ‘92’ begeleidde: “Een van de beste trainers van onze tijd” (14/02/2019 - Het Belang van Limburg)
    Eric Harrison, voormalig jeugdcoach bij Manchester United en de man achter de legendarische ‘class of ‘92’, is op 81-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigen de Red Devils donderdag op hun website.
    [naar artikel]
  44. Air Belgium vliegt vanaf september naar drie nieuwe bestemmingen (14/08/2018 - Metro)
    Air Belgium, dat sinds kort naar Hongkong vliegt vanuit Charleroi, gaat vanaf september op drie nieuwe bestemmingen naar China vliegen. Dat zegt CEO Niky Terzakis in Le Soir en L’Avenir. Het bedrijf kan ook positieve eerste cijfers voorleggen. Air Belgium, dat in juni van start ging, zal vanaf september op Zhengzhou vliegen, de stad van dertien miljoen inwoners in de provincie Henan. “Een tweede bestemming komt er in oktober: Wuhan in de provincie Hubei. In november is Taiyuan in Shanxi aan de beurt”, zegt Terzakis. De verbindingen komen bovenop de drie wekelijkse langeafstandsvluchten naar Hong Kong. De CEO hoopt vanaf oktober ook aansluitingen te kunnen aanbieden in Hongkong naar vier à zes andere bestemmingen, zoals Tokio. De precieze bestemmingen zullen afhangen van afspraken met andere maatschappijen, klinkt het. Oprichting was goede keuze De CEO maakt een positieve balans op van de eerste maanden en verwacht dat de trafiek nog zal toenemen. De goede resultaten bewijzen volgens hem dat het een goede keuze was om een Belgische maatschappij op te richten. “Ik ben tevreden dat acht op de tien passagiers in business class, vooral premium, Vlaamse zakenmannen zijn. De vraag die gesteld moet worden, is waarom er niet meer Walen zijn”, zegt Terzakis. Lees ook : Air Belgium zorgt voor allereerste langeafstandsvlucht vanuit Charleroi Het bericht Air Belgium vliegt vanaf september naar drie nieuwe bestemmingen verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  45. Voortaan zeven 'klassen' in Britse samenleving (11/04/2019 - De Morgen)
    'Ik ben geboren in wat je zou kunnen omschrijven als de 'lower-upper-middle class'.' Met één zin maakte George Orwell ooit de Britse klassenmaatschappij belachelijk. Lang na zijn dood is de obsessie met 'class' nog springlevend op het eiland. In een poging de maatschappij te herordenen zijn er nu zeven nieuwe hokjes gecreëerd.
    [naar artikel]
  46. Droomjob: first class de wereld rondvliegen en elke dag champagne drinken (04/11/2016 - Gazet van Antwerpen)
    Officieel is Alex Macheras luchtvaartanalyst. Concreet betekent dit dat hij meevliegt op de allereerste vlucht van nieuwe vliegtuigen, exclusieve toegang krijgt tot de cockpit en first class, en dat hij elke dag champagne drinkt. Een droomjob voor liefhebbers van de luchtvaart. Klein detail: de jongeman is nog maar negentien.
    [naar artikel]
  47. De Suárez-show: flitsende Uruguayaan waant zich hele match Messi en maakt Standard-keeper compleet belachelijk (08/09/2018 - Het Laatste Nieuws)
    Luis Suárez waande zich even Lionel Messi. Uruguay gaf in een oefenmatch Mexico partij en de spits van Barcelona voelde zich duidelijk als een vis...
    [naar artikel]
  48. Flying Class 5 Humane wetenschappen in Malta (18/03/2019 - Het Belang van Limburg)
    In de nationale wedstrijd Flying Class van EF Belgium haalden de leerlingen van 5 Humane wetenschappen met 891 stemmen de hoofdprijs binnen: een gratis taalreis naar Malta! En daarom zaten ze in de krokusvakantie samen met leerkrachten Johan Schrooten en Jeannine Schouteden in St. Julians op Malta.
    [naar artikel]
  49. Bossen stoten CO2 uit tijdens hittegolf (14/09/2019 - Metro)
    We beschouwen bomen steevast als weldoeners voor het klimaat, maar tijdens een hittegolf blijken ze toch minder nuttig dan gedacht. Bossen stoten tijdens dan immers meer CO2 uit dan dat ze opnemen, meldt de Universiteit Twente op basis van onderzoek. Bomen gebruiken overdag zonlicht, water en CO2 om te groeien. Daardoor zuiveren ze de lucht en zijn ze onmisbaar om de klimaatopwarming tegen te gaan. Maar bij hoge temperaturen groeien bomen nauwelijks en wordt er minder CO2 opgenomen. Vlucht van Amsterdam naar Londen De Twentse universiteit onderzoekt al sinds 2006 in een bos bij Garderen hoe douglassparren reageren op weer en klimaat. De onderzoekers concluderen dat de netto CO2-uitstoot van de bossen tijdens de warme dagen van de hittegolf in juli 60 kilogram per voetbalveld bedroeg. “Dat is evenveel als de uitstoot van een persoon die in economy class van Amsterdam naar Londen vliegt”, aldus de UT. Bij die resultaten moet wel een belangrijke kanttekening worden geplaatst. De uitstoot is voor mensen niet schadelijk. “Als je tijdens een hittegolf in een bos loopt dat CO2 uitstoot, dan adem je nog steeds minder CO2 in dan wanneer je binnen zit.” Het is nog niet bekend of andere naaldbomen en loofbomen ook CO2 uitstoten tijdens warme dagen. Lees ook : Biljoen bomen kunnen de aarde redden Het bericht Bossen stoten CO2 uit tijdens hittegolf verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  50. 100 leden Europees Parlement vliegen business-class naar Uruguay: kostprijs 517.000 euro (06/11/2016 - Express)
    Een honderdtal leden van het Europees Parlement – 40 europarlementariërs en hun medewerkers – is in september in business class naar Uruguay gevlogen voor een driedaags bezoek,  met een prijskaartje van meer dan 500.000 euro. Dat meldt de website Politico. De groep boekte kamers in het Hyatt Centric hotel in de hoofdstad Montevideo, waar de ‘Euro-Latijns-Amerikaanse parlemenetaire vergadering’ werd bijgewoond. Totale prijskaartje van deze door de Europese belastingbetaler gefinancierde uitstap: 517.140 euro. De resultaten van deze reis zijn omstreden: volgen sommigen resulteerde de verplaatsing in ‘een reeks niet-bindende resoluties inzake de herstructurering van buitenlandse schulden’, een plan om de ongelijkheid aan te pakken mits een politiek van sociale cohesie’ en steun voor het vredesproces in Colombia. Iemand die voor het Parlement werkt, noemde de trip ‘puur toerisme.’ Europarlementsleden reizen veel. Er is het ‘het Europese reiscircus’ dat 3 à 4.000 Europese ambtenaren en europarlementsleden eenmaal per maand verplicht om voor vier volle dagen van Brussel naar Straatsburg te verkassen. Hun vervoer en dat van hun documenten (zes verhuiswagens die eens per maand met 3.700 stalen kisten vol vergaderstukken de 450 kilometer tussen Brussel naar Straatsburg afleggen), hun maaltijden en hun hotelovernachtingen kosten de Europese belastingbetaler jaarlijks de bagatel van 114 miljoen euro. Dan zijn er de delegatietrips die nuttig zijn voor partnerships en internationale akkoorden, zegt het Duitse europarlementslid Jan-Philipp Albrecht (Groene Partij): “Toch moeten we ons afvragen of zo veel mensen daar aan moeten deelnemen? Er zijn grote delegaties met meer dan 10 europarlementsleden, hun vertalers en de mensen van politieke partijen. Daar kan een hoop geld worden bespaard. Vaak is zo’n reis onnodig en er kan veel worden verbeterd.” Volgens documenten waarop Politico de hand kon leggen werd in 2014 voor 66 miljoen euro aan reiskosten aan de europarlementsleden terugbetaald. Close to 100 MEPs flew business class to Uruguay. The price tag: €517,140. The result: Non-binding resolutions https://t.co/zG524XTVlE — POLITICO Europe (@POLITICOEurope) November 4, 2016 @POLITICOEurope What’s wrong with video conferences ? — Cool Daddy (@Cool__Daddy) November 4, 2016 The post 100 leden Europees Parlement vliegen business-class naar Uruguay: kostprijs 517.000 euro appeared first on Express [NL].
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer.