01:00 Lantis, de bouwheer van Oosterweel, heeft net voor Kerstmis de twee laatste grote contracten voor de bouw van Oosterweel toegewezen, vernam De Tijd. [naar artikel]
Wanneer de bouw van de Oosterweelverbinding van start gaat, zal de verkeersellende rond Antwerpen nog verergeren. Uit berekeningen van de Vlaamse [naar artikel]
01:00 Tijdens de bouw van de Oosterweelverbinding zal de Antwerpse verkeersellende nog flink verergeren. Ruim 30.000 voertuigen moeten uit de avondspits om de files beheersbaar te houden. [naar artikel]
De politieke discussie over Oosterweel moet opnieuw een verkeerstechnisch dossier worden. En vlug wat, want 'de hartkransslagaders rond Antwerpen slibben langzaam dicht'. [naar artikel]
01:05 Met de gunning van de contracten - ter waarde van een miljard euro - komt de derde Scheldetunnel in Antwerpen een flinke stap dichterbij. Oosterweel is een van de weinige missing links in het Vlaamse ... [naar artikel]
In 2023 schakelen de Oosterweelwerken een versnelling hoger. Op Linkeroever en in Zwijndrecht wordt het nieuwe knooppunt Antwerpen-West deels in gebruik genomen en gaat ook de oprit Linkeroever aan de Kennedytunnel definitief dicht. Na de zomer wordt op beide oevers gestart met de bouw van de tunnelmonden van de Scheldetunnel, het kroonjuweel van Oosterweel. En tegen het najaar zal men in Merksem beginnen bouwen aan de bypass of de tijdelijke ring. Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) laat intussen weten dat de totaalkosten van Oosterweel door de inflatie en prijsstijgingen van 4,5 miljard zijn opgelopen tot 5,9 miljard euro. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over Oosterweel. Het ‘radicaal haventracé’ samen met de ‘Oosterweel light’ moet de fileproblemen in en rond Antwerpen oplossen. De werken zullen in het najaar al starten. Bekijk hieronder hoe Oosterweel er zal uitzien. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts is bereid om de tolheffing in de Liefkenshoektunnel ’s nachts af te schaffen, maar dan moet nachtarbeid in de haven van Antwerpen mogelijk gemaakt worden. Dat zei hij vandaag in De Ochtend op Radio 1 in een reactie op een bericht van De Tijd dat de tunnel ten noordwesten […] Het bericht Liefkenshoektunnel slibt dicht: “Maak nachtwerk in Antwerpse haven mogelijk” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
01:08 De Liefkenshoektunnel ten noordwesten van Antwerpen was sinds het begin van de jaren 90 het filevrije alternatief voor de Antwerpse ring. Maar ook die tunnel, een cruciale verbinding tot de Antwerpse ... [naar artikel]
Om de files tijdens de bouw van de Oosterweelverbinding beheersbaar te houden, moet het autoverkeer rond Antwerpen drastisch naar beneden. Dat schrijft De Tijd op basis van een rapport van de Vlaamse regering. [naar artikel]
Om de files tijdens de bouw van de Oosterweelverbinding beheersbaar te houden, moet het autoverkeer rond Antwerpen drastisch naar beneden. Dat schrijft De Tijd op basis van een rapport van de Vlaamse regering. [naar artikel]
“Er doemt voor Antwerpen een donker scenario op: heel veel beton, files die niet opgelost geraken en verkeer dat zich de komende 15 à 20 jaar vastrijdt op de Antwerpse Ring.” Wouter Van Dooren, professor Bestuurskunde aan de Universiteit Antwerpen, is diep ontgoocheld in Oosterweel en het Toekomstverbond tussen de actiegroepen, de Vlaamse regering en de stad Antwerpen. Volgens Van Dooren is Oosterweel een achterhaald en slecht project. [naar artikel]
Een rapport van de Vlaamse regering stelt dat voor eind 2017 tot 25.000 voertuigen uit de avondspits in Antwerpen moeten verdwijnen om een verkeersinfarct tijdens de bouw van Oosterweel te vermijden. Is dat een haalbare kaart? [naar artikel]
Het seizoenseinde is in zicht, de top al lang niet meer. Een halve eeuw na Edmund Hillary slibt de Mount Everest vervaarlijk dicht. Lander Deweer [naar artikel]
Voorbij het Noordkasteel op de Scheldelaan is maandag gestart met de voorbereidende werken voor de bouw van de Scheldetunnel. Die derde oeververbinding moet in de loop van 2027 klaar zijn. [naar artikel]
“Het zou een enorme misser zijn als we Oosterweel niet gebruiken om de bijna 11.000 Antwerpenaren die al lang werkloos zijn, aan een goede job te helpen”, zegt Bjorn Cuyt, directeur van VDAB in de provincie Antwerpen. En dan heeft hij het alleen nog maar over de werklozen in de stad Antwerpen. [naar artikel]
02:05 Het Brugse milieuprotest tegen een dok voor de bouw van de Oosterweeltunnel is door de Raad voor Vergunningsbetwistingen definitief verworpen. De bouw van de 1,8 km nieuwe Scheldetunnel kan volgend ja... [naar artikel]
17:14 Als we allemaal de auto inruilen voor een drone om ons te verplaatsen is de bouw van de Oosterweelverbinding niet meer nodig om de mobiliteitsknoop in Antwerpen te ontwarren. Maar iedereen een drone i... [naar artikel]
Zeker 20.000 tot 25.000 voertuigen moeten weg uit de avondspits tijdens de bouw van de Oosterweelverbinding in Antwerpen. Zo niet dreigt er een groot, chronisch verkeersinfarct rond de stad. [naar artikel]
“Het zou een enorme misser zijn als we Oosterweel niet gebruiken om de bijna 11.000 Antwerpenaren die al lang werkloos zijn, aan een goede job te helpen”, zegt Bjorn Cuyt, directeur van VDAB in de provincie Antwerpen. En dan heeft hij het alleen nog maar over de werklozen in de stád Antwerpen. [naar artikel]
Vlaanderen staat voor een cruciale keuze. Voeren we een betonstop in of blijven we open ruimte aansnijden? Een doorkijk naar 2050. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.