De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, milieuvriendelijke trucks omdat de heffing dan kleiner is. En die nieuwe vrachtwagens worden ook steeds veiliger en moderner. Dat stellen we vast op het Autosalon in Brussel. [naar artikel]
10:13 Op werkdagen rijden er gemiddeld 135.000 trucks van meer dan 3,5 ton op de Belgische wegen. De inning van de kilometerheffing loopt na zes maanden vlot, zegt Viapass, de overheidsorganisatie die de ki... [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
€ 2,4 miljoen levert de kilometerheffing voor vrachtwagens op werkdagen gemiddeld op [naar artikel]
DAF Trucks heeft vorig jaar een recordaantal zware vrachtauto's verkocht in Europa. In totaal ging het 46.700 trucks van 16 ton of meer, 19 [naar artikel]
De tarieven van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, worden in Wallonië op 1 januari 2020 geïndexeerd. In Vlaanderen en Brussel gebeurde dat op 1 juli. Vanaf 1 januari wordt er in Wallonië ook 22 kilometer weg toegevoegd aan het net van de kilometerheffing. Het gaat […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Tarieven kilometerheffing voor trucks worden in Wallonië geïndexeerd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo... [naar artikel]
“Een slimme kilometerheffing kan een belangrijk deel zijn van de mobiliteitsoplossing”, stelt een onderzoek in opdracht van de Vlaamse overheid. Maar de regering wil er nog altijd niet van weten. [naar artikel]
Verhoogt een kilometerheffing de algemene welvaart? Volgens een nieuwe studie wel. Maar wat heeft dat voor gevolgen voor de manier waarop we ons verplaatsen? Kamagurka voorspelt het. [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename van het aantal bestelwagens, die geen kilometerheffing moeten betalen. Dat meldt BTB, de socialistische vakbond voor de transportsector. [naar artikel]
Volvo Trucks in Gent gaat de productie van vrachtwagens met tien procent verminderen. Daardoor zullen een 250-tal tijdelijke contracten van werknemers niet verlengd worden. De productieverlaging is nodig omdat de vraag naar vrachtwagens gedaald is. Vorig jaar zijn er 46.700 trucks verkocht, dat was een record. Nu normaliseert de markt zich. [naar artikel]
01:04 Tesla heeft de voorbije nacht het laken van zijn elektrische, semi-autonome truck verwijderd. Maar terwijl Musk de aandacht trekt, rijden de autonome trucks dankzij Belgen en Nederlanders al rond. [naar artikel]
De nieuwe Nederlandse regering wil dat de verschillen tussen rijk en arm afnemen. Dat blijk bij de bekendmaking van het regeerakkoord dat de partijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie (CU) hebben gesloten. Daarnaast wil het kabinet Rutte III onder meer nog werk maken van een snelle kilometerheffing voor vrachtwagens en een sluiting van alle kolencentrales tegen 2030. Volgens Mark Rutte (VVD) zullen de gewone Nederlandse erop vooruit gaan door het "ambitieus en evenwichtig" akkoord. [naar artikel]
Het Vlaams Departement Mobiliteit en Openbare Werken heeft een grootschalige studie gedaan naar sluipverkeer door vrachtwagens na de invoering van de kilometerheffing vorig jaar. Daaruit blijkt dat er zich op een zeventigtal trajecten een "significante stijging" van vrachtverkeer heeft voorgedaan. Bekijk hier alle punten op een kaart en controleer of ook uw regio erbij is. [naar artikel]
Het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT), de federale wegpolitie en Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert, hebben vanochtend een grootscheepse controleactie gehouden in Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Ze waren onder meer op zoek naar stoorzenders om de kilometerheffing te ontlopen. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Het Waals Gewest verzet zich fel tegen een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH). Hij hoopt meer uitleg te krijgen van de Vlaamse collega’s, want twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land is “moeilijk te vatten”, zegt hij. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.