De Lijn heeft een aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet, weet De Tijd. De vervoermaatschappij gaat die nu... The post De Lijn zet grote bestelling van bijna 1.000 elektrische bussen stop appeared first on Business AM. [naar artikel]
04:30 De Lijn heeft de aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet om ze binnenkort opnieuw uit te schrijven. De cruciale vraag blijft hoe Vlaanderen die factuur van meer dan een miljard e... [naar artikel]
09:51 Door de groeiende populariteit van 4G zet De Lijn een project voor wifi op trams en bussen stop. [naar artikel]
Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen. [naar artikel]
De Chinese constructeur BYD was bij de aanbesteding voor de elektrische bussen van De Lijn een kwart goedkoper dan de andere bieders, blijkt uit het gunningsverslag. Maar op onder andere duurzaamheid deed BYD het slechter dan de rest. Woog de prijs te zwaar door bij de bestelling? [naar artikel]
Openbaarvervoersmaatschappij De Lijn heeft 92 elektrische bussen besteld bij de Chinese constructeur BYD. De Lijn kan nog 408 extra bussen bij BYD bestellen, zonder een extra openbare aanbesteding te doen. Busbouwer Van Hool uit Koningshooikt (Lier) valt dit keer dus uit de boot. Het is een nieuwe opdoffer voor het bedrijf, dat al vier jaar in een crisis zit. “Deze week staan zelfs 1.500 van de 2.300 werknemers van Van Hool op economische werkloosheid”, zegt Hans Vaneerdewegh, secretaris van de socialistische vakbond ABVV. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
De bussen van De Lijn maakten vorig jaar meer dan duizend snelheidsovertredingen. ‘Onze chauffeurs doen het beter dan de gemiddelde Vlaming’, zegt De Lijn. [naar artikel]
In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]
Het is De Lijn menens, ze zijn de toestanden met agressieve jongeren op de bussen beu. De schrik zit er in bij de chauffeurs, en de Lijn wil na een reeks incidenten de voorbije week politiebegeleiding, ook òp de bussen. Burgemeester Mathias De Clercq zet morgen iedereen samen aan tafel. [naar artikel]
Maandag is de veiling afgelopen van 44 voertuigen van De Lijn, waarvan 30 bussen. “Er waren opvallend veel particulieren die meededen”, klinkt het bij het Aartselaarse veilinghuis Moyersoen, dat ook interesse kreeg van speelpleinen. [naar artikel]
De Lijn verkoopt vanaf vandaag dertig lijnbussen via een veilingwebsite. Het gaat om bussen die na veertien jaar en een half miljoen kilometer uit dienst genomen worden. Geïnteresseerden kunnen vanaf 450 euro al een bod uitbrengen. Maar de Lijn verwacht niet dat de bussen nog op de Vlaamse wegen te zien zullen zijn want de bussen zijn verouderd en voldoen niet meer aan de uitstootnormen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
Een veertigtal geïnteresseerden kwamen vanmorgen in Hasselt de bussen van De Lijn inspecteren die online geveild worden. Als voertuig hebben de bussen - die vaak meer dan 1 miljoen kilometer op de teller hebben - hun beste tijd gehad, maar de kandidaat-kopers hebben bijzonder creatieve ideeën voor de afgedankte bussen. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride gelede bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernen, om uiteindelijk tegen 2035 het volledig Vlaams grondgebied met emissievrije bussen te bedienenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De Chinese constructeur BYD was bij de aanbesteding voor de elektrische bussen van De Lijn minstens 20 procent goedkoper dan de andere bieders. Dat blijkt uit het gunningsverslag, dat ‘De Standaard’ via de wet op openbaarheid van bestuur kon opvragen. Maar op duurzaamheid en waarborg deed BYD het slechter dan de rest. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
Een honderdtal bussen van De Lijn in Limburg is vernield door vandalen. Ventielen van de buswielen zijn beschadigd in de stelplaatsen van Hasselt, Winterslag en Beverlo. Het waren de buschauffeurs zelf die dinsdagochtend bij het uitrijden het vandalisme konden vaststellen. Daardoor rijden er bijna geen bussen van De Lijn in onze provincie. De getroffen bussen worden op dit moment gerepareerd en rijden daarna uit. Het busverkeer zal nog de hele dag verstoord zijn. Intussen voert de politie een onderzoek naar het vandalisme. [naar artikel]
De bussen zitten reeds op hun maximumcapaciteit. Dat betekent dat alle voertuigen en chauffeurs worden ingezet en bepaalde lijnen versterkt worden, zei de woordvoerster van De Lijn Karen Vandenplas vrijdagochtend. De Lijn reageert daarmee op de kritiek van de christelijke vakbond ACV dat de bussen te vol zouden zitten sinds de start van het schooljaar. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone (LEZ) van Brussel en moest dit jaar 35.350 euro betalen voor 101 boetes. Pas rond 2025 zouden er alleen nog elektrische bussen in onze stadskernen rondrijden. [naar artikel]
Busbouwer VDL uit Roeselare krijgt een recordbestelling voor 200 bussen binnen van openbaarvervoersmaatschappij De Lijn. Het is de grootste bestelling ooit voor De Lijn, zowel qua aantal bussen als qua investering – het bedrijf trekt er 92 miljoen euro voor uit. “We besparen hier jaarlijks een miljoen liter diesel mee”, zegt Roger Kesteloot van De Lijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.