Lees dit artikel: Topman Volkswagen: “Robocars veranderen autosector veel meer dan elektrische wagens” Niet de elektrische auto, maar wel de autonome wagen zal binnen de autosector tot een fundamentele verschuiving leiden. Dat heeft Herbert Diess, topman van de Volkswagen Group, gezegd ter gelegenheid van de opening van de Automobilmesse München. Volgens hem wordt de intrede van de autonome wagen mogelijk de grootste vernieuwing in de geschiedenis van de […] Lees dit artikel: Topman Volkswagen: “Robocars veranderen autosector veel meer dan elektrische wagens” [naar artikel]
Elektromobiliteit is meer een hype dan een boom. Elektrische auto's maken in België en in onze buurlanden minder daneen procent uit van de nieuwe inschrijvingen. Gelukkig maar. Ons stroomnet is immers niet voorbereid op elektromobiliteit. [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Alleen Volkswagen en Volvo goed op weg naar elektrische mobiliteit’, vindt ngo-koepel Transport & Environment Van de grote autofabrikanten doen alleen Volkswagen en Volvo voldoende inspanningen om hun vloot in Europa te elektrificeren. Indien de Europese Unie haar duurzame doelstellingen wil halen, moeten aan de autosector strengere emissielimieten worden opgelegd. Dat is de boodschap van een studie van de campagnegroep Transport & Environment (T&E), gebaseerd op prognoses van het bureau […] Lees dit artikel: ‘Alleen Volkswagen en Volvo goed op weg naar elektrische mobiliteit’, vindt ngo-koepel Transport & Environment [naar artikel]
14:03 De autoconstructeur Volkswagen zorgde voor een zeldzame positieve verrassing in de autosector. De winst in het derde kwartaal was een stuk hoger dan verwacht. [naar artikel]
De kogel is door de kerk: Volkswagen en Ford bevestigen nu ook officieel dat zij nauwer gaan samenwerken bij de ontwikkeling en productie van autonoom rijdende en elektrisch aangedreven auto's. Op die manier versterkt Volkswagen zijn koppositie in de internationale automobielwereld en maakt Ford in één klap zijn achterstand goed inzake elektromobiliteit. Voor onder andere BMW en Mercedes is de nie... [naar artikel]
Herbert Diess kwam in juli 2015 aan het hoofd van het automerk Volkswagen en in 2018 van de Volkswagen Group. Door voluit in te zetten op elektromobiliteit slaagde hij erin de imagoschade door dieselgate tot een minimum te beperken. Maar omdat de uitvoering van zijn ambitieuze plannen vertraging oploopt, krijgt hij nu de wind van voren. [naar artikel]
Lees dit artikel: Topman Volkswagen gelooft niet in waterstofauto Waterstof is in de autosector geen oplossing om het emissieprobleem van de industrie aan te pakken. Dat heeft Herbert Diess, chief executive van de Volkswagen Group, gezegd. Diess motiveert zijn stelling met een studie van wetenschappers aan het Potsdam-Institut für Klimafolgenforschung, waar eveneens een keuze voor waterstof in de transportsector wordt afgewezen. ‘Het is bewezen […] Lees dit artikel: Topman Volkswagen gelooft niet in waterstofauto [naar artikel]
Alken Maes investeert 41 miljoen euro in mouterij Albert. Die opende daarmee zijn vierde mouterij, de grootste in zijn soort. “Een investering om tegen 2027 klimaatneutraal te worden.” [naar artikel]
14:23 De Duitse autobouwer Volkswagen waarschuwt voor bijkomende problemen door de oorlog in Oekraïne. Al stellen analisten dat de autosector relatief goed gewapend is om een crisis te doorstaan. [naar artikel]
Lees dit artikel: Volkswagen verwacht dat de helft van zijn voertuigen elektrisch zal zijn tegen het einde van het decennium De Duitse autofabrikant Volkswagen wil het aandeel elektrische voertuigen verhogen tot 50 procent in 2030, zo blijkt uit de nieuwe strategie van het concern die dinsdag is gepresenteerd. Tegen 2040 moeten echter bijna alle nieuwe voertuigen van de groep op belangrijke markten emissievrij zijn. En uiterlijk tegen 2050 wil Volkswagen volledig klimaatneutraal werken, aldus het […] Lees dit artikel: Volkswagen verwacht dat de helft van zijn voertuigen elektrisch zal zijn tegen het einde van het decennium [naar artikel]
11:35 Door de slechte vooruitzichten zet beurshuis UBS de waarde van het merk Volkswagen op nul. [naar artikel]
In Duitsland heeft de regering een akkoord bereikt met de autosector om de luchtkwaliteit in steden te verbeteren, zonder diesels in bepaalde gebieden te verbieden. Sinds het schandaal met de uitstootwaarden bij Volkswagen en de lage emissiezones in steeds meer steden, is diesel minder geliefd. Voor de Duitse autosector en de miljoenen dieselrijders in Duitsland is dat een ramp. [naar artikel]
Een groep van negen wetenschappers voert al twee dagen lang een klimaatactie in de showroom van de Autostadt-fabriek van Volkswagen in het Duitse Wolfsburg. De actievoerders hebben zich vastgelijmd aan de vloer om de kwalijke gevolgen van de CO2-uitstoot van de autosector aan te kaarten. Ze zijn niet te spreken over de manier waarop Volkswagen hen behandelt: “We kregen zelfs geen kom om op een fatsoenlijke manier ons gevoeg te doen.” [naar artikel]
Twee jaar geleden leidde Manon Janssen (59) een van de Nederlandse klimaattafels. Nu is ze door het Antwerpse stadsbestuur benoemd tot ‘klimaatregisseur’. Het doel: de stad klimaatneutraal maken. [naar artikel]
Onder de volumemerken geldt Renault als dé pionier inzake elektromobiliteit. De ZOE, geboren in 2013, is inmiddels de meest verkochte e-mobiel in Europa. Van de tweede generatie ZOE verwacht Renault dat die op de inslagen weg verdergaat. [naar artikel]
Lees dit artikel: Tesla veruit grootste lithium-consument van wereldwijde autosector Autobouwer Tesla heeft bij de verkoop van elektrische wagen het voorbije jaar 18.700 ton lithium gebruikt. Daarmee was Tesla een grotere consument van de zeldzame grondstof dan de rest van vijf grootste verkopers van elektrische wagens – Byd, Volkswagen, Renault en Audi – samen. Dat blijkt uit een rapport van consulent Adamas Intelligence. De top […] Lees dit artikel: Tesla veruit grootste lithium-consument van wereldwijde autosector [naar artikel]
45.000 Charging laadpunten Volkswagen heeft zich als groep tot doel gesteld om tegen 2025 wereldwijd 45.000 snellaadstations te installeren. Het gaat om zogenaamde ‘high power charging points’ met een laadvermogen tot 350 kW. Sinds 2021 werkt VW in Europa samen met verschillende partners zoals Ionity, Ewiva, Enel X, BP, Iberdrola en Enel Group om het […] The post Volkswagen bouwt wereldwijd laadnetwerk appeared first on Knack. [naar artikel]
Renault heeft grootste plannen met betaalbare EV’s, want in de herfst 2024 lost de nieuwe R5 de Zoë af. Er volgt ook een compactere Twingo die een stuk goedkoper zal zijn. The post Twingo moet elektromobiliteit democratiseren appeared first on Knack. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Volkswagen lanceert dit jaar een stuursysteem dat ongevallen met zijn auto’s tegen het midden van de eeuw... The post Nieuwe technologie Volkswagen moet ongevallen onmogelijk maken appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het was een thema bij de gemeenteraadsverkiezingen in Nederland dit jaar, het zal er straks ook een zijn bij ons: het klimaatneutraal maken van steden. In Nederland heeft Rotterdam, de tweede stad van het land , laten berekenen wat zoiets kost. De factuur is niet min: 11 miljard tegen 2050. [naar artikel]
Volkswagen integreert de populaire chatbot ChatGPT in zijn voertuigen. De software, die zinnen kan vormen op het taalniveau van een mens, zal beschikbaar zijn in de spraakassistent IDA. The post Volkswagen introduceert ChatGPT in de wagen appeared first on Data News. [naar artikel]
Het Volkswagen-concern heeft niet alleen miljoenen dieselmotoren gemanipuleerd via de uitlaatgassen, maar naar verluidt ook door te sjoemelen met... [naar artikel]
De Deense sociaal-democratische minderheidsregering en zeven andere partijen hebben zich ertoe verbonden het land tegen 2050 klimaatneutraal te maken. Dat doel hebben ze in een wetsvoorstel gegoten. [naar artikel]
Volkswagen brand director Herbert Diess heeft in thuishaven Wolfsburg de strategie voor de komende jaren bekendgemaakt. "Binnen een vijftal jaar willen we elektromobiliteit laten doorbreken." [naar artikel]
De autosector, bij monde van federaties Febiac en Traxio, moet niet weten van de CO2-taks. Die schiet zijn doelstelling voorbij, klinkt het. “Alleen met een mentaliteitsverandering en de uitbouw van alternatieven voor fossiele brandstoffen kunnen we streven naar een beter milieu, in plaats van enkel extra belastingen in te voeren”, zegt Febiac-voorzitter Philippe Dehennin. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.