Dankzij de elektrische fiets is het woon-werkverkeer in steeds langere afstanden mogelijk met de fiets. Met een elektrische fiets of een speedpedelec verplaatsen pendelaars zich voor afstand die tot drie keer groter is dan met een gewone fiets. Dat blijkt uit cijfers van VAB. Met een gewone fiets pendelen werknemers tot 10 kilometer, met een […] Het bericht Dankzij de elektrische fiets fietsen we steeds verder naar het werk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.” [naar artikel]
Antwerpen is in opmars als fietsprovincie. Steeds meer mensen nemen de fiets naar hun werk en de afstanden die men op de fiets aflegt, worden steeds langer. Die laatste ontwikkeling is te danken aan de groeiende populariteit van de elektrische fiets. Dat blijkt uit de resultaten van de Grote Fietsenquête. [naar artikel]
Steeds meer mensen gaan al fietsend naar het werk. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstenbedrijf SD Worx. Ook de vergoeding voor die sportieve pendelaars werd begin dit jaar opgetrokken. Op welke tussenkomst van je werkgever kan je momenteel rekenen? Welke voorwaarden zijn er? En wat als je met een e-step of nog een ander vervoermiddel op één of twee wielen pendelt? Jobat.be vroeg het aan Veerle Michiels, juridisch adviseur bij SD Worx. [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
CD&V lanceert een fietsplan of de N-VA lanceert een filmpje waarin de partij zich graag voorstelt als de nieuwe Vlaamse klassieker: de fiets lijkt wel te zijn uitgegroeid tot hét campagnemiddel bij uitstek. Waarom laten politici zich toch zo graag in beeld brengen op twee wielen? Volgens politiek commentator is het allemaal begonnen bij ene Wilfried Martens in de jaren 70. [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
Steeds meer mensen gaan al fietsend naar het werk. Zo blijkt uit cijfers van hr-dienstenbedrijf SD Worx. Ook de vergoeding voor die sportieve pendelaars werd begin dit jaar opgetrokken. Op welke tussenkomst van je werkgever kan je momenteel rekenen? Welke voorwaarden zijn er? En wat als je met een e-step of nog een ander vervoermiddel op één of twee wielen pendelt? Jobat.be vroeg het aan Veerle Michiels, juridisch adviseur bij SD Worx. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Genk Aan van het station van Bokrijk zijn in de nacht van woensdag op donderdag de wielen van een fiets gestolen. [naar artikel]
Steeds meer Belgen rijden met de fiets naar het werk en de afstanden die ze afleggen worden ook langer. Dat blijkt uit (beperkte) steekproeven van Acerta en SD Worx. Door de aanleg van fietssnelwegen, de elektrische fiets en fietsvergoedingen wordt dat steeds aantrekkelijker. Toch blijft het moeilijk om het succes betrouwbaar te meten. [naar artikel]
De elektrische fiets raakt steeds meer ingeburgerd en wordt ook vaker gebruikt om ermee naar het werk te fietsen. Dat blijkt uit de fietsbarometer van VAB. Ook bij jongeren wordt de elektrische fiets populairder. Bijna 1 op de 5 de eigenaars van een elektrische fiets is jonger dan 35. [naar artikel]
Naar ons werk pendelen, dat doen we met de auto? Vergeet het. De fiets wint jaar na jaar terrein in het woon-werkverkeer. Maar wat verklaart het succes? Waarom besluiten mensen om uit hun warme auto, trein of bus op de fiets te kruipen? [naar artikel]
Op onze Belgische wegen rijden steeds meer en steeds grotere voertuigen die ook nog eens almaar langere trajecten afleggen. De transportsector stoot daardoor meer en meer CO2 uit. In bovenstaande video legt economiejournalist Korneel Delbeke uit waarom iedereen best wat vaker de fiets neemt en met het openbaar vervoer reist als we de broeikasgasemissies fors willen terugdringen. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
Steeds meer mensen nemen de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt ook uit cijfers van hr-dienstverlener Liantis. [naar artikel]
De verkoop van elektrische fietsen blijft stijgen. Een zondags fietstochtje in de natuur, even snel naar de winkel of een weekendje weg. Met de elektrische fiets verplaats je je moeiteloos, terwijl je toch lekker ontspannen in beweging bent. Ook naar je werk rijden is op de fiets vaak prettiger dan met het openbaar vervoer, en files zijn op twee wielen verleden tijd! [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
Bijna de helft van de werknemers in de provincie Antwerpen gebruikt voor minstens een deel van hun woon-werkverplaatsingen de fiets. Eén op de vijf gebruikt uitsluitend de fiets om naar het werk te rijden en er is een sterke stijging in de combinatie auto-fiets. In geen enkele andere provincie in ons land is de fiets zo populair voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
01:02 Steeds meer pendelaars ruilen de auto voor de fiets in. Ook Jef Van In, de topman van AXA België. Eén keer per week peddelt hij van Hove bij Antwerpen naar hartje Brussel. ‘Ik vertrek vroeg genoeg, an... [naar artikel]
Bijna de helft van de Belgen stelt dat de wagen de enige optie is om naar het werk te pendelen. Hoewel we steeds meer voor de fiets of het openbaar... [naar artikel]
Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
Geen betere fiets, maar een alternatief voor de auto. Vanuit dat vertrekpunt is de Belgische speedpedelec Ellio ontworpen. Een snelle fiets die rijdt als een elektrische auto: automatisch en op de twee wielen aangedreven. Liesbet Aelvoet [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.