Lees dit artikel: Alle bedrijfswagens elektrisch vanaf 2026: wat betekent dat voor u? De kogel is door de kerk: vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. De regering hoopt dat doel te bereiken door werknemers en bedrijven fiscaal aan te moedigen om voor een groene wagen te kiezen in plaats van een benzine- en dieselwagen. De federale regeringspartijen hebben afgelopen nacht een akkoord bereikt over de fiscale extraatjes […] Lees dit artikel: Alle bedrijfswagens elektrisch vanaf 2026: wat betekent dat voor u? [naar artikel]
“Alle nieuwe bedrijfswagens moeten tegen 2026 broeikasvrij zijn.” Dat is een van de groene maatregelen waarover de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen het eens zijn, zo blijkt uit de onderhandelingsnota van de preformateurs Egbert Lachaert (Open Vld) en Conner Rousseau (sp.a), die De Tijd kon inkijken. [naar artikel]
Lees dit artikel: Bedrijfswagens vanaf 2026 helemaal elektrisch: Van Peteghem (CD&V) steekt pluim netjes op de hoed De federale regering hakt de knoop door: bedrijfswagens worden fel groener, vanaf 2026 moeten die allemaal elektrisch zijn. Al vanaf 2023 vermindert de aftrek, dus de ommekeer kan erg snel gaan. Het gaat over een enorm deel van het wagenpark, dat bovendien doorstroomt naar de tweedehandsmarkt: zo zal België versneld richting elektrisch rijden gaan. Maar […] Lees dit artikel: Bedrijfswagens vanaf 2026 helemaal elektrisch: Van Peteghem (CD&V) steekt pluim netjes op de hoed [naar artikel]
“Alle nieuwe bedrijfswagens moeten tegen 2026 broeikasvrij zijn.” Dat is een van de groene maatregelen waarover de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle 650.000 salariswagens in ons land elektrisch worden. De ministerraad bereikte daarvoor vannacht een akkoord over de nieuwe fiscaliteit voor CO2-emissievrije voertuigen. Zal ik nog zelf een wagen kunnen uitkiezen? En hoe zal ik dat voelen in mijn portemonnee? Hier beantwoorden we al uw vragen. [naar artikel]
01:00 Het vergroenen van het wagenpark is een van de maatregelen van de Vivaldi-partijen om de klimaatdoelstellingen te halen. [naar artikel]
De regering-De Croo heeft maandagnacht een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Wat betekent deze hervorming voor u? [naar artikel]
Vanavond zit de regering samen over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch zijn, maar er wordt vanavond nog volop gediscussieerd over de precieze uitwerking, meldt VTM NIEUWS. [naar artikel]
De regering-De Croo heeft maandagnacht een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Wat betekent deze hervorming voor u? [naar artikel]
Vanaf 2026 hebben enkel elektrische bedrijfswagens nog recht op een gunstige fiscaliteit, waardoor dat wagenpark quasi volledig zal overschakelen op EV’s. Maar welke wagens zullen dat zijn? Onderzoek van HLN Drive toont aan dat er al heel wat populaire bedrijfswagens een elektrisch alternatief hebben. [naar artikel]
De kogel is door de kerk: vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. En dat heeft ook een invloed op de belastingen van werknemers. Voor welke elektrische bedrijfswagens betaal je het minste belastingen? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vannacht een akkoord bereikt over de vergroening van het bedrijfswagenpark. Vanaf 2026 zullen nieuwe bedrijfswagens enkel nog aftrekbaar zijn als ze emissievrij zijn. Maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd vanaf 2026. [naar artikel]
Tegen 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens ‘broeikasvri’ — lees: volledig elektrisch — zijn. Daarover zijn de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen, het eens. Te ambitieus, vreest Sam Baro, een CEO?die twee jaar geleden pionierde met ‘de grootste elektrische bedrijfsvloot van het lan’». ‘Van de 50 elektrische auto’s die wij hebben, staan er 10?à 15?stil in onze garage. Veel personeelsleden willen ze niet.’ [naar artikel]
De federale regering heeft beslist dat vanaf 2026 enkel nog emissieloze bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. Maar hoe zit dat met de laadpalen voor elektrische wagens? “In de steden wordt dat lastig”, zegt Mark Pecqueur, expert autotechnologie en docent en onderzoeker aan Thomas More. “Veel te veel rompslomp, dan is rijden op waterstof interessanter.” [naar artikel]
Alle nieuwe bedrijfswagens moeten vanaf 2026 broeikasvrij zijn, zo stellen de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen. Die... [naar artikel]
Ondanks de onduidelijkheden over de kosten van de omslag naar een groene mobiliteit, willen vier op de tien kmo’s met bedrijfswagens die vloot vóór 2026 volledig elektrisch maken, en een kwart begint volgend jaar al met de installatie van laadpalen op het werk. Dat blijkt uit een studie bij 560 kmo’s door hr-dienstenbedrijf Acerta en […] [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
07:23 Vanaf 2023 wil federaal minister van Financiën de fiscale voordelen voor nieuwe bedrijfswagens afbouwen als ze niet elektrisch zijn. Tegen 2026 moet het volledig weg zijn. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda Toch een lastig dossiertje: hoe snel moeten bedrijfswagens vergroenen? De regering wil al in 2023 fel de voordelen voor brandstofwagens afbouwen en in 2026 alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch maken: dat zou een stroomstoot geven aan de vergroening van heel het wagenpark in België. Maar het heeft ook vergaande consequenties: zowel de inkomsten uit accijnzen van brandstoffen als […] Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda [naar artikel]
Ruim een op de drie bedrijven geraakt niet tijdig klaar om tegen 2026 een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Bijna 70 procent worstelt met de parkeerinfrastructuur en de risico’s rond brandveiligheid die de elektrificatie van hun bedrijfswagens met zich meebrengt. Dat blijkt uit een enquête van ‘AON’, dat actief is op het vlak van risicomanagement voor bedrijfswagens, en het vakblad ‘FLEET’. [naar artikel]
De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
Tegen 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens «broeikasvrij» — lees: volledig elektrisch — zijn. Daarover zijn de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.